Jälkiehkäisystä huolimatta raskaana
Olin suojaamattomassa yhdynnässä 7.2 ja otin jälkiehkäisypillerin 30h tapahtuman jälkeen.. Minulle ei ole tullut mitään vuotoja sen jälkeen ja nyt menkat ovat jo 9 päivää myöhässä.. Tein tänään raskaustestin joka oli negatiivinen.. Muutin tapahtuman jälkeen ulkomaille ja nyt olen ihan paniikissa jos olenkin tullut jälkiehkäisypilleristä huolimatta raskaaksi.. Olen lukenut netistä paljon kokemuksia että jälkiehkäisypilleri ei ole toiminut.. Onko se kovinkin yleistä ja pitäisikö nyt vaan luottaa että minulla on toiminut kun sain negatiivisen tuloksen. Tein tosin testin keskellä päivää, olisiko luotettavampi tehdä aamulla?? En vain tiedä mitä tekisin tai mitä pitäisi ajatella! Minulla siis yleensä todella säännöllinen kierto. Onko kellään kokemuksia näistä pillereistä, tai onko ne siirtäneet muillakin menkkoja yli viikolla? Ja ollut siis paljon erilaisia oireita.. Huono olo koko ajan, vessassa täytyy ravata joka tunti ja olen todella turvoksissa!!
Kommentit (33)
Kyllä ne menkat voi olla paljonkin myöhässä ja tulla kaikenlaisia oireita koska jälkiehkäisypilleri on TOSI tujua tavaraa.
Mulla kävi näin. Jälkiehkäisystä huolimatta raskaaksi, tein abortin.
Kyllähän nuo hormonit sun muut voi sekoittaa kehoa.
Nyt joko meet lääkärin luokse toteamaan asian tai sitten koitat uudella testillä.
älä nyt ap mieti ja arvo. osta kasa raskaustestejä ja tee vaikka joka aamu uusi testi niin kauan kunnes menkat alkaa. niin pääsisit eroon tuosta murehtimisesta :)
No kai tässä pitää vaan toivoa ettei mitään ole käynyt:) teen testin perjantaina, niin pitäisi sillon näkyä viimeistään jos jotain on tapahtunut. Ilmoittelen sitten tänne miten kävi!
Ap
Kyllähän se raskaus voi olla mahdollinen, mutta periaatteessa pitäisi kyllä näkyä jo testissä. Osta seuraavaksi mahdollisimman herkkä testi! Tuttavani odottaa juuri esikoistaan jälkiehkäisystä huolimatta, eli jälkiehkäisyn "pettäminen" ei ole kovinkaan harvinaista, ainakin jos on kertomuksia uskominen.
Niin sitä minäkin mietin et pitäis kyllä jo näkyä. Oon kyllä myös kuullut että monella on pettänyt! Testi jonka tein oli puntakaupasta ostettu eli maksoi vain yhden punnan( joku halppistesti) seuraavaksi teen varmaan ihan apteekista ostetun, niin on luotettavampi..
Mulla alkoi 11 päivää myöhässä menkat viimeksi kun otin yhden.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne menkat voi olla paljonkin myöhässä ja tulla kaikenlaisia oireita koska jälkiehkäisypilleri on TOSI tujua tavaraa.
Olin kanssa tulossa sanomaan tätä. Ja kyllä suurimmalla osalla raskaustesti näyttää positiivista viikko sen jälkeen kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Pieni osa on ne ihmiset joilla raskaushormoni nousee hitaasti (toki ap voi olla tässä joukossa). Minä olisin aika huoleti, tekisin toki viikon-pari päästä uuden testin.
Ja jos lapsen pitäisit niin ehkä varmuuden vuoksi kannattaa ollaa ryyppäämättä yms.
Niin.. No toivottavasti en kuulu tuohon joukkoon! Ja en onneksi ole juonut alkoholia, enkä aio :)
Edelleen menkat myöhässä, huomenna jo 2viikkoa:/
Ap
Onko muilla ollut menkat myöhässä tuon pillerin takia, ilman että olisi ollut raskaana? Alan olemaan epätoivoinen kun ei menkkoja näy eikä kuulu!:/