Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstalääkärit apua! Duactin ja Kestinen yhteiskäyttö?

Vierailija
03.03.2016 |

Taustaa:
Asun ulkomailla ja täällä on siitepölykausi alkamassa hyvin voimakkailla pitoisuuksilla juuri nyt. Olen juuri sairastanut pitkittyneen flunssan, ja saanut poskiontelotulehdustaipumukseni pidettyä juuri ja juuri kurissa nenäkannun ahkeralla käytöllä sekä Duactilla. Duact minulle on määrätty aiemmin poskiontelotulehduksen hoitoon, tämän flunssan tiimoilta en ole lääkärissä käynyt.

Nyt tukkoisuus on taas lisääntynyt, luultavasti siitepölyn takia. Kaapista löytyy Kestineä, 10 Mg pitoisuudella. Kestine ei ole minulle määrätty, mutta olen syönyt sitä aiemmin satunnaisesti allergiaoireisiin.

Kysymys: voinko käyttää rinnakkain sekä Duactia että Kestineä estääkseeni oireiden pahenemisen ja poskiontelotulehduksen kehittymisen?
Kummankin lääkkeen googlettaminen ei antanut mainintaa, ettei kyseisten valmisteiden sisältämiä lääkeaineita saisi sekoittaa.

Ja ei, lääkäriin meno täällä paikan päällä ei nyt tähän hätään ole vaihtoehto.

Kiitos jos osaat auttaa!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan tiedä?

Vierailija
2/5 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duactissa on mukana antihistamiinia. Siksi sanoisin ettet tartte Kestineä siihen lisäksi. Duactissa saa käyttää max. 10 vrk putkeen.

Terv. farmaseutti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duactissa on antihistamiinia ja jos se riittää niin käytä pelkästään sitä, sitähän saa ottaa kolme kapselia päivässä. Jos ei riitä, niin kyllä Duactia joskus määrätään muiden antihistamiinien rinnalle. Ei siitä ole haittaa, kun oikeastaan ainoa yleinen haittavaikutus on väsymys, jota Duactin pseudoefedriini kivasti tasoittaa. En montaa päivää kuitenkaan käyttäisi. Ja vähän epäilen, että onko yhdistelmästä mitään lisähyötyä saavutettavissa pelkkään Duactiin verrattuna. Muista tosiaan myös tuo, että Duactia ei kannata käyttää kuin 10 päivän kuureina, koska pseudoefedriinin limakalvoja supistava vaikutus alkaa tuon jälkeen heiketä eikä siitä ole enää mitään hyötyä tavalliseen antihistamiiniin verrattuna, haittaa sen sijaan voi olla. Sopivasti tauotettuna voi syödä useammankin kuurin ja teho säilyy. 

Jatka lisäksi nenäkannun käyttöä ja aloita nenästeroidi, jota kannattaa käyttää jatkuvasti allergiakauden yli. Se on erittäin hyvä keino ehkäistä pahempia allergiaoireita ja tukkoisuutta. Toki kuivattaa limakalvoja, mutta sitten A-vitaa tai Ceridal-öljyä perään. 

Vierailija
4/5 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aiemmin käyttänyt molempia. Kestineä säännöllisesti, ja oireiden pahentuessa vaihtanut sen kuuriluontoisesti Duactiin. Lääkäri neuvoi näin.

Vierailija
5/5 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kaikille, näillä neuvoilla eteenpäin! Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan