Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kaveri kertoi laittavansa kirpputorilta ostamansa vaatteet sekä lelut kuumaan saunaan

Vierailija
04.03.2016 |

kuulemma kirppujen & lutikoiden takia.. minua huvittaa ajatus saunan lämmittämisestä tyyliin yhden topin takia :D ja entä miten jonkun barbin saunotat?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itse en pakasta tai saunota, mutten ikinä pukisi samantien päälle kirpputorilta ostettuja vaatteita!:X tuollaistakin näkyy, hyi hitto. ostetaan uusi takki ja vedetään samantien niskaan.

Mä pesen kaikki vaatteet, jotka laitan kirpparille myyntiin, kyllä ne voi laittaa ihan suoraan päälle. Silitänkin vielä.

Ei se auta, että sinä peset  ne vaatteet. Kaikki ei pese ja "kirput" leviää aika nopeasti kirpparilla.

Vierailija
22/27 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei naurata. Työpaikalla ollut kerran luteita, jotka tulivat erään perheen mukana. Ei ollut hauskaa ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin viisasta, noin minäkin toimisin jos mulla olisi lapsia. Kun olen aina pitänyt tietyistä siisteysperiaatteista kiinni, niin eipä ole koskaan ollut näitä nykyään jälleen yleistyneitä tosi harmillisia ja vaikean kautta hävitettäviä vitsauksiakaan. Ja näillä asioilla on suora yhteys toisiinsa. No, joskus haittahyönteiset voivat ryömiä naapurinkin puolelta, ja joskus toki varotoimista huolimattakin osua omalle kohdalle. Kun esim. matkustan, näen todella vaivaa paluumatkan pakkaamisen ja tavaroiden läpikäymisen suhteen. Moni ei varmasti tee niin, koska onhan se rasittavaa. No rasittavampaa olisi hankkiutua luteista eroon ja jättää seuraava matka kokonaan väliin sen vuoksi kun tulevaisuuden matkabudjetti hupenee kalliiden tuholaistorjujien hankintaan ja jopa huonekalujen uusimiseen... Mikään ikävähän ei voi osua omalle kohdalle, niin se ap ajattelee. No minä taas TIEDÄN että mikä tahansa voi osua kenen tahansa kohdalle.

Katson aina sänkyjen ja patojen alle, ylle ja väliin, myös suomalaisissa hotelleissa.

Vierailija
24/27 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeessä te käytte kirpparilla, jos noin kovasti kirput rasittaa teitä? Ei kirpparilta tietenkään, ainakaan aina saa uuden uutukaisia tuotteita, mutta yleensä saa ja voi hankkia hinta-laatu-suhteeltaan erittäin hyviä vaihtoehtoja, ellei jopa parempia kuin mitä uusista -kolmannnessa maailmassa- riistoehdoilla  tuotetuista vaatteista, jotka kestävät käyttöä hyvin huonosti. Itseäni ainakin hieman mietityttää myös vaatteen eettisyys ja kestävyys. Millaisen uuden, vaikka paidan voit oikeasti kuvitella saavasi alle 10 €:lla?     

Vierailija
25/27 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itse en pakasta tai saunota, mutten ikinä pukisi samantien päälle kirpputorilta ostettuja vaatteita!:X tuollaistakin näkyy, hyi hitto. ostetaan uusi takki ja vedetään samantien niskaan.

Mä pesen kaikki vaatteet, jotka laitan kirpparille myyntiin, kyllä ne voi laittaa ihan suoraan päälle. Silitänkin vielä.

Ei se auta, että sinä peset  ne vaatteet. Kaikki ei pese ja "kirput" leviää aika nopeasti kirpparilla.

Joo paha ostajan ruveta arpomaan, että mikä on pesty ja mikä ei tai millaisesta paikasta tavara on kirpparille tuotu. Lisäksi muut asiakkaat hipelöivät ja sovittelevat myös niitä tavaroita, eikä naapuriloosista tiedä mikä hyppykuppa sieltä tulee :D. Kumma kyllä uutena ostettuna ei haittaa, vaikka muut ovatkin koskeneet tuotteisiin. Liittyy varmaan siihen, että kirppareilla yleensä sekä paikka itse, että asiakkaat ovat tietyllä tavalla todella likaisen oloisia. Miettikää vaikka kirpparin "ominaishajua", ei ole mikään hyvä...

Vierailija
26/27 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputori ei tarkoita sitä että sieltä saa kirppuja, luteita, täitä, matoja tms. Perheessämme ei ole ikinä ollut mitään loisia - loiset yleensä tarvitsevat isännän ja vaate tai tavara ei ole sellainen. Meillä ei ole myöskään korvatulehduksia tm sairastelukierteitä (3 lasta). Miten te bakteeri- ja itikkakammoiset voitte edes tavata muita ihmisiä ja liikkua julkisilla paikoilla? Joku halpatyövoiman maassa tehty merkkituote on todennäköisesti suurempi riski kuin kotimaassa liikkuva second hand -tuote 

Vierailija
27/27 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan fiksua saunottaa, pakastaa tai pestä vähintään kuudessakympissä kirppariostokset ja reissussa mukana olleet vaatteet ja laukut. Pesen tai pakastan uutenakin ostetut vaatteet ja kodin tekstiilit ennen käyttöönottoa. Luteet, turkiskuoriaiset ja muut tuholaiset ovat hankalasti hävitettävissä, niitä voi asustella myös kauppojen varastotiloissa tai kuljetuskonteissa. En myöskään halua väriainejäämiä tai muita valmistuksessa käytettyjä kemikaaleja ainakaan lasteni iholle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi