työttömät joutuu muuttamaan ulkomaille
Ei oman alan töitä -> opiskele toista alaa -> vasta valmistunut kokematon -> ei töitä
Tai sitten -> opiskele toista alaa jossa tällä hetkellä on kysyntä -> valmistumisen jälkeen ylitarjonta
Ja sitten ihmetellään miksi kaikki muuttaa pois suomesta ja niitä nimitellään maanpettureiksi. "Aina löytyy töitä jos kunnolla etsii!!!" Ei suomesta.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat kohta kuin mitäkin polakkeja tai Romanian kerjäläisiä, joita on kaikki Euroopan metropolit täynnä.
Ei suomessa potentialaisia työntenkijöitä arvosteta, ulkomailla ovet on auki ja vero-prosentti nauretta suomeen verrattuna.
ei joudu vaan pääsee :) se on aina unelma ollutkin.
Unohdit myös
Opiskellut & hyvää työkokemusta -> Ylipätevä.
Kiitos Suomen idiootti hallituksen!!
Vierailija kirjoitti:
Unohdit myös
Tämä on totta! Minua ei edes otettu sivan kassalle akateemisena koska "lähdet kuitenkin heti kun vähänkin parempaa löytyy"
No menkää maanpetturit vittuun ja älkää tulko ku lapsija pitää kouluttaa!!
Vierailija kirjoitti:
No menkää maanpetturit vittuun ja älkää tulko ku lapsija pitää kouluttaa!!
Tuskin koulutkin on ilmaisia parin vuoden päästä, lukukausit tulee ja kovaa.
Suomesta on aina liikaväestö muuttanut töiden perässä muualle. Tärkeitä kohteita ovat olleet Pietari, USA, Kanada, Ruotsi ja Australia. Eli ei mitään uutta auringon alla.
Suomi 2020, keskituloiset kuivittu tyhjiin ja suomessa on taas 2 elintasoa jotka ovat toistensa vastakohtia, lukiohin ja yliopistoihin lukukausimaksut. Palataan menneisyyteen tulevaisuuden luomisen puolesta.
Eiköhän töitä löydy ellei ole ahnepaska :) taidat olla sellainen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdit myös
Tämä on totta! Minua ei edes otettu sivan kassalle akateemisena koska "lähdet kuitenkin heti kun vähänkin parempaa löytyy"
Mä olen joskus saanut "ylikoulutettuna" työn, kun tiivistin CV:stäni pois mm. ulkomaanopintoja ja muutenkin listasin koulutuksen vain mahdollisimman tiiviisti ja tylsän kuuloisesti. Siltikin olin ylipätevä, mutta en kuulostin sentään vaatimattomalta peruspirkolta, joka ei ole turhan hyvin suoritellut mitään.
Suomessa ei arvosteta koulutusta, eikä työkokemusta. Tärkeintä on nöyristely. Jos haluaa töitä tehdä, niin ulkomaille vain. Kohta täällä ei ole enää työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei arvosteta koulutusta, eikä työkokemusta. Tärkeintä on nöyristely. Jos haluaa töitä tehdä, niin ulkomaille vain. Kohta täällä ei ole enää työpaikkoja.
Ei täällä ole jo nyt työpaikkoja :-D paitsi jos olet lääkäri
T.ohis
Vierailija kirjoitti:
Ei oman alan töitä -> opiskele toista alaa -> vasta valmistunut kokematon -> ei töitä
Tai sitten -> opiskele toista alaa jossa tällä hetkellä on kysyntä -> valmistumisen jälkeen ylitarjonta
Ja sitten ihmetellään miksi kaikki muuttaa pois suomesta ja niitä nimitellään maanpettureiksi. "Aina löytyy töitä jos kunnolla etsii!!!" Ei suomesta.
Ei suomessa noin suuri ongelma ole :)
Suomalaiset ovat kohta kuin mitäkin polakkeja tai Romanian kerjäläisiä, joita on kaikki Euroopan metropolit täynnä.