Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdottakaa hyviä juhlaruokia, joita ostaa valmiina tai puolivalmiina

Vierailija
05.03.2016 |

En ehdi työmatkojen takia paljoa leipoa enkä raski asuntosäästäjänä "pikkujuhlan" takia käyttää pitopalvelua. Läheisille pidettävät valmistujaiset. Jotain pikkuleipiä teen, koska ne voi tehdä etukäteenkin. Moilasen piirakoita ja munavoita, mitä muuta? Täytekakku on helppo tehdä, mutta en osaa tehdä nättiä. 20-30 henkeä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko nyt joku idearikas herännyt? 

Vierailija
2/18 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta jonkun lähileipomon (ei marketin) voileipäkakku. Esim. lohivoileipäkakku sopii juhlapöytään ja maistuu nuorille ja vanhemmille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo voileipäkakut on aika kalliita leipomoissa, lisäksi veljeni eivät pidä niistä, sekä yksi lähipiirissä on pahasti maitoallerginen, joten se on poissuljettu, kun on niin monta, joille ei käy. Leipomosta saisi vaikka mitä, mutta täällä on vain tällä hetkellä tietääkseni vain yksi kunnollinen leipomo, joka on kallis. Pienehkö paikka siis on. Prismat ja Cittarit löytyy kyllä. 

Vierailija
4/18 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisnapit ja joku täyte itse

Leipäjuusto ja hillo

Jauheliha- tai kinkkukierteet kaupan voi- tai lehtitaikinasta

Vierailija
5/18 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haussa on  nyt enemmänkin pikkusuolaiset ja -makeat, jos oikein ymmärsin, eikä varsinainen ruokailu? Leipomon myymälästä kannattaisi tosiaan kysellä, tai vielä parempi jos lähistöllä on ammattikoulu, siellä tulevat leipurit ja kokit tekevät herkullisia tarjottavia kohtuullisella hinnalla.

Vierailija
6/18 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakasteessa on kanssa jotain pikkupizzoja jotka on aika ok, olen myös tykännyt pullista yms. Itse päätyisin jonkinlaiseen leipäpöytään jossa tummaa ja vaaleaa leipää tarjolla ja muutamaa eri levitettä ja täytevaihtoehtoina valmiiksi siivutettuja juustoja, leikkeleitä, salaattia ja kasviksia. Lisäksi hedelmän paloja ja mainitsemasi kakku, piirakat ja pikkuleivät.

Toisaalta, mikä estää ostamasta pakasteesta jotain mutakakkua tai daimkakkua jos ei halua itse täytekakkua tehdä. On sielä muitakin vaihtoehtoja mutta noista olen pitänyt. Voitaikinasta saa kanssa tehtyä näppärästi pasteijoita eri täytteillä ja marjapiirakan saa nopeasti kokoon valmiiseen murotaikinapohjaan.

Vierailija
7/18 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo voileipäkakut on aika kalliita leipomoissa, lisäksi veljeni eivät pidä niistä, sekä yksi lähipiirissä on pahasti maitoallerginen, joten se on poissuljettu, kun on niin monta, joille ei käy. Leipomosta saisi vaikka mitä, mutta täällä on vain tällä hetkellä tietääkseni vain yksi kunnollinen leipomo, joka on kallis. Pienehkö paikka siis on. Prismat ja Cittarit löytyy kyllä. 

Moilasen piirakat ja munavoi kyllä käy, vaikkei ole maidottomia

Haluat vaan päästä halvalla lapsen ? valmistumisjuhlasta. Osta sitten Prismasta pullapitko ja keksejä piirakoiden lisäksi. Varmaan on pakasteessa paistovalmiita pulliakin.

Vierailija
8/18 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen valmistumisjuhlat? Eikö ole aikaa tehdä mitään?

Vierailija
9/18 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suostua järjestään tuollaiset kahvittelut, jos ei viitsi panostaa tekemällä mitään eikä halua ostaa kunnon tarjoomuksia ammattilaiselta?

Vierailija
10/18 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moilasen piirakat ja munavoi kyllä käy, vaikkei ole maidottomia

Haluat vaan päästä halvalla lapsen ? valmistumisjuhlasta. Osta sitten Prismasta pullapitko ja keksejä piirakoiden lisäksi. Varmaan on pakasteessa paistovalmiita pulliakin.

Omista kekkereistä on kyse. Valmistuin jo joku aika sitten, mutta lupasin lähipiirille pitää kahvikekkerit, sitten, kun saan töitä ja nyt on se aika. He toivoivat sitä. Ei tosiaan isompaa ruokaa tarvitse, ruokin pitempimatkalaiset erikseen. Maidottomia ja gluteenittomia piirakoita saa täältä, yksi paikallinen tekee, nämä hommaan valmiina erikseen. 

Vierailija
11/18 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toisella paikkakunnalla töissä kaikki arkipäivät, eikä työpaikkakunnan asunnossa ole oikein kunnollisia leipomustiloja, siksi näin. Matka kotiin kestää sen verran, että jos olen neljään, niin olen paikalla yhdeksältä ja ainoa mahdollinen päivä pitää kahvit on lauantai. Pitää vielä ehtiä tehdä muutakin kuin leipoa. Eikä rahaa ole. En ole innostunut pitämään kekkereitä, mutta menin silloin valmistuttuani lupaamaan ja muistivat ryökäleet. 

Vierailija
12/18 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen toisella paikkakunnalla töissä kaikki arkipäivät, eikä työpaikkakunnan asunnossa ole oikein kunnollisia leipomustiloja, siksi näin. Matka kotiin kestää sen verran, että jos olen neljään, niin olen paikalla yhdeksältä ja ainoa mahdollinen päivä pitää kahvit on lauantai. Pitää vielä ehtiä tehdä muutakin kuin leipoa. Eikä rahaa ole. En ole innostunut pitämään kekkereitä, mutta menin silloin valmistuttuani lupaamaan ja muistivat ryökäleet. 

Tai siis väärin sanottu, ettei rahaa ole, en ole innostunut käyttämään sitä, asuntosäästämisen vuoksi. Sekä lahjoista olen sanonut, että ei saa tuoda - en minä kerro suvulle, että raha on nyt tiukoille budjetoitu. Haluan päästä äkkiä pois tympeästä vuokra-asunnosta. 

Vierailija
13/18 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea kinkkupiiras. Osta pakaste-piirakkapohja. Täytteeksi kinkkusuikaleita, juustoraastetta, paprikakuutioita, päälle munamaito.

Vierailija
14/18 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakasteesta saa mm. eclair-tuulihattuja halvalla, tosin eivät ole maidottomia, muitakin hyviä leipomuksia löytyy mutta maidottomia saattaa olla hankala löytää. Lidlissä on taas macaroneja, ovat pakasteeksi ja hintaansa nähden melko hyviä. Tuo maidottomuus on kyllä hankala, laktoosittomia löytyy vaikka millä mutta maidottomia valmisleivoksia ei taida hirveitä määriä olla. Sinuna menisin isoon Prismaan tai Cittariin ja tutkisin pakastealtaat.

Vierailija
15/18 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pastasalaatti olisi helppo tehdä, vaikka pitäisi olla isompikin määrä.

Pakastekakkuja saa ihan hyvänmakuisia. Tai sitten suosittelen kinuskikuorrutetta täytekakkuun, on helppo ja näyttävä. Eli vähän jäähtynyt kinuski vain kaadetaan kakun päälle ja kermavaahtoa reunoille. Ei tarvitse edes pursottaa, ihan nätti tulee kun lastalla levittää.

Pellillinen esim. omenapiirakkaa on aika helppo myös eikä ole kallis.

Vierailija
16/18 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haussa on  nyt enemmänkin pikkusuolaiset ja -makeat, jos oikein ymmärsin, eikä varsinainen ruokailu? Leipomon myymälästä kannattaisi tosiaan kysellä, tai vielä parempi jos lähistöllä on ammattikoulu, siellä tulevat leipurit ja kokit tekevät herkullisia tarjottavia kohtuullisella hinnalla.

Tätä vaihtoehtoa kannattaa kysyä, koska esim. Helsingissä löytyy monenlaista helppoa tarjottavaa (esim. kiusauksia, laatikoita, piirakoita, salaatteja ym.) mielestäni hyvin kohtuulliseen hintaan juurikin näiden oppilaitosten kautta. Monessa paikassa hinnoittelu menee kilojen mukaan, mikä onkin noinkin ison porukan kanssa fiksua. Kannattaa olla yhteydessä tai tarkistaa nettisivut, että on ajoissa liikkeellä!

Vierailija
17/18 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-30 hengelle saat varmasti isommista marketeista pakastepuolelta ja valmistiskiltä tarjottavat, joiden eteen ei tarvitse nähdä paistamista/sulattamista kummempaa vaivaa, mutta jos ensisijaisena on mielessä budjetti, niin pitopalvelu saattaa tulla jopa halvemmaksi.

Vierailija
18/18 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikoulu ja leipurilinja tosiaan löytyy, parin kilsan päästä. Voisin kysyä kyllä sieltä. Apurit on omasta perheestä. Pitopalvelu tuntuu vähän jotenkin hienostelultakin. Ennen oli hyvä kotileipomo ihan lähellä, mutta lopettivat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän