Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yläkerran lapsi juoksee, huutaa, kiljuu, rääkyy, hyppii seinille eikä vanhemmat välitä, mitä teen?

Vierailija
04.03.2016 |

Minulla alkaa aina päänsärky kun tuo yläkerran naapurin poikalapsi alkaa metelöimään. Lamppukin tärisee katossa kun kuulostaa siltä että juoksee sisällä kengät jalassa. Välillä kuulostaa myös siltä että lapsi juoksee päin seinää kun kuuluu kova tömähdys ihan kuin joku isompi seinähylly heilahtaisi ja sitten alkaa kamala rääkyminen ja ulvominen joka saattaa kestää puoli tuntia putkeen. Tämä koko metelöintiprosessi kestää tuntikausia, joskus päiväsaikaan kuten nyt, mutta useimmiten klo 17-22 välillä.
Vaikea tehdä täältä kotoa töitä kun tuon huuto ja töminä kuuluu konferenssipuhelun läpi ulkomaille asti, noloa!

Voi jopa olla niin että vanhemmat jättävät sen yksin kotiin, kun kukaan ei näytä sitä yhtään komentavan! Sieltä ei kuulu koskaan aikuisen ääniä, muuta kuin jääkiekkopelien aikaan joku köriläskuoro joka huutaa "jeeee" jos Suomi tekee maalin.

Lapsi ei koskaan pääse pihalle muiden kanssa leikkimään, kertoi eräs naapuri, tuokin minun mielestäni aika outoa kuviota että lasta raahataan pihalla vain edestakaisin autolle vaikka meillä on piha leikkimistä varten ja jota pystyy valvomaan isoista ikkunoista.

Mitä teen?
Käynkö pudottamassa postiluukusta karkkia, sellaisissa käärepapereissa jotka vaikea saada auki jotta sillä olisi jotain muuta puuhaa vähäksi aikaa? Vai pitäisikö tuosta ilmoittaa jollekin jos vanhemmat tosiaan jättää yksin tai antaa lapsen riehua kuin mielipuoli? En ole koskaan kuullut vastaavasta enkä kehtaa enää kutsua ketään kylään, yritän järjestää tapaamiset kaupungille kahviloihin jne. Asumme omistusasuntotalossa mutta veikkaan että tuo asunto on vuokrattu eteenpäin heille sillä en nähnyt kenenkään uusien asukkaiden nimiä listoilla viime yhtiökokouksessa.

Hyviä neuvoja, kiitos?

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloissa lapsiperheet saavat mellastaa ihan rauhassa kenenkään puuttumatta vaikka kellon ympäri.

Selitys on aina se että "lapsista lähtee ääntä", "lapsien pitää saada leikkiä", "ne on niitä elämän ääniä".

Se että lapsi joskus itkee, on elämän ääniä. Se jos lapsi rääkyy ja kiljuu kuin heikkopäinen tuntikausia joka päivä, ei ole normaalia.

Itse tein lasun alakerran naapurien lapsesta. Lapsi on taaperoikäinen. Joka päivä lapsi huutaa ja rääkyy jopa useamman tunnin. Myös vanhemmat huutavat ja siellä tuntuu aina olevan jokin riita meneillään. En tiedä onko perhe sossun asiakas, mutta varmaankin tilanne ainaki niin tarkistettiin.

Vierailija
82/86 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ennenvanha on nyt niin suosittua, muistutan, että myös lastenmurhia tapahtui paljon enemmän noina ihanina aikoina. Tilastofakta. Ei ollut vaan tätä laatumediaa repostelemassa niitä pitkin kyliä. Joka kerta meinaa pää poksahtaa kun tulee joku perhemurhatapaus uutisointiin ja keskusteluissa märehditään miten on niin nykyvanhemmuus kateissa ei vaan ennenvanhaan!

Siis ennätysmäärä perhesurmia tapahtui Suomessa viime vuosina, oliko peräti 10-12 kpl reilun vuoden aikana?! Sehän on maailmanennätys väkilukua kohti, siksi Suomi sai perheväkivaltaisen maan maineen tuolla ulkomailla.

Ennen niitä tapettiin Suomessakin moninkertainen määrä, ei tolla 10-12 päästä likellekään ennätystä. Ei todellakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko tuommoinen järkyttävän kuuloinen ja tajuntaan menevä hengenlähtö & kauhuelokuvakirkuminen normaalia lasten leikkiä tänä päivänä?

En ole kuullut sellaista aiemmin täällä Suomessa enkä ulkomailla eri maissa vuosia asuessani. Nyt sitä kuulee harva se päivä, niin ostareista kotipihaan kuin naapuriasunnoistakin. Tottakai siinä tulee ekana mieleen että lapsi on häiriintynyt koska sitä kohdellaan kaltoin kotona!

Kumma kun minä en ole kuullut. Samoin kun en näe niitä huutavia lapsia kaupoissa. Tämän palstan mukaan niitä pitäis olla tossa lähellä olevassa cittarissa jatkuvasti. Tosi harvoin niitä siellä kuitenkin ihan tosielämässä on. Palstaelämä on sitten asia erikseen. Palstaelämässä tapahtuu kaikkea kummaa ja jännää :)

Vierailija
84/86 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloissa lapsiperheet saavat mellastaa ihan rauhassa kenenkään puuttumatta vaikka kellon ympäri.

Selitys on aina se että "lapsista lähtee ääntä", "lapsien pitää saada leikkiä", "ne on niitä elämän ääniä".

Se että lapsi joskus itkee, on elämän ääniä. Se jos lapsi rääkyy ja kiljuu kuin heikkopäinen tuntikausia joka päivä, ei ole normaalia.

Itse tein lasun alakerran naapurien lapsesta. Lapsi on taaperoikäinen. Joka päivä lapsi huutaa ja rääkyy jopa useamman tunnin. Myös vanhemmat huutavat ja siellä tuntuu aina olevan jokin riita meneillään. En tiedä onko perhe sossun asiakas, mutta varmaankin tilanne ainaki niin tarkistettiin.

Kuulostaa kaverini naapurilta. Kaveri otti uhmaikäiseltä lasikannun, ettei tapahdu vahinkoa. Lapsi päästi uhman valloilleen, ja alakerran naapuri tuli tarkistamaan, koska oli varma, että lasta pahoinpideltiin. Uskoi varmaan, koska minä olin siellä myös. Alakerran rouva ilmoitti, että hänen lapsensa eivät koskaan huutaneet noin. Aika varmaan kultaa muistot. Ja tosiaan lapsilla on erilaiset uhmat ja niistä sinnikkäistä kasvaa pärjääviä aikuisia. Tuokin tyttö kirjoitti hyvät paperit ja opiskelee yliopistossa. 

Vierailija
85/86 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan lapsia juoksuteltiin leikkikentillä niin ettei ne jaksaisi enää juosta kotona koska niillä oli virta vähissä.

Tämän päivän vanhemmat on niin patalaiskoja että makaavat sohvalla samalla kun antavat lasten juosta kerrostaloasunnossa ja häiritä muita maksavia asukkaita. Ihmeisesti monilta vanhemmilta mennyt myös korvista kuulot kun eivät tajua millaista mökää pentunsa pitävät??!

Ennenvanhaan lapset juoksivat ulkona pihoilla ja puistoissa ihan itsekseen. Meillä oli nuorin 3 vuotias ja vanhin lähenteli täysi-ikää kun pelattiin pihoilla. Kukaan ei kieltänyt leikkimistä, maailma oli turvallisempi ja jokainen ohikulkeva aikuinen auttoi tarvittaessa. Yhteisöllisyys oli pikkuisen erilaista vaikka tästä ei niin monta (kymmentä) vuotta olekaan.

Nykyään lapsia ei voi pistää pihalle, kun sekin ärsyttää naapureita. Ei saa pelata palloa, ei saa huutaa, ei saa kävellä nurmikolla, ei saa sitä ja ei saa tätä. Kaikki on kielletty, lasten pitää olla näkymättömiä ja kuulumattomia. Ja varjele jos ne lapset on itsekseen ulkona, heti ollaan lasua tekemässä kun ne on jätetty heitteille.

Juuri näin, nykyään kuvailemiasi hysteerikkoja joka paikka täynnä. Toista se oli 90-luvulla.

Vierailija
86/86 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ehdotus kirjoitti:

Minä ajattelin ainakin tehdä näin kun mikään ei näytä auttavan, että nauhotan sitä naapurin lasten kirkumista ja huutoa ja juoksua joka kuulostaa siltä että lapsi juoksee pakoon jotain ikävää, lataan sen YouTubeen jonne kirjoitan talon osoitteen ja kerron että tällaista tuolta perheen asunnosta kuuluu ja laitan siitä YouTube-linkistä mainoksen meidän rappukäytävään. Sitten kerron medialle että tämä on uusi tapa saada riehuva kasvatustaidoton perhe hiljenemään kun nauhoittaa niitä ja nolaa ne YouTubessa, ja sitten koko Suomi tietää millaisia vanhempia ne ovat :DDD

Ja sitten sä saat syytteen siitä nolaamisesta. Ka sä nimittäin tajuat ettei tollanen julkinen nolaaminen ole sallittua. Perhe jatkaa mölisemistään ja nauraa matkalla pankkiin.

Minähän se matkalla pankkiin nauran kun YouTube video saa monta sataa tuhatta uteliasta katsojaa ja minä mainostuloja. Perhe saa korkeintaan sen itse aiheuttamansa huonon maineen, kuka semmoista rupusakkia lähtisi edes oikeudessa puolustamaan? Ei ainakaan minun tuntemani juristit :D

Et taida paljon juristeja tuntea jos luulet ettei niille kelpaa ihan kenen vaan rahat?

WT-rupusakkiperheellä ei kuitenkaan ole rahaa :D

Sitten valtio maksaa. Vielä parempi diili juristille.