Huomenia KESÄKERTUT!
Olenko mä ensimmäinen tänään? Hih..Huonosti nukutun yön jälkeen! Vitsit, kun jännittää. Tänään meille asennetaan uudet keittiönkaapit. Tiedättekö miltä tuntuu saada hella ja astianpesukone, kun on pari kuukautta tehnyt ruokaa puuhellalla ja pessyt astiat saunassa, Voin kertoo, et mä olen taivaassa!
Masussa voidaan kai hyvin :) Kävin eilen läpi esikoisen vanhoja vauvanvaatteita (aika poikamaisia). Pitäis meinaan olla tyttö tällä kertaa. Mitä mieltä olette siitä, et käyttää samoja/samankaltaisia vaatteita tytöillä ja pojilla? Vai pitäiskö ostaa tyttömäisempiä, kun ei tiedä vaikka olisi ainut tyttö. Ja tytöille haluu tietty ostaa sitä vaaleanpunaista! :D Noh, aika pienet pulmat tänään..
Sataa ihanasti puuterilunta täällä Vehmaalla. Tänään tarvis ulkoilla taas kunnolla niinku joka päivä tarvis, mut aina ei jaksa! Onneks mun iskias on ollu pois jo jonkun aikaa ja toivon todella, et se ei enää tulekkaan takasin! Niin, että HYVÄÄ HUOMENTA VAAN ISOMAHASET ÄIPÄT!
Kommentit (30)
Siis olen myös huomannut nyt toisessa raskaudessa, että aivastaessa ja joskus, kun on oikein kova pissahätä niin meinaa tulla tai tulee tippa housuun. Minäkin olen ratsastaja, että tarvis ne lihakset kohtalaisessa kunnossa olla, mutta kai mä olen ekan raskauden jälkeen sit huonosti jumpannu tai sitten ne on jotenkin ' revahtanu' ?! Ja se, et mua on alusta asti pissattanu ihan hirveesti. Yleensä sanotaan, et loppuraskaudessa saa juosta vessassa..Muutenkin mun mielestä mulla tuntuu jo nyt liitoskipuja?! Tai jotain..johtuisko siitä, et paikat löystyy?! Jumppaamalla kai se pidätyskyky paranee..tarvis itsekkin jumppailla!
Onko se niin, et jos on huonot lantionpohjalihakset niin synnytys on ' helpompi' ?? Ihan tosi vai.. Joo, nyt meen taas ihailee keittiönkaappeja :D
Voi kun mä oon kade Hoxa..... Tiedän tasan tunteen. Meillä tuo remontti jyllää vasta vaiheessa ja unelmoin noista pyykkikoneesta ja astianpesukoneesta no melkein päivittäin... Hiljalleen ollaan täs nyt reilu vuosi asuttu ja kohta jo voitonpuolella. Ennen vaavia on oltava valmista...
Pissan karkailua ei ole nyt ei kä aiemmin. Mullahan sektio takana ni ei oo paikat venyneet. Kattellaan sit jatkossa. Papa on otettu vuoden puolentoista välein. Ollut kunnossa, joten eivät nyt raskausaikana alkaneet ottamaan. Kuulema sit jälkitarkastuksessa. Mähän kuulun iältäni jo joukkotarkastuksiin...
Massussa hiljaisempaa, mut napakoita potkuja satelee. Kääntyis nyt pieni alkaa tuo alapää olla hellänä. Liitoksista - mulhan neuvolassa todettiin viikolla symfyysi liitoksen auenneen jo. Reippaampi kävely onkin pois laskuista.
Lytte ja Masukki 23+0
On isäntä viety pelireissulle ja pojan kans ollaan jo mummulassa. Silmiä kirveltää niinku väsyttäs vaik älyttömän hyvin nukuttu yö takana...
Marieela: Mies nauro aikalailla ku kerroin tosta matkahommelista! Elä enää ainakaan paukuta päätäs...! Kyllä mä sen verran onnessani oon tosta reissusta, vaikkaki ootan kauhulla joko ekan yön jälkeen oon kotia tulossa... ;) En nimittäin vielä oo ollu pojasta erosta yhtä yönseutua enempää...
Meillä tulee kutsu aina papa-kokeeseen... aika tarkkaan vuoden-puolentoista välein...
Tosta pissankarkailusta, mulla on viime viikkoina aivastaessa ollu hilkkua vaille housussa...Nyt tiiän jalat ristissä olla valmiina... Ei pojan odotuksen aikaan vaan......
Mummu viihyttää poikaa ja tää mamma taitaa syventyä siluettiristikoitten pariin....
Suhmura ja Napura 24+2
Tytön ja pojan vaatteista sen verran että aivan hyvin mun mielestä voi käyttää samoja mutta kyllä varmasti tulis ostettua uusiakin.. Ja sukulaiset niitä tuo kumminkin.
Meille tulee toinen kesäkuun poika joten kaikki samat vaattet käy mutta ostin silti jo vaaleanvihreitä pikkuvaatteita :) Ja Ruskovillan silkkimyssy aiotaan hommata..
Tällä kertaa kun tiedän mitä vauvan saaminen on, suhtaudun päättäväisemmin joihinkin asioihin.. Imetykseen, nukutukseen jne. Tuli mieleen että mitä jos joku/jotkut asiat ei sujukaan niin kuin olin suunnitellut? Tulen pettymään pahemmin kuin esikoisen aikaan. Esim. esikoista täysimetin 5,5kk lapsentahtisesti eli käytännössä n.1h välein! Nyt olen päättänyt imettää myös mutta haluan kunnon syöttövälit kun vauva saa hiukan rytmiä elämäänsä. Kumpa nyt sujuisi paremmin..
Kyllä minäkin muuten ottaisin uudet keittiönkaapit :) vaikka vanhat on hyvät. Haluaisin jotain uutta ja piristävää tähän arkeen..
Mies on tänäänkin töissä ja huomenna, eli taas viikonloppu kaksistaan pojan kanssa :( Ei edes tunnu vkonlopulle. Poikakin kyselee " ikkä kokka?" (=koska iskä tulee?).
Olis kiva tehdä jotain yhdessä jos vain keksisi mitä.. Talviloman mies pitää viikolla 10, jos jollain on ehdotuksia mitä perheenä vois tehdä niin täällä otetaan vastaan :)
(.) Voi hyvin, melkein, sillä napatyrä vaivaa välillä. Liitoskivut on loppuneet toistaiseksi. Lääkärineuvola olis ensi viikolla.
Suhmura: Kyllä se erossa olo sujuu, vaikka alku on tietenkin vaikeaa. Etenkin eka ilta jne. Mutta aamulla olet jo paremmalla mielellä ja aika miehen kanssa tuntuu taivaalliselta ;)
Mulla kans oli eka ero pojasta ekana äitienpvän aikana ku varasin miehelle syntträilahjaks Haikon kartanosta meille yhden yön. Mutta hyvin se loppujen lopuksi sitte menikin!!
Nyt on eka kerta ku olen 4 yötä erossa pojasta, siellä Roomassa. Tyttö on ollut jo vkonkin josksu mökillä isovanhempien kanssa joten olen siihen jo tottunut.
Muistata vaan NAUTTIA matkasta ja MIEHESTÄ!! =)))
Omassa navassa ei ihemitä. Liikkeitä tulee tiheään ja joskus on pvä välissä ettei tunne juurikaan mitään. Normaalia näillä viikoilla onneks!!
Mukavaa LAuantaita kaikille!
Marieela ja Paapero 21+6
...näin olen ymmärtänyt kätilöiden puheista... Kuulemma ratsastajilla ja tanssijoilla lantionpohjalihakset ovat yleensä tosi vahvat, jolloin myös synnytyksessä ne vaikeuttavat vauvan laskeutumista, kun ns pehmytkudosvastus on paljon korkeampi. Mitä paremmat lihakset, sen enemmän niitä voi jännittää. ;)
Ystävälläni (joka myös ratsastaja) vauvan laskeutuminen oli kestänyt 2 tuntia ja ponnistusvaihe oli ollut tosi pitkä.. mutta ei kuitenkaan sitten revennyt vaan vastus oli ollut juuri tuolla ylempänä lantionpohjalihaksissa, eikä välilihassa.
Hoxa: Mullakin on ollut noita liitoskipuja ja jouduin ja 19 viikolla pitämään tukivyöllä lantioni kasassa. Tällä viikolla on ollut helpompaa, kun olen lepäillyt flunssantakia ja liikkuminen on ollut vähäisempää. Tunsin jo ihan alussa takalantion liitoksissa kipua aina ratsastuksen jälkeen..(lopetin ratsastuksen joskus viikolla 13-14). Olen miettinytkin että onkohan ratsastus löysyttänyt lantionliitoksia.
NInni rv 21+3
Lytte77: Mikä on tai missä sijaitsee symfyysi liitos??
Mulla tosiaankin liitoskipuja..tuntuu aina, kun esim. nousee sängystä ylös ja kun kävelee niin sattuu. Mullakin on sellainen tukivyö (iskiaksen takia). Se varmaan vähän auttaa.
Rianna_80: Menkää laivaristeilylle koko perhe. Ei edes maksa kauheasti (esim. Viking Linella), kun liityt netissä niiden kanta-asiakkaaksi. Hiihtolomaviikolla oli esiintyjiäkin (esim. 26.2 Jokeri pokeri poks) ja koko a-hytti 4 henkilölle oli vaan 18e. Ollaan siskon ja sen pojan kanssa (+ minä ja Oliver tietty) menossa just 26.6 laivaristeilylle Turusta-Tukholmaan. Vikingillä on mun mielestä tosi kivat ne lasten leikkihuoneet ja kahvila ihan vieressä (helppo vahtia).
Ninni-78: Uskon, et pitää varmasti paikkaansa. Mulle ne sano synnärillä esikoisesta, et kävele niin vauva laskeutuu..olin jo 4cm auki, ku menin sinne ja viljapussien kanssa sinnittelin aikas kauan. Sieltä se sit laskeutu, mut tosiaan ei ollu laskeutunu..Johtuukohan just siitä, kun kerroit?!
Aina unohtaa puolet=)
Niin se symfyysi liitos on siis häpyluussa. Eli häpyluun yläreunassa alkaa syntyä kolo eli puolet vetäytyvät erilleen ja tekevät lantio aukosta isomman. Noin yksinkertaistetusti.
Niistä vauvan vaatteista - En ole kovin tarkka väreistä tai muista. Tytöllä oli ekat 3 toppapukua tummansinisiä. Mut sit oon kuitenkin ihan höyrähtänyt noihin mekkoihin ja surulliselta tuntuu, jos niitä ei pääse käyttämään:-) Tosin väreistä ajatellen en varmaankaan noita tytön vaaleanpunaisia pikku pikku vaatteita laita pojalle, jos poju tuolta tulee. Täytyy sitten lähteä kaupoille tai pistää mies asialle... Lahjoina tulee varmasti tälläkin kertaa paljon kivoja vaatteita. Itsellä on myös niitä kummalle hyvänsä käyviä, mut ne on vähän isompia 68cm ylöspäin. Mummuhan meille oli ostanut sen pikkubodyn jo syyskuussa, kun oli varma et odotan vaik ei oltu kerrottukaan. Se on ihana vaaleansininen, lyhythihainen ja 52cm. Oiskohan mummulla ollu aavistus??? Nähtäväksi jää, se on kyllä niin suloinen, että laitan tytöllekin=)
Lytte kera Masukin
Papasta: Mulla otettiin tässä raskaudessa viikolla 8+ jotakin sairaalan toimesta. Menin vain ultraan (edellisen rypäleraskauden vuoksi) ja lääkäri halusi ottaa Papan vaikka se oli otettu vuosi sitten ja aina ollut puhdas. Mulle ei onneksi tullut kovasti verta, vain pientä tuhrua.
Lillillä olikin ihan samanlainen profiili, kun mulla :D ... piti hetken aikaa miettiä oliko mies laittanut mun kuvan uudestaan kartalle.. mutta mun kuvissa on erilainen tapetti :D
Meille on tulossa poika ultran mukaan... eli onkos tuo nyt sitten " poikamassu" . Täytynee varmaan lisätä, että olen aika lyhyt, että sen takia varmaan nousee nyt jo suhteessa ylemmäksi, kuin pidemmillä ihmisillä.
Ninni rv 21+3