Kiroileva siili! Oikeasti?
En vaan ymmärrä miksi ja miten aikuiset ihmiset tahtovat pitää niitä hullunhauskoja paitoja yms.päällänsä. Lapset vielä menis. Siili oli ihan ok symppis alussa, nyt jo mennyt maku ja haiskahtaa pelkältä rahastukselta oheistuotteineen. Väkisin väännettyä ihan ok:ta. Anteeksi nyt alapeukuttajat, mutta täytyy olla hieman yksinkertainen huumori tms jos kolahtaa.
Kommentit (15)
Ärsyttääkö sua kaikki jotka pärjää omilla ideoillaan?
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttääkö sua kaikki jotka pärjää omilla ideoillaan?
Ei todellakaan, päinvastoin :) kiitos kysymästä.
Ap
Sama juttu. Aluksi siili oli ihan kiva, mutta nyt tympäisee tuo naapurikadulla kesät talvet seisova pikkuauto, jonka takatuupparissa on siilin kuva ja teksti "EI NY SAATANA TARTTE PÄÄLLE AJAA!!!!!". Ei toimi halutulla tavalla, ei.
No, minua ei siilinomistajana kauheasti liikuta, tykkääkö joku tosikko av-mammero siilipaidastani, minusta se on kiva. Siilit tosiaan "kiroilevat", kun niitä pelottaa tai harmittaa, sihisevät ja pörhistävät piikkejään.
Lisäksi pidän - anteeksi nyt vaan - nolona sitä, että joku miettii pää höyryten, sopiiko joku kuosi aikuiselle ja jos, niin minkä ikäiselle. Kauhistu nyt vielä lisää, minä olen 49-vuotias, ja pidän silti siili-t-paitaa farkkujen kanssa, jäiks! Ei se sovi, pitäisi olla täti-jakkupuku....
Vierailija kirjoitti:
No, minua ei siilinomistajana kauheasti liikuta, tykkääkö joku tosikko av-mammero siilipaidastani, minusta se on kiva. Siilit tosiaan "kiroilevat", kun niitä pelottaa tai harmittaa, sihisevät ja pörhistävät piikkejään.
Lisäksi pidän - anteeksi nyt vaan - nolona sitä, että joku miettii pää höyryten, sopiiko joku kuosi aikuiselle ja jos, niin minkä ikäiselle. Kauhistu nyt vielä lisää, minä olen 49-vuotias, ja pidän silti siili-t-paitaa farkkujen kanssa, jäiks! Ei se sovi, pitäisi olla täti-jakkupuku....
Tais kuitenkin vähän liikuttaa sittenkin..
Sillä onko rahastusta, ei mun mielestä ole mitään väliä. Ja ei kai kukaan työtään pelkästään hyvää hyvyyttään tee. Vaikka ovatkin jo vähän mennyttä kesää niin onhan tuo nyt viisasta tehdä tuloja niin kauan kun kysyntää riittää. Kyllä mäkin tekisin omilla taidoilla jos olisi tilaisuus. Hyvä kun saa tehdä sitä mistä tykkää.
En ole koskaan tajunnut koko kiroilevan siilin ideaa? Siis eihän niissä sarjiksissa ole edes mitään...pointtia? Ideaa? Vitsiä? On vain yksi tai kaksi siiliä, jotka sanovat toisilleen jotain ja kiroilevat? ööh...
Tyyliin: "kaunis päivä, aurinko paistaa ja kaikkee!" "no eikä oo kaunis päivä, saatana!"
En vaan tajua.
Ja tuolla -anteeksi nyt vaan- todella, todella köpösellä idealla Paloniemi on veivannut ties kuinka monta albumia oheiskrääsästä puhumattakaan.
Onko se ns. kantava idea yksinkertaisesti se, että "kun siiliä normaalisti pidetään niin söpönä elukkana, niin sitten se hauskuus on että kun onkin laitettu sellainen söpönen eläin kiroilemaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi pidän - anteeksi nyt vaan - nolona sitä, että joku miettii pää höyryten, sopiiko joku kuosi aikuiselle ja jos, niin minkä ikäiselle. Kauhistu nyt vielä lisää, minä olen 49-vuotias, ja pidän silti siili-t-paitaa farkkujen kanssa, jäiks! Ei se sovi, pitäisi olla täti-jakkupuku....Tais kuitenkin vähän liikuttaa sittenkin..
No ei kyllä, kunhan lämpimikseni tässä töihinlähtöä odotellessa kirjoittelen. Varmaan kumminkin vähemmän tämä minua liikuttaa kuin ap:ta, joka näki vaivaa laatiakseen ylimielisen ja ilkeän aloituksen aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tajunnut koko kiroilevan siilin ideaa? Siis eihän niissä sarjiksissa ole edes mitään...pointtia? Ideaa? Vitsiä? On vain yksi tai kaksi siiliä, jotka sanovat toisilleen jotain ja kiroilevat? ööh...
Tyyliin: "kaunis päivä, aurinko paistaa ja kaikkee!" "no eikä oo kaunis päivä, saatana!"
En vaan tajua.
Ja tuolla -anteeksi nyt vaan- todella, todella köpösellä idealla Paloniemi on veivannut ties kuinka monta albumia oheiskrääsästä puhumattakaan.
Onko se ns. kantava idea yksinkertaisesti se, että "kun siiliä normaalisti pidetään niin söpönä elukkana, niin sitten se hauskuus on että kun onkin laitettu sellainen söpönen eläin kiroilemaan".
Se idea on sama kuin Tuomas Kyrön Mielensäpahoittajassa. Eli vitsaillaan sille ihmistyypille, joka aina ja kaikkialla reagoi asioihin aggressiivisesti. Minäkin tiedän useita samanlaisia ihmisiä.
Niin ja toki siinä irvitään vähän myös pohjanmaan murteelle, jolla repliikit on kirjoitettu.
Mutta hei, kaikki huumori ei koskaan iske kaikkiin. Ja toisin kuin ylimielinen ap, siitä ei kannata vetää johtopäätöksiä huumorintajunen huonoudesta/hyvyydestä, ainoastaan siitä, että ihmisiin vetoaa ERILAISET vitsit.
5
Vierailija kirjoitti:
En vaan tajua.
Olet selvästi liian intellektuelli ymmärtämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vaan tajua.
Se idea on sama kuin Tuomas Kyrön Mielensäpahoittajassa. Eli vitsaillaan sille ihmistyypille, joka aina ja kaikkialla reagoi asioihin aggressiivisesti. Minäkin tiedän useita samanlaisia ihmisiä.
Niin ja toki siinä irvitään vähän myös pohjanmaan murteelle, jolla repliikit on kirjoitettu.
Mutta hei, kaikki huumori ei koskaan iske kaikkiin. Ja toisin kuin ylimielinen ap, siitä ei kannata vetää johtopäätöksiä huumorintajunen huonoudesta/hyvyydestä, ainoastaan siitä, että ihmisiin vetoaa ERILAISET vitsit.5
Kyllä minä tajusin siilin jujun ja pidin sitä alkuun hauskana. Tämänsorttinen vitsailu kuitenkin vanhenee todella nopeasti ja muuttuu tympeän väljähtyneeksi. Siili odottakoon piilossa seuraavaa sukupolvea vaikka viisitoista vuotta, nyt sitä on nähty hetkeen tarpeeksi.
4
Kyllä se on nähty, voisi siili pitää taukoa edes muutaman vuoden, eikä puskea krääsää ja albumia sarjatulena. Kääntyy vielä itseään vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi pidän - anteeksi nyt vaan - nolona sitä, että joku miettii pää höyryten, sopiiko joku kuosi aikuiselle ja jos, niin minkä ikäiselle. Kauhistu nyt vielä lisää, minä olen 49-vuotias, ja pidän silti siili-t-paitaa farkkujen kanssa, jäiks! Ei se sovi, pitäisi olla täti-jakkupuku....Tais kuitenkin vähän liikuttaa sittenkin..
No ei kyllä, kunhan lämpimikseni tässä töihinlähtöä odotellessa kirjoittelen. Varmaan kumminkin vähemmän tämä minua liikuttaa kuin ap:ta, joka näki vaivaa laatiakseen ylimielisen ja ilkeän aloituksen aiheesta.
Anteeksi rouva kukkahattu, olet KESKUSTELUpalstalla. Saatat joskus törmätä mielipiteisiin, joita itse et omaa. Ehkä siilipalstat sopis sulle paremmin?
Suomalaisiin on aina uponneet "hassunhauskat" huumoripaidat ym tuotteet. Junttimaisia ne on mut uppoaa. Joihinkin.