Huomenia KESÄKERTUT!
Olenko mä ensimmäinen tänään? Hih..Huonosti nukutun yön jälkeen! Vitsit, kun jännittää. Tänään meille asennetaan uudet keittiönkaapit. Tiedättekö miltä tuntuu saada hella ja astianpesukone, kun on pari kuukautta tehnyt ruokaa puuhellalla ja pessyt astiat saunassa, Voin kertoo, et mä olen taivaassa!
Masussa voidaan kai hyvin :) Kävin eilen läpi esikoisen vanhoja vauvanvaatteita (aika poikamaisia). Pitäis meinaan olla tyttö tällä kertaa. Mitä mieltä olette siitä, et käyttää samoja/samankaltaisia vaatteita tytöillä ja pojilla? Vai pitäiskö ostaa tyttömäisempiä, kun ei tiedä vaikka olisi ainut tyttö. Ja tytöille haluu tietty ostaa sitä vaaleanpunaista! :D Noh, aika pienet pulmat tänään..
Sataa ihanasti puuterilunta täällä Vehmaalla. Tänään tarvis ulkoilla taas kunnolla niinku joka päivä tarvis, mut aina ei jaksa! Onneks mun iskias on ollu pois jo jonkun aikaa ja toivon todella, et se ei enää tulekkaan takasin! Niin, että HYVÄÄ HUOMENTA VAAN ISOMAHASET ÄIPÄT!
Kommentit (30)
Oli tarkoitus nukkua aamulla pitkään mut tietenkin heräsin jo yhdeksältä. Annoin miehen rauhassa jatkaa unia ja menin itse kanin kanssa touhuamaan. Koirakin nukkui niin sikeästi että rauhassa saatiin olla kahdestaan :)
Eilen illalla vietettiin pitkästä aikaa sellaista kahdenkeskistä kotileffailtaa. Oli kyllä kiva. Yleensä oon nukahtanut leffaan mut nyt aloitettiin katsomaan jo alkuillasta ni pysyin mukanakin :)
Olikohan se Hoxa(?) jolla oli keittiöremontti valmistunut. Itse odotan kovasti että päästään muuttamaan uuteen taloon (sitten joulun aikaan). Nyt asutaan sellaisessa vanhassa omakotitalossa, jossa on tosi vähän kaappi tilaa ja muutenkaan ei ole niin mieleinen.
Oma (.): Ei oikeastaan mitään erikoista. Tänään on pikkuisella vähän rauhallisempi päivä. Eilen potki oikein kunnolla, ni tänään taitaa kerätä voimia :)
Kohta mies tulee pelaamasta ja lähdetään kyläilemään..
yksi mattimyöhäinen?
Mulla on LA loppukuusta eli 28.6 ja pikkukakkosta odotamme perheeseemme saapuvaksi. Pieni on vilkkaampi liikkuja masussa kuin esikoinen oli aikoinaan, mutta sehän on vain mukavaa!
Maanantaina meillä on rakenneultra! sitä odotellessa...
lupiini 21+3
Hiljasta näyttää taas olleen. No niinhän se tuppaa oleen, että viikonloppuna on aina niin paljon kaikenlaista ettei paljon jouda koneen äärellä lorvimaan. Mies kattoo avaraa luontoo ja neiti 4vee videoita, niin saa hetken rauhassa surffailla:)
Flunssa meinaa olla tulossa ja oon yrittänyt juoda tuota panadol hottia, mutta kun se on niin kamalan pahanmakuista.... No kävin eilen ostaan apteekista b-vitamiinia ja rautaa, jospa niistä olis jotain iloo tähän väsymykseenki. Koko ajan väsyttää, mut sitte ei kuitenkaan saa nukuttua, vaan aamulla herään viimeistään kuudelta. Aivan sama mihin aikaan olis illalla menny nukkumaan. Rasittavaa.
Virtsankarkailusta joku kyseli. Vielä ei oo housuun tullu, mutta kyllä yskiessä ja aivastellessa (mitä on viime päivnä saanu tehä ihan tarpeeksi) saa olla varovainen. Mulla kun noi lantionpohjanlihakset ei taida olla maailman parhaimmassa kunnossa. Ainakaan viime kesänä ei kärsiny kyllä trampoliinilla kovin kauaa hyppiä, jos ei ollu just käyny pissalla..
(.) kasvaa ja kiristää. Potkuja tuntuu pitkin päivää, mutta jos menee käden laittamaan mahan päälle niin vaikenee ihan tyystin. Eli ei oo iskä ja neiti4vee vielä päässeet osalliseksi Mikin liikkeiden tuomasta riemusta.
Papasta. Mulla on otettu yleensä vuoden (tai puolen vuoden välein jos on ollu pientä muutosta), viimeksi reilu vuosi sitten kun poistatin kierukan. Kumma kun noin joka toinen kerta on ollu jotain pientä muutosta ja sitten taas kun on kontrolloitu, niin ei mitään. Mistähän lie sekin johtuu. Nyt ei raskausaikana oo ollu edes mitään puhetta, että pitäis ottaa. Ei kyllä muistaakseni otetu edellisenkään raskauden aikana.
Nyt olympiakisojen pariin!
TERVETULOA kaikille uusille! Ei ole vielä myöhäistä. kesäkuuhun on vielä 3,5 kuukautta aikaa....
Quest ja Mikki 23+1
Koko päivä reissussa niin ei ole konetta ehtinyt avaamaan.
Eilen oli juttua papa-kokeesta. Viimeksi taidettiin ottaa 2004 kesällä kun kävin hakemassa NuvaRing -reseptin (joista luovuttiinkin jo saman vuoden joulukuussa). Sen jälkeen olen ollut gynellä vain raskauden puitteissa (keskeytynyt ja nykyinen), eikä siis ole näytettä otettu.
Ninni kyseli inkontinessista. Ei ole onneksi ole ollut. Tenavalla on joskus paha tapa monottaa suoraan virtsarakkoon, että vaikka olisi ollut puoli tuntia aiemmin vessassa, on pakko päästä uudelleen. Mutta ei vielä ainakaan ole virtsa karkaillut *koputtaa puuta*.
Käväistiin viemässä miehen vanhan pinnasängyn palaset miehen äidille. Lupasi sen entisöidä. Saa nähdä tuleeko siitä enää kalua, pohja oli ihan homeinen, että pitää uusia kokonaan ja yksi pinna oli hukassa. Mutta jos ei saa enää kalua niin sitten ostetaan uusi.
Jaa-a, ei tainnut tulla mäkihypystä mitalia Suomeen.. Voi voi..
Mrs.Marple & Rääpäle, rv 24+0
Kävin lisäämässä itsenikin kartalle.
Miten muuten Krisse, sinä kun perustit tuon kartan, niin onnistuisikohan sen keskuksen laittaminen Suomen kohdalle? Nyt se aina aloittaa Amerikan kohdalta ja joutuu siirtelemään oikeaan kohtaan. Muistaakseni toukokuisten " keskikohta" on jossain Suomessa, niin että linkin kautta kun menee niin on oikeilla tienoilla..
Yhteen viikonloppupinoon pistin... Jos joku nyt aloittaa niin siirrän sitten tai sitten en=)
Itsekseni viettelen aamua ja mietin aamupalaasiaa. Muut tuhisevat sängyssä ja vielä ei oikein nälätä. Tänään ois tarkotus mennä syömään jonnekin ravintolaan yhdistettyjä ystävänpäivä, synttäri ja nimppari kemuja. Mulla ne on aina yhdenviikon sisään. On tänään miehellä viikon vapaapäivä, joten ajoitettiin sitten tälle päivälle.
Maha oli eilen aivan valtava ja nyt aamulla se on taas " kadonnut" . Kaveri vaihtaa paikkaa ja tyhjennys toimii niin vaikutukset on näkyviä=) Poltin illalla käämini, kun ukko viipy ja viipy töistä kotiin. Tietysti kuvittelin kaikki ojaanajosta pahimpaan, kun ei soittanu tai viestitelly eikä sit vastannu puhelimeenkaan. Oli menny äitilleen ja juuttunu tietokoneelle ja puhelin takintaskussa äänettömällä... No tämä ja hormoonit - soppa on valmis kiehumaan yli. Olisi sitten vielä pitänyt valita kiuas klo 2330. Ai et mä - no arvaatte varmaan. Haa kello tulee 9 ja nyt tulee meillä herätys...
Masukkikin on vaiennut nyt aamulla. Aavistaa äitinsä pirullisuuden...
Lytte ja Masukki 23+1
Huomenta!*hieroo silmiään* (Taas huonosti nukutun yön jälkeen).
Siis näin kauheeta painajaista, et mies halus erota ja jätti mut, esikoisen ja masun ihan oman onnen nojaan :( Eikä sitä kiinnostanu ees keskustella asiasta (siis unessa). AIVAN HIRVEETÄ! Mä olen nähny monta kertaa raskauden aikana tollasia unia ja ne on niin todellisia. Onko joku muu nähny?? Sit mies ihmettelee, et miksi sä tollasia näet, kun herään ihan oikeesti vedet silmissä ja tarkistan, et onko se viel vieressä ja kyselen, et rakastaako se mua?? Ja ei meillä todellakaan ole mitään ' ongelmia' .. Hormonit hyrrää jotenkin.. :D
Masussa on kyllä semmonen meno ollu eilisestä lähtien, et siel taitaa olla BILEET! :D Niin ja niistä uusista keittiönkaapeista..Harmittaa, kun sieltä puuttui osia ja se asentaja teki muutamia virheitä asentaessaan sitä, et vetimiä on väärissä paikoissa yms. Nooh, kaikille sattuu ja tapahtuu! Harmittaa vaan! Olis itse tarvinu masun kaa alkaa kokoamaan niitä kaappeja, Heh heh..
Niin, ei kukaan satu tarviimaan kaunista hääpukua (koko 40-42) ??
Olis meinaan myynnissä.. Anyway, mä palailen taas jossain vaihees! Moikkis :)
Hanna as known as Hoxa RV 25 alkaa..
Olihan täällä jo muitakin heränneitä! Tosi ärsyttävä yskä mulla kun yöllä kutittaa kurkkua niin kamalasti ja sit on pakko nousta ylös juomaan jotain ja sitten vähän ajan päästä tarttee mennä pissalle ja sitten taas yskitää jne. jne... On unet aika katkonaisia. No siihen kai sitä täytyy taas muutamaksi vuodeksi tottua....
Ulos tarttis lähtee lumitöitä tekemään ja muutenkin vähän raitista ilmaa haukkaamaan. Taitaa kyllä kaupungin luistelukentät olla vielä auraamatta, niin ei päästä luistelemaankaan. Tai siis neiti 4vee ei pääse, mä kun en edes omista luistimia. Nekin varmaan tarttis jossain vaiheesa hankkia, kun näyttää toi neiti olevan niin innostunu. No ei kuitenkaan tälle talvelle, ehkä ens vuonna sitten;)
Nyt sinne pihalle hakemaan punaiset posket!
Quest ja Mikki 23+2
Piitkästä piiitkästä aikaa nukuin läpi yön! Vau! Harvinaista herkkua, tätä samaa koko ensi viikko niin sitten jaksaa hyvin viisi viikkoa töissä.
Just Yleltä katsoin parhaat palat jääkiekon eilisestä ottelusta (jota ei jaksettu katsoa loppuun), HYVÄ SUOMI! Saa nähdä minne asti pääseekään. Vieläkin muistan vuoden -95 MM kullan, kuten varmaan moni muukin. Oli se makea, ja näin 11 vuoden jälkeen olisi vihdoin hyvä saada arvokisakultaa, mitä luulette?
Täällä satelee lunta, huvittais lähteä jonnekin ulos, saa nähdä mitä jaksaa tehdä. Raitis ilma tekis kyllä hyvää.
Miten muiden Kerttujen sunnuntai on alkanut?
Mrs.Marple & Rääpäle, rv 24+1
Hyvät unet takana, vaikka nousin tarkistamaan tunnin välein onko mies kotiutunu... Herra saapu aamulla 6.45 ja linja-autolla pihaan asti, varmaan naapuritki kuuli... Että semmonen pelireissu... Aikalailla kiehuu jonku päänupissa!!!!!
Mua ei kiinnosta sitte pätkänvertaa noi olympialaiset, ei kyllä urheilu muutenkaan, pakon eessä mitä jääkiekkoo joutuu kahtomaan ;)
Selasin tiedostoja lävite ja totesin ettei musta oo ees siedettävää kuvaa tonne kartalle, eikä maha oo noin sievä ku muilla... Jospa pistetään isi kameran taakse joku päivä....
(.) motkii samaan malliin.........
Taijetaanpa lähtee herätyspuuhiin... ;))))
Suhmura ja Napura 24+3
aamulla kävin kirppiksellä rentoutumass/shoppailemassa ja löysin iiison muovikassillisen kaikkea ihanaa vaatetta tytöille :DD
oon taas ihan fiilareisa täälä vieläkin kun tein niin hyviä löytöjä etullisesti :)
pakko käydä syöttämässä kuopus ja tuun sit takas lukemaan teitin kuulumiset
krisse rv 23+1
Juuh, koko päivä vierähtänyt ulkona touhutessa..Tehtiin lumilinna (yritettiin ainakin) ja lumiheppa :) Ei tosta lumesta saa kunnollisia! Tai sit äippä ei osaa?! Juuh, tämä meidän pikku-herra ei suostu päiväunille, joten yritän nyt iltapäiväunille..Itsekkin vois torkahtaa! Löysä ja laiska olo! Mahassa kauhee melskaus käynnissä :) Potkii tonne alaspäin jotenki oudosti niin, et oikeen sattuu välillä..Jospa se rauhottus päiväunilla (sillon se yleensä vasta alkaa..) En taida tänään enään ehtiä tänne, joten hyvää päivän jatkoa vaan kaikille pömppömahoille :D
Hanna*
Nyt on raivattu tiskivuori ja seurusteltu anopin kanssa, joka vaihteeksi ilmesty juuri, kun oltiin menossa päiväunille. No se niistä sitten ja nyt on meillä neiti kärttynen. Vedän henkeä syvään ja alistun pettymykseen. Tänään ei sitten mennäkään syömään ulos. Itkuksi tämä meinaa pistää näillä hormooneilla. No hehkutimpa aamulla, joten sori vaan totuus on paljon tylsempi. Taidan vaan sitten odotella tota miesten curlingia klo kaheksan. Ja jääkiekkoa, kun en kumminkaan nukkumaan osaa käydä. Huomenna on sit työpäivä ja pidennyksen kanssa. Pois turhat luulot heti kerralla.
Massussa on ollu kyllä tosi hiljasta tänään. Tässähän voisi siitäkin alkaa huolestua. No odotellaan iltaa ja sitten vasta huolta, jos ei futis ala.
No joka tapauksessa oikein hyvää tulevaa viikkoa kaikille kertuille ja tervetuloa uusille mukaan.
Lytte ja Masukki 23+1
mukamas vaan vähän siivoilin ja kas kohta ptääkin jo laittaa iltapuurot typsyille...
tosiaan oli mahtavaa päästä rentoutumaan tuonne kirppikselle aamulla :)
oon sen verran omalaatuinen/ säätäväinen immeinen että en muista mitä oisin ostanut viimeks ihan kaupasta ja normaalilla hinnalla...
melkeimpä kaikki meidän vaatteet ja lelut ja kirjat on sieltä hommattu (siis kirppikseltä)
mitä nyt sitten lahjaksi (synttärit/ joulut) ostetaan uutena
meni semmoset 15-20¿ kirppikselle ja sillä sain ihan ihania vaatteita molemmille tytöille ja masuvaavillekkin 1 setti
ja nyt musta on jostain syystä kehkeytynyt sellainen outo merkki friikki...
eli en osta enää muuta vaatetta kuin: lindex,h&m,elle,nalle puh, disney,bamse,baddington...
musta on siis tullut ihan sellanen " juppi" mamma :)))
no mut yks on mitä en oo viel raaskinu ostaa ja se on reimatecin haalari :))
blaablaa...kirppis sitä sun tätä :D
Mrs marple: en ymmärrä mix en osaa sitä keskitystä tehä :(
kun meen sinne sivulle missä sen sais muutettua niin se väittää ettåä:Invalid City. Please try again
ja kohta mihin pitäs kirjottaa sanoo näin:
Starting Location:
City:
tuohon oon sitte yritellyt kaiken näköstä viritystä: suomi,finland,vantaa,ym ym...
mut mikään ei kelpaa...
mitähän teen taas väärin???
nyt on pakko mennä...enkä oikeen kerennyt lukemaan edes rauhassa teijän tän päivän kuulumisia :(
kun ukko taas hiostaa päästä koneelle...
no mutta huomenna on päivä uus :) heipat kaikille!
misu,tytöt ja Aurora/allu rv23+1
Vkonloppu on taas hurahtanut aivan järjettömän nopeasti! Lauantai oltiin tosiaan siskosten kesken kaupungilla ja illalla olin ihan poikki.
Monenlaista pikkukivaa ja tarpeellista tuli osteltua - Parasta oli kalliit kotimaiset nahkakengät -70% alella! Viimeinen pari ja aivan ihanan naiselliset korkkarit. Oon sovitellu niitä jatkuvasti ja kopsutellu ympäriinsä kuin pikkutyttö... :))
Tänään käytiin taas kattelemassa meijän unelmatonttia, joka on tulossa tonttiarvontaan vuoden päästä. Pettymys on mieletön, jos ei sitä saaha. Toisaalta ei kyllä uskalla toivoakaan, että saatais. Käytiin lasten kanssa taidenäyttelyssäkin. Kultaset poitsut käyttäyty tosi ihanasti ja olin niin ylpee niistä! :)))
Liitoskivuista:
Liitoskivut on alkanu jo yli kuukausi sitten ja tekevät kävelystä hankalan näköistä. Pitempien kävelylenkkien jälkeen häpyliitos on hellänä ja särkee, mutta sinnikkäästi oon yrittäny kävellä.
Virtasnkarkailusta ja lantionpohjalihaksista:
Kahden ekan synnytyksen jälkeen jumppasin aika tunnollisesti lantionpohjalihakset kuntoon, kolmosen jälkeen en kovinkaan tunnollisesti. Siltin ei oo karkaillu.
Napakat lantionpohjalihakset ei automaattisesti ole sama asia kuin hankala synnytys. Niihin pätee samat säännöt kuin muihinkin lihaksiin: Ei ainoastaan voima sais jyllätä, vaan pitäs olla myös joustavuutta. Joustavuus tarkoittaa myös kiinteyttä.
Nyt tulee hurja neuvo suoraan oululaisesta nlasta (lukekaa silmät sirrillään, jos kauhistuttaa ;))) :
Kakkosta oottaessa neuvottiin parisuhteen iloksi ja synnytyksen avuksi, sekä palautumista nopeuttamaan venyttelemään lantionpohjalihaksia ja välilihaa. Miehellähän on mukavan pehmeät kädet, liukuvoidetta kaveriksi, rouvalle rento selinmakuu- tai puoli-istuva asento jalat kevyessä koukussa ja varovasti venyttelemään.
Säännöllisellä (viikoittaisella) harjoittelulla saadaan jumpan lisänä vahvat, joustavat lihakset, jotka eivät repeile synnytyksessä ja palautuvat nopeasti. Harjoite ehkäisee virtsankarkailua, sillä lihas paksunee ja pehmenee edistäen pidätyskykyä. Meillä mies on osallistunut venyttelyyn hyvin hyvin hyvin mielellään ja seksi venyttelyn jälkeen on tavallista nautinnollisempaa... :))))
Esikoisen synnytyksessä repesin pahasti ja meni kuukausia aikaa parantua. Kakkosta oottaessa sain venytteluohjeet. Kakkosen synnytys oli helppo ja palauduin nopeasti. Repeämiä ei tullut ja seksikin alkoi sujua varhain ja helposti. Voin siis suositella ja mieskin suosittelee... :))))))))))))
Nyt häivyn kaitsemaan ipanoita vaaka-asentoon. Ehkäpä sitä jäis aikaa vielä itelle ja kullallekin! :))
M 24+4
P.S. Meillä valmistui lauantaina vessaremontti ja apukeittiöremontti alkaa kohta, joten Hannan keittiöremppa-iloon on helppo yhtyä! :)))
Juu apukeittiö ja vessat on meilläkin seuraavaksi listalla..tai kylpyhuone oikeastaan. Täytyy vaan pitää vähän väliä, kun tuppaa tota rahaa uppoamaan vähän liikaa kaikkiin remontointeihin! Mutta hyvvee yötä ja nukkukaa hyvin masuasukit!!!
Juuri sain aamukahvin ja juustosämpylät syötyä ja juotua :) Ihanan rauhallinen aamu. Mies tuhiseen tuossa vieressä ja itse tulin vielä pötköttelemään ja kirjoittelemaan tänne.
Oi.. olen kateellinen uudesta keittiöstänne! Se on niin ihanaa saada jotain uutta kotiin. Meillä tehtiin juuri viime keväänä isompi mullistus, kun maalattiin seinät totaali erivärisiksi ja hankittiin uusia mattoja ja lamppuja uutta ilmettä antamaan. Suosittelen kaikille! Seinien maalaus on tosi helppo tapa saada piristystä kotiin... sitten vain muutama uusi väreihin sopiva sohvatyyny ja viltti sohvalle, niin jo on eri käköistä!
Maha tuntuu todellakin taas ottavan kasvupyrähdyksen. Tuntuu, että iho taas alkaa kiristämään ja vatsalihaksissa tuntuu pinkeyttä, kun joutuvat väistymään pikkuhiljaa sivuun. Vauvi potkiskeli eilen tasaiseen tahtiin.... tänään oli eka kerta kun aamulla herätessäni ensimmäinen asia minkä huomasin oli vauvin pikku töytäisyt :) Ihana tunne.
Olen saanut vaivakseni uuden raskauden aikaisen riesan; pissin karkailun! Nyt kun flunssa on iskenyt ja tulee aivasteltua ja yskittyä niin kyllä pissi lorahtaa helposti housuun. Eilen sitten totesin että paras vain laittaa pikkuhousun suoja, ettei tarvii vaihtaa alkkareita pari kertaa päivässä. Minä kun luulin, että mulla on hyvät ratsastajan lantionpohjalihakset. (no onneksi huonot lantionpohjalihakset helpottavat synnytystä :D
SIispä uusi G: Kärsitko pissin karkailusta? Missä vaiheessa tullut kuvioihin tässä raskaudessa tai edellisissä raskauksissa? Miten synnytyksen jälken palautui?
Ninni rv 21+3
[color=blue]äh...liian nopsat sormet tänä aamuna :)
eilis ilta menikin taas kärvistellessä selkä säryn ja supistelun lomassa...
en kyllä ymmärrä miksi ne välillä äityy särkemään noin paljon vaikka omasta mielestä en nyt niin kummemmin oo rehkinyt...
pari päivää sitten menin kävellen tyttöjen kanssa kauppaan ja kun mun tyyli kävellä on suht rivakka (kaksosten rattaitten kanssa siis olin liikenteessä) sain huomata tuon reilun kilometrin matkan puolessa välissä että nyt on pakko rauhoittaa :((
alkoi repimään masusta kunnolla niin että oli pakko pysähtyä bussi pysäkille istumaan ja hengittelemään...
eli nyt on sitten kai ihan turha kuvitella lähtevänsä kiireellä minnekkään kävelemään
" papasta" puhuitte eilen...mullakaan ei oo tuota testiä tehty moneen vuoteen =O
eikä tehty nyttekään kun neuvolan täti kysyi silloin ekalla käynnillä...sanoi vaan että synytyksen jälkeen kannattaa samalla tehdä kun menee sinne lääkärin tarkastukseen
voitas muuten varmaan pitää tämä aloitus sitten huomennakin jos on hiljainen päivä tänään
nyt häippäsen aamupuurolle, Moro!
krisse,tytöt ja Aurora/allu rv23 tasan :)
Eilen sitten tosiaan alkoi se itsensä piikittely, ja se ei tunnu miltään. Verensokerin mittaaminen tuntuu enemmän. Kai se on se kun siinä ' tuntuu' on se kun näkee sen neulan menevän nahan läpi. No sokerit on nyt kohdallaan, toistaiseksi.
Vauvasta en sitten tiedä. Eilen (eikä vielä tähän mennessä tänään) ole tuntunut samanlaista liikehdintää tai liikkeitä laisinkaan kuin tähän asti kun liikkeitä on tuntenut. Mietin että milloin pitäisi huolestya oikein kunnolla ja soittaa synnytysvastaanottoon neuvoja.
Muuten ei ole viikonlopusssa muuta ohjelmaa kuin olympialaisten katsomista jos ehtii, ulkoilua, kaupassa käyntiä ja vaippojen ompelua.
Niin ja vauvan voinnista murehtimista...
Jamesiina ja MasuVauveli rv 25+1
Hoxa:
Yritän myydä tämän idean miehelle :)