*******MAALISMUSSUKAT LA-SU*******
Jippii aloitan ekaa kertaa pinon;=)
Simbucca kyllä myydään H&M:ssä ainakin ihan 45cm vaatteitakin! Muuallakin on ihan pieniä tarjolla. Kiva kuulla, että sulla ja Lilyllä menee hyvin eikä tullu mitään negatiivisia synnärikertomuksia tähän alkuun niin ei muita jännitä niin paljon;=) Vielä tosta nimiasiasta ja anopista...mulla oli aika sama tilanne ekan kanssa ja nytkin anoppi jo päättänyt toisen nimen...ihme, ett hyväksy sen, ett oon päättäny jo ekan nimen. Mies kanssa riitaantu tollasesta " sekaantumisesta" . Äidit vaan on joskus vähän liian tunkeilevia...
Mahaa täällä vaan kasvatellaan. Meen kattoo joukkueeni pelejä tänään ja kaiholla lasken päiviä milloin pääsen ite mukaan.
Ma nähdään tosiaan siellä tapaamisessa. Mukavaa vkloppua kaikille!
rv36+4
P.S.Lautasalo näytät asuvan Espoossa samassa paikassa, kuin minäkin. Tuletko tapaamiseen?
Kommentit (46)
[color=red]
Mullakin ollut vähän huono aamu, eikä sitä parantanut esikoisen taiteellisuus yhtään....oli piirtänyt sellaisella sotkevalla vahaliidulla 3 autoansa ja ajanut niillä meidän sängyssä!!!! Että meni sitten lakanat tahranpoistoon ja pesuun-argh! Muutenkin ollut pitkästä aikaa tuo pikku-ukko jotenkin pahantuulinen ja kaikki on ei....josko nuo meneillään olevat päikkärit parantaisivat asiaa...
Itellä myös nihkeä päivä....supistelee yllättävän kovasti, ei kuitenkaan säännöllisesti, mutta koko alamaha on väluillä ihan tulessa ja eka kerta, kun olen näin kipeä suppareista. Toivon, että vielä rauhoittuvat, sillä pitäisi vielä vähän saada kasvaa tuon pienen murun tuolla masussa! Pitää laittaa se tukivyö taas ja käydä ihan selkeesti pötkölleen, josko se sitten siitä..
Alapääkin on ihan turvoksissa, ollut tosin jo jonkun aikaa....ihan niin kuin synnytysvalmiilta vaikuttaisi, mutta toivottavasti kohdusuulla vielä hyvä tilanne! Kyllähän sitä tämän olonsa puolesta olisi valmis jo synnyttämään, mutta vauvan olisi hyvä olla vähän vahvempi vielä..
Mutta nyt pötkölleen ja MONKEYlle helpotusta pyörrytykseen (voi tosiaan olla RR:sta kiinni), mullakin huippausta ajoittain ja matalat paineet on!
Urkki 34+5
Olen urakoinut koko aamupäivän siivouksen parissa ja nyt meinaan pitää " lakisääteisen" kahvitunnin tässä koneen ääressä kera kahvin ja muffinssin ja lukea teidän kuulumisia.
Mulllakin meni viime yö ihan plörinäksi. Nukahdin heti kymmenen jälkeen sohvalle ja siitä sitten heräsin puolenyön aikaan ja vääntäydyin omaan sänkyyni ja yllätys yllätys sitten ei enää uni tullutkaan silmään. Katsoin telkusta jotan teinien kauhuleffaa ja surffalin netissä ja taisi kello olla lähempänä kolmea kun olin vihdoin ja viimein nukahtanut ja sitten ennen kasia pirteänä ylös lasten kanssa...pläähhh...
Pahoinvoinnista joku kyseli, mulla on joka raskaudessa lukien tämänkin loppuvaiheessa tullut pahoinvointi takaisin. Nytkin jos syön huikkasen raskaammin tai esim maustettua ruokaa niin iskee armoton pahonvointi ja pari kertaa olen jopa joutunut halailemaan porsliiniakin. Neuvolassa eivät osanneet asiaa mitenkään kommentoida, ilmeisesti vauva painaa mahalaukkua ja sitä kautta sinne ei sitten paljon ruokaa kerralla mahdu, joten yritän nyt sitten tankata usein ja pieniä määriä kerralla.
Mukavaa kuulla, että Lilyn ja Simbucan vauva-arki on pyörähtänyt hyvin käyntiin. Nauttikaa olostanne, nuo muutamat ensimmäiset viikot uuden tulokkaan kanssa on ainutkertaisia ja se vauva-aika menee todellakin nopeasti ohi.
Nyt ottamaan santsikuppia, tunnin päästä pitäisi lähteä jumpalle ja loppuilta otetetaankin sitten rennosti saunoen ja laittaen jotain hyvää purtavaa lasten kanssa.
Monkeylle jaksamista miehen kanssa, omituisia otuksia ja aivoituksiahan noilla tuppaa välillä olemaan, nimimerkillä kokemusta on:)
Jaksamisia kaikille tasapuolisesti toivottaa,
Maisa
[color=Teal][b]Maisa[/b] lohdutuksesta miehen suhteen! Vieläkin on hieman harmistunut olo ja just kun vietiin neiti mummulle yökylään ja ois aikaa olla ihan kahdestaan, niin tuo mies ottaa niin aivoon... Ei tunnu yhtään erilaiselta tää päivä kuin nekään jolloin oon neidin kanssa kahdestaan miehen ollessa töissä. Oikeestaan vaan enemmän ärsyttää, kun toinen on kotona, mutta ei mitenkään oikeestaan osallistu kotihommiin. Oottaa, että ruoka on valmista ja neiti puettu jne... Kyllähän se sitten tekee, jos pyydän, mutta kun vois sitä oma-aloitteisuuttakin hieman olla... No, ehkä nyt liikaakin mollaan tuota miesraukkaa, osaahan se joskus yllättääkin... toisaalta ei nää haukut ihan hukkaankaan mee :)
Verenpaineet mulla tosiaan aika alhaalla, 111/68. Ja saman homman muistan esikoisen odotusajoilta, että rupes helposti pyörryttää ja heikottaa. Bussit oli ihan tuskaa, pitääkin tiedustella, josko mies vois mut maanantaina tapaamiseen heittää, niin ei tarttis jännittää tuota oloa junamatkan aikana.
Mutta jospa sitä menis päiväunille ja heräis pirteämmällä tuulella.
-Monkey-
[color=tan] Kohta tulee curlingia telkkarista, mä oon jääny koukkuun siihen lajiin! Se on oikeesti mielenkiintosta!
Mulla on ollut myös tota monen mainitsemaa pahoinvointia, varsinkin aamuisin. Ja mun molempiin nimettömiin sormiin on tullu joku ihmeen nivel vamma! Ne ei toimi enää normaalisti...
Eilen oli neuvola. Painoa on tullut järkyttävän paljon ja massiivinen turvotus haittaa. Mutta muuten kaikki ok. Vauvan painosta sanoivat samaa kuin viime kerrallakin, eli kai sitä jonkinlainen jättiläinen mun mahassa kasvaa... kiva...
Imetysliiveistä on ollut kovasti keskustelua. Mä kävin eilen niitä kattomassa, mutta ne on joka paikassa ihan kauheita! Hirveitä lörppöjä, tisseistä tulee ihme suikulat kun ne laittaa päälle. En tykkää yhtään, yök! Yhet sitten ostin, ne oli ihan ok... Pitäisiköhän munkin tilata niitä Carriwelin liivejä, mitä moni on kehunut. Ne on vissiin sellaiset hyvät toppi-malliset...?
NapNap rv37+3 [/color]
Kuulostaapa ihanan tutulta teidän muidenkin olot ja tuntemukset. Mä olen kanssa huutanut ja räyhännyt miehelle viimeiset pari päivää, ärsyttää sen näkeminenkin jo. Puhisin tuossa juuri äsken kun se oli lähdössä hiihtämään, että ei tarvi sitten sinne synnytykseenkään tulla, kun ei susta mitään apua sielläkään ole. pitänee vähän perua puheitaan, oli se vaan aika kiva kun oli siellä viimeksi. On vaan pinna niin kireällä nämä viimeiset metrit.
Mä olen ollut milloin mistäkin kipeä tämän raskauden aikana, mutta nyt pari viimeistä päivää olenkin ollut ihan elämäni kunnossa: pystyn nukkumaan, kävelemään, liitoskivut on kadonneet... Nyt olen koittanut tässä häärätä ja hengästyä, että hiukan tuolla alaosastossa tapahtuisi jotain ennen synnytystä. Eilen sulatin pakastimen, pesin jääkaapin ja neljä koneellista pyykkiä. Tänään olen kantanut puita, lämmittänyt saunaa, reippaillut esikoisen kanssa... ja olo on edelleen vetreä. Ihan kummaa. No tuleepahan tekemättömät hommat tehtyä.
LILY: Mekään ei esikoisen synnyttyä oltu naimisissa ja isyys piti käydä tunnustamassa. Sossun täti kyseli kaikkea tyyliin: olenko varma, että lapsen isä on juuri mun mies --> olenko ollut muiden kanssa (oltiin asuttu yhdessä jo 6 vuotta...), olenko varma, että haluan antaa huoltajuuden myös miehelle ja muuta mukavaa. Vaan kai se siihen hommaan kuuluu. Ei mitenkään kamalaa ollut, eipä toisaalta niin kivaakaan. Nyt mentiin naimisiin hiljaisuudessa, joten tuo jää ainakin väliin tämän toisen kanssa.
Mutta joo, taidan taas käpytellä tuonne saunalle katsomaan, kuinka mun sytyttämäni tulet siellä palavat. Kivaa lauantaita kaikille!
Anna ja vatsa 37+3
Mun mielestä kanssa imetysliivit ei oikein " istu" , just niinkun NapNap kuvaili.. Tietty niitä varmasti löytyis oikein tukevia ja napakoita, mutta miten paljon on valmis/pystyy maksamaan.. Ostin yhdet valmiiksi H&M:ltä ja ne ei todella ole maailman tukevimmat ja rinnat niissä todella on sellaset suipulat (ihan omaa sanastoa tuo :) ) ja liivinsuojat ei oikein pysy paikallaan. No ompahan ees jotkut ihan aluks mitä voi pitää jo laitoksella ja kotona..
Ihana muutes lukea että muillakin hermo kireellä miehen kanssa.. On ne vaan niin.. miten sen nyt sanois.. ihme otuksia välillä, mutta kuitenkin niin rakkaita jä tärkeitä. Välillä vaan tuntuu että me ei ees puhuttais samaa kieltä ja minähän osaan olla tosi " kiva" jos sille päälle satun ja jostain syystä mua onkin kiukuttanu ihan kaikki asiat viimiset pari päivää.
Mutta nyt nautin vielä pari tuntia yksinolosta kun se rakas mieheni on töissä. Jos sais vietettyä ihan mukavan lauantai-illan :)
Nyt siis sohvalle ja jalat ylös kun kovasti tuntuu taas jalkoja turvottavan.
Kati ja Nestori -rv38+3
[color=Teal]ja nuo viestit muilta, joita myös mies ottaa päähän. Kiitos teille! Oli myös ihanaa lukea, että oltiin jälleen saatu vauvoja meijän maalispinoon.
Mä tilasin taikapilvestä myös ne yöIMETYSLIIVIT, kun niitä niin moni täällä kehunut. Jospa ne päällä pystyis nukkuu... Esikoisen aikaan nukuin ilman liivejä, pelkkä yötoppi päällä ja sitten kyllä maitoa olikin joka paikassa. Ei niin kivaa, mutta sainpahan nukuttua. Uudet imetysliivit pitäs käydä ostaa... olin aatellu tuota H&M:ää, mutta jos ne onkin huonoja... Yhdet tuolla kaapissa ovatkin jo odottamassa esikoisen ajoilta. Ovat muistaakseni Triumphin ja sen mukaisesti maksoivatkin. Kun ei niihinkään ihan kauheesti viittis rahaa laittaa. Esikoisen aikaan pidin kyllä ihan tavallisia, normaalia kokoani suurempia liivejä monesti, kun olivat kivemman näköisiä ja onnistui se imetys niinkin. Sitten imetyksen lopetettuani myin liivit siskolleni, kun jäivät armottomasti liian isoiksi mulle. Ja nyt ollaan tehty sama diili jo etukäteen :)
Sauna lämpiää ja sen jälkeen tehdään nachosplate ja ilmeisetsi katsotaan kisoja...
Mukavaa illanjatkoa kaikille!
-Monkey- TAAS
vauvansa ; ) Ihanaa ja pljon onnea vielä kerran nikonäidille!
Moni on puhunut täällä huonosti nukkumisesta ja samaa vaivaa täälläkin. Ekan kerran herään yleensä jo 12 maissa yöllä ja käyn vessassa. Joskus nukahdan heti mutta joskus kestää tunninkin ennenkun uni taas tulee. Sitten toisen kerran vessassa on käytävä aamuyöstä ja silloin ei useimmitenkaan uni enään kunnolla tule paitsi vähän ennenkun lapset herättävät noin klo 8. Niinhän se aina..2 edellistä yötä kuitenkin olen taas nukkunut vähän paremmin.Vessassa olen käynyt mutta melko pian nukahtanu uudelleen.
Oikeastaan eilen ja tänään on ollu taas ns parempi päivä. Ei niinkään liitoskipuja eikä supisteluja. Heti huomaa kun mies ollu nää pari päivää kotona auttelemassa kotitöissä ja lastenhoidossa niin itsekin on paremmassa vireessä. Pienet torkutkin otin tänään tuossa iltapäivällä aiemmin kun sain lapsetkin hetkeksi päikkäreille.
Aamulla oltiin tosiaan ulkosalla ja aika kylnältä taas tuntui. vinha tuuli puhalsi välillä. Ja nyt lapset kattovat tuota lasten elokuvaa mikä nyt olikaan nimeltaan. Telkusta tulee joku..Varmaan jo tunnin päästä menemme saunomaan ja loppuilta tuijotetaan huumaa ja selviytyjiä. siinähän se päivä sitten taas olikin. Ja huomenna olis jo rv 36+1.
Huomenna lupasinkin viedä lapset kattomaan bambia. Mennään koko perheen voimin ja jos kävis samalla hampparilla. Että sellasta rentoa meninkiä näin viikonlopuksi. Muksaa loppuviikonloppua kaikille.
[color=tan] Tänään tuleekin kaikkea kivaa urheilua telkkarista, taitaa aika monella mennä ilta kisoja katsellessa. Mäkin ostis illaksi sipsejä, vaikka neuvolassa kehoitettiin olemaan syömättä mitään suolasta, sen turvotuksen takia... Pitkään aikaan en ole sipsejä syöny, eli nyt kyllä syön! Monkeylläkin oli jotain hyviä herkkuja illaksi, nami!
Missäs muuten jossara on? Sekin taisi olla melkoinen penkkiurheilija, eikö se nyt malta tulla kuulumisia kertomaan kisojen keskellä... [/color]
Olen jumiutunut tähän olotilaan jota vois varmaan parhaiten kuvata sanalla " viimeisillään" . Syvä ja turhautunut huokaus sentään... Musta onkin tullut oikein huokailun maailmanmestari, tulee huokailtua istuessa ja ylös noustessa ja kävellessä ja kylkeä kääntäessä ja myös aina kun vauva voimakkaammin vaihtaa asentoa ja oikeastaan ihan joka tilanteessa.
Mukava kuulla SIMBUCAN ja LILYN vauva-arjesta. Jompikumpi kirjoitti että harsoliinoja tarvitaan paljon. Mä olin juuri sinä päivänä kaivanut kaapista ja pessyt esikoiselta jääneet harsot ja ripustaessani niitä kuivamaan mietin, että mitä ihmettä sellaisella määrällä tekee, kun niitä oli yli kakskyt. Mutta kai niitä sitten tosiaan tarvii, oli jo päässyt unohtumaan puklut ja pissat ja kakat. Tai siis se, kuinka paljon niitä tulee. Eiköhän tuo kohta taas muistu mieleen :)
NIKONÄIDILLE myös hurjasti onnea, hyvän kokoinen poika syntyi! Mitenkäs teillä on lähtenyt sujumaan?
Tätä on tietenkin kysytty miljoona kertaa, mutta miten siihen SÄHKÖPOSTIRINKIIN pääsee mukaan? Olis kiva nähdä kuvia.
Nyt täytyy huoaten rojahtaa huokailemaan vaaka-asentoon, tässä tuolissa huokaillessa puutuu takamus ja jalat... Huoh...
Zia rv 38+jotain kai
Tai no, nyt alkaa jo helpottaa :). Eilen otin ihan megapultit kun mies tyytyväisenä naposteli sillipurkin tyhjiin --- ja jätti sen sitten keittiön pöydälle. Lupasin, että sen saa tyhjentää ja huuhdella, tai jos siitä on liikaa vaivaa, niin laittaa roskiin sellaisenaan. Ja tunnin päästä se purkki oli edelleen samalla paikalla.
Kuten myös tyhjennetty reissureppu eteisessä, eikä vaatehuoneessa omalla paikallaan, ja aamulla tyhjä kaakaopurkki siinä vasta-avatun vieressä. Tuli yks tai viis kertaa mieleen, että mitenkähän tässä saa sitten yksin lapsen kasvatettua ja elätettyä (ja ihan pienesti tuolla takaraivossa kyllä kävi sekin, että itse olen täysin epäjärjestyksen ihminen, niin että turhaa kai toiselle räyhätä...)
Pyörrytystä on ollut täälläkin monena aamuna, nyt on vähän helpottanut. Viime yö tuli nukuttua vähän huonommin, oli varmaan sen verran virtaa illallisesta kiukusta, ettei aamuyön vessareissun jälkeen enää uni tullut vaan siirryin sohvalle pyörimään.
Miten teillä lapsoset suhtautuvat autokyytiin? Mulla nimittäin alkaa vallan mahdoton möyrintä hetipian kun lähden liikenteeseen. Tänään kyllä oli muutakin kuin möyrintää, huuto ihan pääsi kun sattui tuonne jonnekin alapäähän. Kai se oli sitten sitä " sukkapuikkokipua" , sellainen raju viilto tai kuin vauva hakkaisi taltalla.
Nyt katselemaan eilistä ketjua ja sitten vähän pitkälleen, väsyttääkin jo!
Olipas mukavaa lukea että muillakin pinna tiukassa ja mies raukat saa osansa muillakin;))
Meillä tänään kylläkin isukki koko päivän kotona ja ansiokkaasti hoitanut poikia koko päivän-oli jopa kaksi kertaa pulkkailemassa, halusi varmaan vaan äkäisen mamman jaloista pois-hih!
Sain myös nukuttua-uskokaa tai älkää-ENSIMMÄISET päiväunet koko raskausaikana-oli IHANAA!!!!
Olo siis äreä ja ZIAlle pitikin sanoa että samaa puuskutusta täälläkin havaittavissa..Tuntuu kun keuhkot olisi kutistuneet nyrkin kokoisiksi ja kokoa ajan saa huokailla ja puuskuttaa kuin kala kuivalla maalla.
Masussa tuntemuksia koko ajan, kipeitä (muttei säännöllisiä eikä kipeneviä,hyvä suomenkieli:) supistuksia, ei siis vielä NIITÄ oikeita kuitenkaan. Jotain kuitenkin vissiin tapahtuu alakerrassa toivottavasti.
Minähän " valitsin " synnytyspäiväksi huomisen,saas nähdä kuinka käy:)Tosin viikkoja vasta 38+3 eli tuskin vielä tapahtuu..
Olisi kyllä ihana saada jo vauva syliin, vaikka jo kolmas tulossa samalla lailla syntymän ihme hiljentää näin loppumetreillä. Ajatelkaa että siellä oman masun sisällä on n.3kg valmista vauvaa pienine varpaineen,sormineen ja täydellisine kynsineen ja kulmakarvoineen:).Ja se pieni repsukka joutuu kohta kauhean koitoksen läpikäyneenä tänne kylmään maailmaan jota ei vielä aavista ollenkaan. Toisaalta täällä odottaa oman äidin ja isin lämmin syli ja onhan elämä aikas ihanaa:) !!!
Tällaisin hormonimyllerrys miettein täällä herkistelen kun ukkokulta ruokkii jälkikasvua-heh ihan oikein sille, näkeepähän minkä rumban käyn läpi yksin arkipäivisin monta kertaa päivässä:))))
voimia kipuihin ja pitkää pinnaa meille kaikille,
jokuli 38+2
Olin tänään ekaa kertaa pari tuntia erossa tytöstä. Mies jäi tytön kanssa kotiin kun mä lähdin ostoksille prismaan. Kyllä siinä tuli jo puolin ja toisin soiteltua sen parin tunnin aikana. Mies soitti just ku pääsin kauppaan " Ihan ku tyttö hengittäis raskaasti, onkohan sillä taas nenä tukossa" ja mä takasin " no nosta se äkkiä syliin pystyasentoon, tarkkaile että helpottaa hengitys" . Sit hetken päästä mies soittaa " no nyt se nukahti syliin ja laitoin takasin sänkyyn eli kaikki hyvin" . Hih, kyllä varmasti miestä jännitti olla typyn kans kaksisteen, mutta hyvin meni, eikä se nenä niin tukkoinen ollut kun tulin, mutta kun vauva välil hengittelee hitaammin ja välil nopeemmin niin mies säikähti. Oon tosi tyytyväinen mieheen, et se on opetellut alusta asti vaihtaa vaipat ja syöttää niin mäkin voin hoitaa mm.ostokset vuorostaan ja pääsee samal vähä ihmisten ilmoille ku vauvaa ei saa kuukauteen viedä ulos.
Niin katselin sit vauvalle 50cm potkareita sieltä ja oli kyllä tosi huono (ja KALLIS) valikoima. Ei ollu ku yhtä mallia ja tasan 2 vaihtoehtoa, joko vaal. pun tai valkonen. Ostin sit ne vaal.punaset. 56cm vaatteissa oliskin sit jo vaikka kuinka paljon vaihtoehtoja. Mutta kiitos Pinja72 vinkistä, täytyy mennä H&M:ssä käymään.
Zia: Santtu on vissiin sitä s.postirinkiä hoitanut, mutta taitaapi hän olla tositoimissa tällä hetkellä? =D Voit laittaa mulle s.postia niin mä voin lisätä sut postituslistaan. (osoite simbucca@netti.fi) Kävinkin juuri tänään laittamassa rinkiläisille ekat kuvat vauvasta).
Olisko vinkkejä missä asteessa ootte pessyt/aiotte pestä kakkaiset/pissaiset sideharsot? Ja pesettekö vauvan vaatteita samassa jos voi alle 90 asteessa pestä?
Mies sai (osti) eilen tutulta tytölle käyviä vaatteita niin lähdenkin katsomaan ja lajittelemaan mitäs kivaa sieltä ISOSTA pussista löytyykään kun neiti vielä tossa hetken nukkuu.
huumaa kattomaan kun kohta jo loppuukin. Saunassa käytiin ja alkoi ihmeellisesti ramaseen niinkuin aina.
Olen myös ollu tosi räjähdysaltis viimeviikot ja varsinkin kuluva viikko on koetellu hermoja kun mies oli iltavuorossa ja minä kaikkine ihanine vaivoineni keskenään illat lasten kanssa. Mies on myös täällä saanu osansa reppana mun äksyilystä. Kyllä hänkin on muutaman kerran takasin mulle murjassu kun ei jaksa kuunnella mun jupinaa. Onneksi sentään kotihommissa aika kivasti auttaa. Imuroinu mun ei ole tarvinnu pariin viikkoon. Se onkin ainoa kotityö lastenhoidon lisäksi minkä mies tekee todellä hyvin. Pyykkäys jää mulle samoin ruuan laitto pääsääntöisesti. Myös matot tampaa silloin harvoin kun me niitä ulos viedään ; ) Ihanasti tosiaan vie lapsia ulos tai ajeluilla tms että mä saan huilailla välillä. Ja kummasti sitä hakeutuu itse aina vaaka asentoon kun siihen mahdollisuus on. Niinkuin joku jo sanoikin viimeisillään olosta niin mä sanoisin että todella raskaana ollaan ; ) Yritän vielä nauttia vaikka erittäin vaikeeta se alkaa oleen..Luultavasti kuitenkin meidän viimeinen vauva ja viimeinen raskaus. Jotenkin alkaa pelottaan se lähenevä synnytyskin kipuineen. Siihen tuskin on aikaa yhtään enempää kuin 4 viikkoa kun tuo vauvan kasvu niin hurjaa etteivät sitä yliaikaseks päästä ja aiemmatkin synnytykset käynnistyneet jo muutamia päiviä ennen laskettua että pianhan se 3-4 viikkoa tätä odotusta menee jos niinkään kauaa enään!!! kääks! Kun tietää mitä se synnytys puuha on niin jänskättää toden teolla. Välillä kun oikein mietin synnytystä niin maha menee vikkelälle ja pakko juosta vessaan ; )
ONKO MUILLA ALKANU RINTOJA ARISTAAN TAAS? Mä huomasin eilen että ovat taas aika aroiksi tullut ja jopa suihku sattuu välillä osuessaan rinnanpäähän. Vähän samanlaista kun alkuraskaudessa..Toisilla kai tämä aristus jatkuu läpi raskauden muttei mulla oo ollu. Eikä maitoa ole koskaan tullut ennen synnytystä rinnoista. Nyt taitaa meijerit valmistautua tehtäväänsä. Nyt hakeudun sohvalle makuulle kattoon pian alkavia selviytyjiä. Moiks taas!
Ja näin aluksi onnittelut jo vauvansa saaneille!! Ihanaa!! Pikkuhiljaa tullaan perässä... Olipa hauska huomata, että ei se perhe-elämä muillakaan niin auvoista ole aina. Meillä kans mies parka saanut tänään kyytiä. Eilen mul oli tosi kurja olo, kun supisteli jonkin aikaa kipeestikin kunnes laantui pelkäksi selkäsäryksi ja harjoitussuppareiksi. Olo ei aamulla ollut sen parempi huonosti nukutun yön jälkeen ja selkäsärky ja pahoinvointi olleet tämän päivän riesana. Ja kun olisin tosissaan tarvinnut tänään miehen apua kotona 1v4kk vanhan esikoisen kanssa. Niin mies on sitten lietsussa aamu 10 ilta puol ysiin!! Että kyllä tunti olonsa taas niin tärkeäksi ja huomatuksi. :-( Pitäis täs kanssa lähteä ostelemaan imetysliivejä, mutta ainakin esikoisen aikana en löytänyt sopivia muualta kuin lastentarvikeliikkeestä ja maksoivatkin sitten reilu 40¿. Jos vaik tällä kertaa tekis jostain muualta löydön. Jaaha, esikoisen kutsu käy... Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!
AIHA rv 35+1
Simbucalle mä ainakin pesin kaikki vauvan pyykin aina vaan 40 asteessa vaikka 60 suositellaan. Jos nyt joku vaate kakassa niin huuhdoin sen ensin lavuaarissa ennen konepesua.
Sit molemmille mammoille jos sitä keltaisuutta mietitte niin vauva ikkunasta tulevan päivänvalon ulottuville niin auttaa asiaan! Näin neuvottiin Jorvissa.
Monkey meillä ei mies oo koskaan herännyt yöllä lapsen itkuun, vaihtamaan vaippaa tms. Ei edes vauva-aikana, jolloin vauva nukkui sängyn vieressä...
En oo sanonu asiasta, mut nyt muakin ottaa päähän, kun tän mahan kanssa on muutenkin ärsyttävä könytä ylös sängystä niin kantaa sitten vielä 12 kiloista lasta pissalle argh.
Pitää kai toi lätkä vielä kattoo. Mies töissä ja lapsi nukkumassa. Ihana hiljaisuus;=)
Aamupalat nautittu (noh, lapsilla lähinnä hotkittu lastenohjelmien lomassa) ja nyt mietitään porukalla, että mitä aamupäivälle keksisi ohjelmaksi.
Iltapäivästä olisi tiedossa kaverin lapsen synttärit ja illalla on sitten tiedossa jumpanohjaus (enää viisi tuntia jäljellä, vähiin käypi näköjään nuokin:). Aamupäivällä on kuitenkin ihan vapaata aikaa, nyt vaan kun keksisi mitä sitä tekisi (näillä pikkupaikkakunnilla kun vaan tota tekemistä /valinnanvaihtoehtoja pakkaa olemaan vähän vähänlaisesti. Lähinnä vaihtoehtona taitaa olla ulkoilu tai sit ulkoilu:)
Viimeyönnä sain nukuttua tosi hyvin, näyttäisi että joka toinen yö menee ihan harakoille ja joka toinen sit taas paikkaa sitä edellistä. Eli kokonaissaldona on sellainen tasaisen väsynyt olo....
Masuun ei uutta, liikkeitä tulee säännöllisesti ja tuntuu että ne olisivatjotenkin voimistuneet. Toivottavasti tämä olisi merkkinä siitä, että vauva tekisi kasvispurttia tulevaa varten.
Jokohan tämänpäivän aikana kuullaan uusia vauvauutisia, toivottavasti.Ajatelkaa reilu viikko ja sitten alkaa " meidän oma kuukausi" , jännää....
Taitaa meidän perheen aamu mennä kinastellessa siitä mitä tehdään, tyypillistä. Täytyy mennä vissin erotuomariksi, että saataisiin edes jotain järkevä aikaiseksi.
Leppoisaa sunnuntaita kaikille tasapuolisesti ja jaksamista miesten ja masujen kanssa, toivottelee
Maisa
Heips!
Veljeni ja miehen veljet ilmoittivat sitten eilen, kun olivat käymässä, että ryöstävät mieheni illaksi. Olivat suunnitelleet varpajaiset ja porukkaa oli kutsuttu juhlistamaan aika tavalla (ilmeisesti). Siskoni ja veljeni kihlattu istui sitten mun ja vauvan kanssa illan meillä. Tilattiin pizzaa ja juteltiin " tyttöjen juttuja" sillä aikaa, kun miehet juhlivat kaupungilla. :)
Yön olin sitten yksin vauvan kanssa. Kuulin kyllä, kun mies kolisteli kotiin joskus viiden pintaan. Torkahdin ilmeisesti aika nopeasti, kun säpsähdin hetken päästä hereille, kun alkoi keittiöstä kuulua kolinaa. Nousin sitten katsomaan, että mitä kummaa mies oikein tekee. Mä en oo montaakaan kertaa nähnyt miestä tuollaisessa kunnossa. Humalassa kyllä, mutta en noin humalassa.. Puheesta ei oikeasti saanut mitään tolkkua ja pystyssä pysyi, kun puristi pöydän kulmasta rystyset valkoisina. Kun pääsin keittiöön, niin mies yritti kaataa itselleen viskipullosta lasiin hömpsyä. Mä sitä hetken katselin, mutta oli pakko mennä väliin, kun näytti siltä, että kalliit viskit ovat kohta pitkin lattioita. Tuumasin kiukkuisena miehelle, että sä et kyllä tartte yhtään enempää viinaa ja patistin herran sänkyyn. Tuolla tuo herra nyt makkarissa tuhisee kilpaa tytön kanssa. Yö sujui kyllä ihan hienosti, vaikka yksin olinkin.
ANNA Kiitos vinkeistä tuohon isyyden tunnistamiseen! On niillä kyllä otsaa kysellä kaikennäköistä.. Mä oon niin hormonihöyryissä, että voin kyllä mennä sanomaan pahasti, jos alkaa täti kysellä, että oonko mä nyt ihan varma miehen isyydestä ja siitä, haluanko antaa huoltajuuden myös hänelle. :)
SIMBUCCA Luin, että teidän vauvaa ei saa viedä kuukauteen ulos. Miksi? Meille sanottiin vaan, että 2 vkon ikäisestä lähtien saa pikkuhiljaa totuttaa ulkoiluun. Mä oon huuhdellut kakkaiset/pissaiset harsot lavuaarissa ennen koneeseen laittoa ja pessyt ne 60 asteessa vauvan vaatteiden kanssa. Juu, ja mäkin olisin tuota H&M suositellu sulle, jos olisin ehtinyt ensin. :) Siellä on kivoja ja kohtuuhintaisia vaatteita vauvalle. Meidän tytön vaatteista suurin osa on H&M:ltä. Meinaa vaan nuo 50 cm olla vielä vähän isoja, mutta en oo viittinyt pienempiä ostaa. Ei nuo nyt päältä onneksi tipu. :)
Jahas.. Tyttö heräs. Täytyy mennä katsomaan ennen kuin kiukkuinen krapulainen mies herää. :)
Mukavaa päivää kaikille! Ja ihanaa muuten, kun taas yksi maaliskuinen oli jakaantunut. :)
Lily & tyttö 5 vrk
Käyn välillä lukemassa maalismassujen kuulumisia täällä, mutta palstailen lähinnä toisaalla. Onnea kaikille vauvan jo saaneille!
Imetysliiveistä piti ihan kommentoida. Itse pienirintaisena olen myös tuskastellut niitten ostamisen kanssa. Löysin kuitenkin Lindexiltä tosi ihanat imetysliivit, sellaiset kevyesti topatut eikä kaaritukia. Hintakin alle 20e. Ostin heti kahdet ja olen niitä nyt käyttänyt ja ovat tosi hyvän tuntuiset. Itse tykkään juuri siitä, että ovat hieman topatut, niin jei rinnat näytä sellaisilta suipoilta...
Täällä ei vielä tuleva synnytys enteile juuri mitenkään tai mikä nyt sit on enteilyä... Harjoitussuppareita kyllä tulee, mutta ei muuta. Häntäluu on tosi kipeä välillä eikä meinaisi istumaan pystyä. häpyluu joskus kipeä, yleensä yöllä kun kylkeä vaihtaa. Eilen oli koko päivän sellaista menkkamaista oloa, ihan kuin kuukautiset alkais, mut ei kuitenkaan sattunut. Tiistaina on viimeinen neuvolalääkäri ja sit on taas viisaampi, luulen kyllä, ettei vielä alakerrassa ole mitään tapahtunut.
Mietityttää myös vauvan asento. On ollut rv28 lähtien raivotarjonnassa, mutta nyt musta tuntuu, että onko kääntynyt perätilaan. Hikka tuntuu ylempänä kuin ennen ja ylävatsassa alkanut tuntua pienempiä palleroita (olisko nyrkit). En tiiä onko tää jotain mun omaa mielikuvistusta ja stressausta asiasta, mutta tiistaina sit selviää sekin. Välillä tuntuu niin kova pallero tossa oikealla puolella kylkiluun alla, että mietin sen olevan pää. Sit taas toisaalta se vois olla peppu, kun tuntuu että se muuttaa muotoaan joskus kun vauva ojentaa jalkaansa. Niin, tiedä häntä. Toivotaan nyt kuitenkin että olis edelleen rt.
rv 36+6
MONKEY. Mulla kanssa pyorryttaa aamuisin, ja jos olen liian kauan pystyssa ilman taukoja. Mulla syyna on ainakin alhainen verenpaine, joka siis muuten vaaraton, mutta just noi pyorrytys/huimaus kohtaukset on kiusallisia. Mulla on nyt loppuraskaudenkin aikana, kun olen liian pitkaan seisoskellut, tullut niin kamala pyorrytys olo etta on ollut pakko menna makuulle ja laittaa jalat ylos. Ei kovin kivaa varsinkaan julkisilla paikoilla...
Muuten ei omassa navassa muutoksia. Maanantaina on seuraava laakari, jospa sielta kuulisia jotain uutta. Epailen kuitenkin. Masu on tosi pinkea, ja vauva potkii kylkiluita tosi kipeasti. Alkaa olla voimaa jo noissa liikkeissa.. Masu tuntuu kylla alenevan koko ajan, eilen jopa mies huomasi etta se on alempana kuin ennen. Rakkoon on tullut kylla lisaa painetta :-/
Taalla muuten satoi viime yona! (Taalla siis sataa noin pari kertaa vuodessa, joten on ihan uutisoitava asia ) Muutenkin ollut viileampi viikko, sellaista +18, mika kylla sopii mulle ja masulle :)
Oikein mukavaa vkl:a
Browniette 37+2