G: Onko 12-vuotias mielestäsi pikkutyttö tai -poika?
Onko 12v mielestäsi pikkutyttö- tai poika? Miksi/miksi ei?
Kommentit (15)
Luin että onko 12v mielestäsi pikkutyttö vai -poika ja yritin kovasti jo miettiä mielipidettäni asiaan :D
En käyttäisi 12-vuotiaasta ilmaisua pikkulapsi, koska sellainen sen ikäinen ei enää ole. Lapsi kyllä on. Sanoisin koululainen tai esiteini.
No ei. Osa 12-vuotiaista on jo ihan aikuisen mittaisia.
Ei ole enää pikkulapsi vaan alkaa olla jo teini...siirtymävaihe lapsesta teiniksi.
Välillä ollaan niin isoa varsinkin kavereiden kanssa ja kotona välillä ihan hirviö tai vähän vauveli ;)
Lapsi kyllä mutta ei mikään pieni sellainen. Silloin kun itse olin 12-vuotias , olin jo mielestäni kauhean iso ja kaikki päihde- ja seksikokeilut täydessä vauhdissa. Toivottavasti näin ei oo omilla muksuilla parin vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi kyllä mutta ei mikään pieni sellainen. Silloin kun itse olin 12-vuotias , olin jo mielestäni kauhean iso ja kaikki päihde- ja seksikokeilut täydessä vauhdissa. Toivottavasti näin ei oo omilla muksuilla parin vuoden päästä.
Hirveää! 12-vuotiaathan ovat vasta ala-asteella. Miten kukaan (vanhemmat, koulu, poliisi, lastensuojelu) ei puuttunut tähän?
Ei ole pikkulapsi eikä teini. 12v on koululainen.
Pikkulapsi on noin 3-7v. 8-12v on kouluikäinen/lapsi, 12-13v esiteini. Siinä 14 hujakoilla on teini/nuori.
-koulun terveydenhoitaja
No ovat he kyllä vielä henkisesti niin hauraita ja haavoittuvaisia, että sanoisin aika pikkuiseksi.
No kyllä minusta 12v on vielä ihan lapsi. Harva 12v on edes lainkaan aikuisen kokoinen, että pieniä ovat siinäkin mielessä.
Eihän se nyt mikään pikkulapsi ole. Pian jo teini.
Vierailija kirjoitti:
Tiukkaa tavaraa kumpainenkin.
ja siis liian tiukkaa ja alaikäistä senkin pedofiilit!
Ei ole pikkulapsi mutta lapsi on.
On ne aika pikkuruisia.