Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KESÄKUNTOON 2016. PAINO-ONGELMIA KELLÄÄN? 

04.03.2016 |

Mul on itellä paino-ongelmia ja oon yrittäyt laihduttaa, mutta en vaan millään nää tuloksia. Tää laihduttamisprosessi on tosi uuvuttavaa ja turhauttavaa! Yritin etsiä netistä jos löytyis hyviä personal trainereita ja löysin tän joltain sivustolta, onko kellään kokemuksia kyseiseltä paikalta?
http://goo.gl/7gXKzd

Kertokaa, mitä suosittelette ja antakaa hyviä neuvoja? Mua masentaa tää paino-asia, pliis auttakaa mua! :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio on 80% ainakin tuloksesta, eli ruoka remppa! Ensin otat ruokavalion haltuun ja sitten lisäät liikuntaa, mitään kylmiltään alkavaa täysdieettiä ei kannata aloittaa, siinä väsyy helposti jo heti alussa.

Syö pieniä samankokoisia aterioita pitkin päivää, esim. 1000 kcal dieetillä 5 200kcal ateriaa päivässä. Lataa kännykkään fatsecret app siinä voit skannata ruokien ravintoarvoja ja Kaloreita on helppo seurata, yleisimmät tuotteet on jo valmiiksi listattu. Suurinosa kaloreista olisi hyvä tulla proteiinista, jätä transrasvat kauppaan (margariini) ja lisää pehmeitä rasvoja ruokavalioon: Extra virgin neitsytöljy, pähkinät ym. 2-3g proteiinia per painokilo. Voit ottaa aluksi käyttöön myös esim. Amazonista tilattavan muovilautasen, jossa on omat kupit aterian proteiineille, hiilareille ja kasviksille, jos et heti saa kiinni kalori laskennasta. Jos on paljon pudotettavaa niin älä heti laita Kaloreita nolliin vaan pidä ruokapäiväkirjaa pari päivää ja laske saantisi, esim. Jos syöt 2500 kcal päivässä niin tähtää ensin 1. viikko 2000 kcal, sitten 1500 kcal jne. Esim. Jenny graig ohjelma perustuu tähän periaatteeseen. Hyvä sääntö on myös että kasviksia saa syödä niin paljon kuin haluat ja hedelmiä ja marjoja makean himoon. Jutta on hedelmistä väärässä, fruktoosi on terveellistä koska hedelmien sisältämä kuituu toimii ikäänkuin "muurina" eikä tule insuliini piikkiä. Mehut kyllä pitää jättää pois, samoin light limsat. Jos maitoa juot niin huomioi myös ne kalorit, turvallisinta on juoda useimmilla aterioilla vettä.

Voit aloittaa liikunnan joka päiväisillä kävely- tai pyörälenkeillä. Keho kuitenkin tottuu tällaiseen rasitukseen helposti, joten HIIT training on hyvä vaihtoehto tälle ja helposti toteutettavissa esim. Hyppynarun avulla tai lenkkipolulla. 10 min täysiä, 5 min sykkeen tasausta ja niin edelleen. Voit myös aloittaa kevyemmin, pari minuuttia täysiä ja sitten vaikka puoli minuuttia tai minuutti kevyttä liikettä.

Jos aloitat lihastreenin niin ota vain niin isot painot kuin suinkin pystyt ja niillä toistoja siihen saakka, kun et enää pysty. Se on lihaskehityksen a ja o. Treenaa vaikka kädet ja keskivartalo yhtenä päivänä ja jalat ja peppu toisena päivänä, jokaisen ryhmän treenien välissä olisi hyvä olla n. 3 päivää. Muista nukkua hyvin, 8h yössä.

Vierailija
2/12 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- syö vain sen verran että nälkä lähtee, lopeta heti kun havaitset että pärjäät jo vaikket söisi enää seuraavaa lusikallista. Syöminen menee helposti  automaattivaihteelle jos ei kuunnella vatsalaukkua ollenkaan.

- kun syöt karkkia, kuulostele siinäkin itseäsi. Ajattele karkeissa olevia epäterveellisiä ominaisuuksia. Väriaineita, sokeria, liivatetta, ravinteita nolla. Hampaasi huutavat hoosiannaa joka puraisulla. Joko hampaisiin on tullut ällö kerros muhjua? Sitä ei tule kun ei syö sokeripitoista tai mitään muutakaan moskaa, kokeile joskus! Hampaat tuntuvat puhtailta vielä illallakin jos on välttänyt sokeria koko päivän.

- katso karkki- ja herkkuhyllyä. Haluatko todellakin MAKSAA siitä että lihot?

- opettele janoamaan liikuntaa! Ajattele verisuoniasi ja niveliäsi. Joka kerta kun liikut, nivelesi saavat voitelua. Verisuonisto nauttii kun verenkierto tehostuu liikkuessa. Sydämen on helpompi pumpata verta kun verisuonet laajentuvat liikuntaharrastuksen edetessä, ääreisverenkierto parantuu ja sydän itsessäänkin vahvistuu. Jos treenaa kestävyysliikuntaa niin että saa sykkeen johonkin 40:een, se edistää nuorekkaana pysymistä koska sinä tavallaan "kulut" vähemmän. Ajattele että liikunta on kuin eläkesäästämistä, pysyt todennäköisesti terveempänä pidempään.

- Käytä kotona mieluummin tiukkoja vaatteita kuin upottaudut löysiin lökäreihin ja huppareihin. Löysät vaatteet harhauttavat sinua luulemaan olevasi hoikempi kuin olet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainoa ongelma on leipä. muut normaalipainoiset perheenjäsenemme eivät mässää sitä montaa viipaletta, mutta haluavat aamiaisella leipää. Eli pattitilanne, mä syön helposti jopa 18-2 viipaletta päivässä leipää muun ruuan isäksi ja muut sen pari viipaletta aamuisin. Yritimme ostaa pienempiä pakkauksia, mutt söin ne yksin :( En ostanut leipää lainkaan ja muu perhe valitti sillä eivät halunneet olla ilman.

Vierailija
4/12 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainoa ongelma on leipä. muut normaalipainoiset perheenjäsenemme eivät mässää sitä montaa viipaletta, mutta haluavat aamiaisella leipää. Eli pattitilanne, mä syön helposti jopa 18-2 viipaletta päivässä leipää muun ruuan isäksi ja muut sen pari viipaletta aamuisin. Yritimme ostaa pienempiä pakkauksia, mutt söin ne yksin :( En ostanut leipää lainkaan ja muu perhe valitti sillä eivät halunneet olla ilman.

Siis 8-12kpl

Vierailija
5/12 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vähähiilihydraattista leipää jos leipä on ongelma, siinä on vähemmän kaloreita. esim vähähiilari ruisleipä tai vaasan kaura sydän leipä. 18 palaa on aivan liikaa. 

Vierailija
6/12 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3: Jos sulla on joku lempparileipä, niin älä osta sitä. Pystytkö hillitsemään itsesi, jos et aloita koko päivänä sitä leivän syömistä? Jos et, niin perheen pitäisi kyllä pystyä hetken tukemaan sinua, hanki jotain muuta aamupalaa. Aina voit laittaa sarjalukon leipälaatikkoon (kuulostaa liioiteltulta, mutta why not jos se toimii :D)

Muutoin hankala tilanne, koska jos jotain kieltää itseltään, niin sitähän sitä sitten himoitsee. Leipä on ollut itselläkin se himojen kohde, pääsin tästä eroon kun lopetin koko leivän syömisen tai annoin itselleni tiukan säännön esimerkiksi 1 pala päivässä. Koita korvata leipä valitsemalla täyttävämpiä aterioita, eli lisää kasviksia ja proteiinia aterioille. Himoitsetko nimenomaan sitä hiilaria, vai päällyksiä: Kinkkua, juustoa, voita? Jos päällyksiä niin voit ostaa itsellesi "jaksamisleipiä" tai muita laihdutukseen tarkoitettuja ns. Hapankorppuja, tai sitten syödä aamulla päällykset salaatin kanssa tai sen voin puuron seassa.

Vierailija
7/12 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, myös nuo muutkin karppileivät voi toimia, mutta jos sekin aiheuttaa ahmimista niin ongelma ei korjaudu.

Vierailija
8/12 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3: Jos sulla on joku lempparileipä, niin älä osta sitä. Pystytkö hillitsemään itsesi, jos et aloita koko päivänä sitä leivän syömistä? Jos et, niin perheen pitäisi kyllä pystyä hetken tukemaan sinua, hanki jotain muuta aamupalaa. Aina voit laittaa sarjalukon leipälaatikkoon (kuulostaa liioiteltulta, mutta why not jos se toimii :D)

Muutoin hankala tilanne, koska jos jotain kieltää itseltään, niin sitähän sitä sitten himoitsee. Leipä on ollut itselläkin se himojen kohde, pääsin tästä eroon kun lopetin koko leivän syömisen tai annoin itselleni tiukan säännön esimerkiksi 1 pala päivässä. Koita korvata leipä valitsemalla täyttävämpiä aterioita, eli lisää kasviksia ja proteiinia aterioille. Himoitsetko nimenomaan sitä hiilaria, vai päällyksiä: Kinkkua, juustoa, voita? Jos päällyksiä niin voit ostaa itsellesi "jaksamisleipiä" tai muita laihdutukseen tarkoitettuja ns. Hapankorppuja, tai sitten syödä aamulla päällykset salaatin kanssa tai sen voin puuron seassa.

Ihan kaikki leipä menee ja erityistä lempparia ei ole. Olen yrittänyt syödä aamiaisella vaikka munakkaan ja niitä leivänpäällisiä siinä sisällä(kalkkunasiivuja ja juusto)... mutta syön siis leipää ihan margariinillakin pelkästään. Olen noin kuukauden pystynyt sinnittelemään leivättä ja laihduin heti yli 5kg. Syön muuten täyttävävästi ja terveellisesti. En syö koskaan edes makeisia. Ainoa paheeni on leipä.

Vierailija
9/12 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä pala kerrallaan leipää vähemmäksi. Tai vaikka puolikas pala kerrallaan. Jos pystyt syömään aluksi VAIN kahdeksan viipaletta ja sitten seitsemän jne. Kun tekee leipää mieli, niin juo lasillinen vettä. Jos ei auta, niin syö mandariini, omppu tai porkkana.

Suurin virhe on jättää jokin tuote kertarytinällä pois. Leipääkin saa syödä, kunhan syö kohtuudella ja muuta kuin vehnähöttöä. Eikä se vehnähöttökään tapa jos yhden paahtaa aamiaisella.

Vierailija
10/12 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, no mites olisi ns. Leipäpäivä niinkuin karkkipäivä :D

Vierailija
11/12 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sulla pitäis olla hyvä suunnitelma! Katsot mitä syöt, nukut hyvin ja liikut tarpeeks. Toki jos et itse pysty siihen niin personal trainer voisi olla avuksi! Mulla on myös kavereita jotka on hankkinut personal trainerin mutta ne on vaan niin kalliita et sitäki on hyvä pitää mielessä! Tsemppiä! Älä vaan luovuta, usko ittees niin se onnistuu.

Vierailija
12/12 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaminen on prosessi, joka vaatii tosi paljon aikaa. Tuloksia et tuu näkemään yhdessä päivässä.

Klikkasin tota linkkiä, ja toi personal trainer vaikutti ammattitaitoiselta, uskoisin et se osais auttaa sua. Voisit hyvinkin kokeilla sitä, jos omat treenit ei oo auttanu tai tuonut tuloksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä