Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jälkiehkäisystä huolimatta raskaana

Vierailija
03.03.2016 |

Olin suojaamattomassa yhdynnässä 7.2 ja otin jälkiehkäisypillerin 30h tapahtuman jälkeen.. Minulle ei ole tullut mitään vuotoja sen jälkeen ja nyt menkat ovat jo 9 päivää myöhässä.. Tein tänään raskaustestin joka oli negatiivinen.. Muutin tapahtuman jälkeen ulkomaille ja nyt olen ihan paniikissa jos olenkin tullut jälkiehkäisypilleristä huolimatta raskaaksi.. Olen lukenut netistä paljon kokemuksia että jälkiehkäisypilleri ei ole toiminut.. Onko se kovinkin yleistä ja pitäisikö nyt vaan luottaa että minulla on toiminut kun sain negatiivisen tuloksen. Tein tosin testin keskellä päivää, olisiko luotettavampi tehdä aamulla?? En vain tiedä mitä tekisin tai mitä pitäisi ajatella! Minulla siis yleensä todella säännöllinen kierto. Onko kellään kokemuksia näistä pillereistä, tai onko ne siirtäneet muillakin menkkoja yli viikolla? Ja ollut siis paljon erilaisia oireita.. Huono olo koko ajan, vessassa täytyy ravata joka tunti ja olen todella turvoksissa!!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesko kiertopäivä sulla on ovulaatio ja milloin olit siihen nähden yhdynnässä? Jos yhdyntä ja ovulaatio tapahtuivat samaan aikaan jälkiehkäisy ei välttämättä toimi, koska se siirtää ovulaatiota, jos se ei ole vielä tapahtunut. Siksi se pitäisi ottaa aina mahdollisimman pian yhdynnästä.

Vierailija
2/33 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä uusi raskaustesti..joskus ihan raskauden alussa voi näyttää negatiivista vaikka oliskin raskaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli lääkkeen ottoon on mennyt yli 48 tuntia, on raskauden todennäköisyys 3 %. Eli aika varmasti et ole raskaana.

Vierailija
4/33 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tekemään vielä uuden testin ja vaikka menemään ihan verikokeeseen. Siskoni oli raskaana jälkiehkäisystä huolimatta ja huomasi sen aika myöhään (ehti kuitenkin aborttiin), koska mitään oireita ei ollut.

Vierailija
5/33 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jälkiehkäisypilleri siirtää kuukautisia. Joskus alkanut jo viikon sisällä ottamisesta ja joskus vasta 6 tai 7 viikon päästä. Se hormoonimäärä siinä pillerissä on tosi korkea eli saa kyllä kropan systeemit enemmän tai vähemmän sekaisin.

Vierailija
6/33 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesko kiertopäivä sulla on ovulaatio ja milloin olit siihen nähden yhdynnässä? Jos yhdyntä ja ovulaatio tapahtuivat samaan aikaan jälkiehkäisy ei välttämättä toimi, koska se siirtää ovulaatiota, jos se ei ole vielä tapahtunut. Siksi se pitäisi ottaa aina mahdollisimman pian yhdynnästä.

Miksi tähän alapeukku kun asia on tasan näin?

Vierailija
7/33 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin mennyt kroppa ihan sekaisin jälkiehkäisystä. Jos pitää paikkaansa, että jälkiehkäisy siirtää ovulaatiota, niin silloin myös kuukautisten pitäisi siirtyä. Kuukautiset alkavat 12-16 pv ovulaatiosta. Tee kuitenkin uusi testi esim. viikon päästä, jos on vielä epäily.

Vierailija
8/33 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee uusi raskaustesti niin asia selviää. Jälkiehkäisypillereiden ehkäisyteho vähenee kyllä huomattavasti jos ne ottaa yli 12 tuntia vahingon jälkeen. Jos on ehkäisyssä kondomien varassa niin se jälkiehkäisypilleri kannattaa ostaa jo etukäteen varalle. Näin varsinkin jos aikoo harrastaa seksiä ulkomaanmatkalla tai vaikkapa vaelluksella tms. paikassa mistä apteekkiin ei pääse nopsaan.

http://www.terve.fi/raskauden-ehkaisy/jalkiehkaisy

Vierailija
9/33 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehon väheneminen liittyy ovulaatioon, ei mihinkään muuhun, ainakaan tietääkseni. Jos ovulaatiota ei ole tapahtunut, ne siirtävät sitä, jos se on tapahtumassa 3:n (Norlevo) tai 5:n (Ella One) vuorokauden sisällä.

Vierailija
10/33 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen jatkossa käyttämään ehkäisyä.

Vierailija
11/33 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. pöljä siittiö ei ymmärrä jälkiehkäisystä yhtikäs mitään, lienet kohdannut sen nyt!

Vierailija
12/33 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska asia ei ole niin

Vierailija
13/33 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska asia ei ole niin

Niin no huomasin itsekin, että lähinnä Ella Onin kanssa se on noin, mutta Norlevon väitetään estävän hedelmöittyneen munasolunkin kiinnittymistä, MUTTA: miten nopeasti Norlevo sen tekee? Miten nopeasti munasolu kiinnittyy? Eli onko sillä käytännössä mahiksia estää sitä? Tuskin se limakalvo minuuteissa Norlevonkaan ottamisen jälkeen paksunee.

Vierailija
14/33 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 1v. jälkiehkäisy tossa istuu sohvalla vieressä ja touhuilee :)

Vierailija
15/33 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puhelimessa tollanen sovellus jonka mukaan mulla olis pitäny olla ovulaatio 10.2 ja yhdyntä tapahtui tuolloin 7.2.. Ja otin siis tämän Ella one pillerin, onko se huonompi pilleri?? Ja tämä huono olo vain pahentunut ja pissalla täytyy ravata koko ajan! Voi toki johtua siitä kun ajattelee asiaa.. Nyt menkat myöhässä jo 12 päivää! Viimeiset olleet 26.1:/ En kestä tätä epätietoisuutta, ajattelin tehdä seuraavan testin ensi viikolla jos edelleen myöhässä!

Ap

Vierailija
16/33 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on puhelimessa tollanen sovellus jonka mukaan mulla olis pitäny olla ovulaatio 10.2 ja yhdyntä tapahtui tuolloin 7.2.. Ja otin siis tämän Ella one pillerin, onko se huonompi pilleri?? Ja tämä huono olo vain pahentunut ja pissalla täytyy ravata koko ajan! Voi toki johtua siitä kun ajattelee asiaa.. Nyt menkat myöhässä jo 12 päivää! Viimeiset olleet 26.1:/ En kestä tätä epätietoisuutta, ajattelin tehdä seuraavan testin ensi viikolla jos edelleen myöhässä!

Ap

Onnea raskaudesta!

Vierailija
17/33 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko muka tosiaan olla raskaana?? Vaikka sain alkuviikosta negatiivisen testituloksen???

Vierailija
18/33 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voinko muka tosiaan olla raskaana?? Vaikka sain alkuviikosta negatiivisen testituloksen???

Voit olla. Oireitakin on.. Mitä meinaat tehdä?

Vierailija
19/33 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tullu kans raskaaksi vaikka söin jälkiehkäisyn.... Tein abortin koska olin silloin 16v

Vierailija
20/33 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt olisinkin kaikesta huolimatta raskaana(mikä on kuitenkin aika epätodennäköistä) tai en vaan voi uskoa että niin olisi käynyt, vaikka pelko on suuri. Niin pitäisin kyllä lapsen ja kantaisin vastuun.. En voisi tehdä aborttia ja minähän se kuitenkin olen ilman ehkäisyä puuhaillut, vaikka otinkin je-pillerin :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän