Paras ystävä on muhun ihastunut
Pakko purkaa nyt johonkin. Mun yksi parhaimmista ystävistä ilmoitti viime viikolla olevansa muhun ihastunut. Olemme tunteneet 10 vuotta, jakaneet yhdessä kaiken, asumme samalla paikkakunnalla ja vietetty aikaa yhdessä paljon. Kummatkin meistä siis naisia. Asia tuli mulle niin puskista, ei hitto... Kuulemma ollut tunteita jo useiden vuosien ajan, ja hän on kuulemma kiihottunut vieressäni nukkuessa. Toivon että tää olisi joku surkea vitsi, mutta ei. Yhteiset muistot nään nyt vähän erilaisessa valossa... Voiko ystävyyttä enää jatkaa tai mitä ylipäänsä nyt teen? Järkyttävä tilanne, josta en halua kertoa edes miehelleni. Oonko taas ainut kenelle on sattunut näin? Oon vaan yrittänyt sulatella asiaa, mutta tuloksetta.
Kommentit (11)
et ole ainoa, jolla tuollaista kokemusta kaverista. jäin kuitenkin henkiin.
onko tuo nyt niin outoa että joku ihastuu sinuun? ei sen tarvitse merkitä ystävyyden loppua. mutta kukin tavallaan.
Mun yks parhaista ystävistä oli muhun vuosikausia ihastunut. Aikaa siitä on jo kuitenkin yli kymmenen vuotta ja olin melkein jo koko asian unohtanut. Lojaalimpaa ystävää on mahdoton saada ja vaikka romanttiset tunteet hänen puoleltaan hiipui, olen hänelle aina kuitenkin "erityinen". Ollaan siis molemmat kanssa naisia.
Olen ollut tuo ihastunut osapuoli. Ystäväni ei hylännyt minua. Ihastukseni häneen hiipui ja olemme edelleen ystäviä. Olen kiitollinen, ettei hän katkaissut välejä aikoinaan.
Ala piereskelemään ja röyhtäilemään kaverisi seurassa, äläkä unohda kaivaa nenää. Ole tosi ällöttävä. Sait taas AV:lta ratkaisun ongelmaasi, eipä kestä!
niin, ei niiden tunteiden kertomisesta tarvitse järkyttyä, tuskin kukaan normaali ihminen ketään sen päätteeksi syö tai ala mitenkään seksuaalisesti lähentelemään. itsellänikin tunteet vain sitten hiipuivat ja kunnioitan kuitenkin toista ihmistä sen verran, etten ala tungetella, jos tiedän ettei hän pitäisi siitä.
t. yks naine
Pitäkää taukoa. Voitte tavata uudelleen vaikka vuoden kuluttua. Sinä olet parisuhteessa, mutta hän ei ilmeisesti ole.
Ilmeisesti sinä olet viehättävä ystävä ja hän kokee tilanteen toisin kuin sinä.
Oon ollut samanlaisessa tilanteessa. Anna itelles aikaa sopeutua asiaan, vain sillä tavalla voit tietää, voitko jatkaa ystävyyttä. Älä panikoi, äläkä tee hätiköityjä päätöksiä, jos hän on sulle tärkeä. Asiat muuttuu, ihastukset tulee ja menee. Sun ystäväs suhtautuminen suhun varmasti muuttuu viimeistään sit kun löytää itselleen kumppanin.
Kiitos! Isoin asia tässä on vaan se, etten tosiaan halua menettää tärkeää ystävääni. Haluaisin kertoa asiasta myös miehelleni, mutten saa/uskalla. Olemme viettäneet viime aikoina paljon aikaa myös kolmistaan ja ajatus hämmentää että kummatkin heistä ovat kokeneet minuun samaan aikaan vetoa... Kaikki yhteiset nakusaunat, illalliset, halaukset, yökylät... en pysty sisäistämään että ystäväni on koko ajan katsellut minua "sillä silmällä".
Ap
Kaiken sen jälkeen mitä ihmiset ovat toisilleen tehneet ja tulevat vielä tekemään niin minusta tuo on sieltä kauneimmasta päästä. Ystäväsi pitää sinusta ja nauttii läheisyydestäsi. Mitä kamalaa siinä on? Tuskin hän käsiksi käy ja kaverihalit ovat edelleen ok. Varmaan ollut hänelle kova paikka avautua, pisteet avoimuudesta. En jättäisi ystävää tuon takia.
Voin kuvitella, että mietit oletko jotenkin käyttäytynyt niin, että hän on kuvitellut sinun olevan kiinnostunut mutta tuskinpa olet tehnyt mitään mitä et kehtaisi miehellesi kertoa.
Minulla on kaksi teuni-ikäistä lasta. Halailen ja pusuttelen heitä poskelle päivittäin. Läheisyydestä voi nauttia ilman että siihen liittyy mitään himoja toista kohtaan.
Sama tilanne naisen kanssa. Olen vain tullut päätökseen, että katkaisen välit lähipäivinä. Tein saman joitain vuosia sitten toisen naisen kanssa. ei enää sosiaalista elämää minulle kiitos.
Ystäväyys ei ikinä voi toimia jos toinen on ihastunut, katkaise välit