Voin huonosti kun syön viljaa, mutta
lääkäri kehottaa pitämään viljat ruokavaliossa, koska ne kuuluvat ravitsemussuosituksiin.
Kommentit (11)
Voi voi. Itse saan viljoista sekä iho- että niveloireita, vaikka olisivat kuinka ravitsemussuosituksissa. En kiduta itseäni viljoilla.
Kannattaa kuunnella mieluummin omaa kroppaa ja tuntemuksia kuin virallisia ravintosuosituksia. Vaikka lääkäri olisikin kriittinen niiden suhteen, hän ei kuitenkaan virkansa puolesta voi muutakaan niistä poikkeavaa suositella.
Vierailija kirjoitti:
Viljasta saa helpoiten tiettyjä vitamiineja ja hivenaineita. Itse en syö leipää turvotuksen ja huonon olon vuoksi, mutta pystyn syömään vaivatta puuroa ja esim. lesetuotteita jogurtin joukossa. Ehkä siinä leivässä huonoa oloa aiheuttaakin hiiva eikä varsinaisesti se vilja?
Jos voi vatsa voi huonosti niin tuskin ne vitamiinit ja hivenaineet siitä imeytyy. Päinvastoin, äitini pystyi jättämään rautalääkityksen kokonaan pois kun jätti gluteenin. Gluteeni esti rautaa imeytymästä ja vaikutti todennäköisesti myös muihin ravintoaineisiin, nyt rauta-arvot ovat ok
Kaura sopii usein vaiika muut viljat aiheuttaisivat vaivoja. Kannattaa kuunnella omaa kroppaa ja korvata oireita aiheuttavat jollain muulla. Saa niitä kuituja muustakin..
Söin viljoja, kun lääkäri sanoi, ettei niitä saa kokonaan jättää, mutta sitten olinkin vuoden päästä lääkärissä pahojen vitamiinipuutosten vuoksi, kun vitamiinit eivät imeytyneet kun kärsin vilja-allergiasta. Jätin kaikki viljat (myös ulkomaiset) ja kaikki krempat ja vaivat jäivät samalla.
Kuuntele omaa kroppaa, et saa viljoista mitään, mitä et voisi saada muualta. Tutkaile esim. finelliä.
Vierailija kirjoitti:
Söin viljoja, kun lääkäri sanoi, ettei niitä saa kokonaan jättää, mutta sitten olinkin vuoden päästä lääkärissä pahojen vitamiinipuutosten vuoksi, kun vitamiinit eivät imeytyneet kun kärsin vilja-allergiasta. Jätin kaikki viljat (myös ulkomaiset) ja kaikki krempat ja vaivat jäivät samalla.
Kuuntele omaa kroppaa, et saa viljoista mitään, mitä et voisi saada muualta. Tutkaile esim. finelliä.
Lääkäreillähän ei ole mitään ravinto koulutusta, joten ei ne tiedä. Nehän hoitaa sairauksia.
Leipä on vaan niin hyväääää! Ja helppoa.
Hoidan nivelpsoria viljattomalla ruokavaliolla. Ravintoaineet ja kuidun saa muistakin ruoka-aineista. Reumalääkärin mielestä minun tulisi käyttää lääkkeitä ja kestää ne valtavan tuskalliset kortisonipiikitykset. Kerrankin hän lykkäsi perä jälkeen neljä piikkiä: nilkan jänteeseen ja jalkaterän pieniin niveliin. Kohta oli kova kipu ja itkua en pystynyt millään pidättämään...:(
Ei en halua olla reumalääkärin vastaanoton jälkeen entistä kivuliaampi. Myös lääkkeistä tuli inhottavia sivuvaikutuksia.
Moneen sairauteen olisi apua ruokavalion petraaamisesta ;) Tulisi hoitaa syytä eikä seurausta.
Sen olen ilokseni saanut huomata.
Vierailija kirjoitti:
Leipä on vaan niin hyväääää! Ja helppoa.
Se on niin totta. Tulen itse sairaaksi viljoista...
Vierailija kirjoitti:
Hoidan nivelpsoria viljattomalla ruokavaliolla. Ravintoaineet ja kuidun saa muistakin ruoka-aineista. Reumalääkärin mielestä minun tulisi käyttää lääkkeitä ja kestää ne valtavan tuskalliset kortisonipiikitykset. Kerrankin hän lykkäsi perä jälkeen neljä piikkiä: nilkan jänteeseen ja jalkaterän pieniin niveliin. Kohta oli kova kipu ja itkua en pystynyt millään pidättämään...:(
Ei en halua olla reumalääkärin vastaanoton jälkeen entistä kivuliaampi. Myös lääkkeistä tuli inhottavia sivuvaikutuksia.
Moneen sairauteen olisi apua ruokavalion petraaamisesta ;) Tulisi hoitaa syytä eikä seurausta.
Sen olen ilokseni saanut huomata.
Näinpä, mutta monikaan ei usko ruuan vaikutusta terveyteen. Mietitään vain kaloreita.
Viljasta saa helpoiten tiettyjä vitamiineja ja hivenaineita. Itse en syö leipää turvotuksen ja huonon olon vuoksi, mutta pystyn syömään vaivatta puuroa ja esim. lesetuotteita jogurtin joukossa. Ehkä siinä leivässä huonoa oloa aiheuttaakin hiiva eikä varsinaisesti se vilja?