Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tietojenkäsittelystä tietävät: kuinka tehdä kahdesta .jpg-tiedostosta yksi PDF?

Vierailija
03.03.2016 |

Ja ilmaiseksi.

Mulla on Acrobat, voiko sillä tehdä tämän ilmaiseksi? Lähettää maksullisen version lataussivulle...

Kiitos paljon!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ilmaisia saitteja on pilvinpimein: 

http://www.convert-jpg-to-pdf.net/

Sinne vaan valikoit kuvat ja painat "convert to pdf" ja kun on valmis, "download pdf". 

Vierailija
2/11 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

lataa ne openoffice-writer tai wordiin ja tallenna pdf muodossa

tai powerpoint/openofficen vastaava softa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä kuvankäsittelyohjelmaa, Gimp, Paint.net tms. Tulosta PDF:ksi.

Vierailija
5/11 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen ei tarvitse olla tasokkaan näköinen, niin liittää jpg:t wordiin ja tallentaa pdf:nä.

Vierailija
6/11 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpä on nyt tyhmä olo. Kiitos teille avusta! :)

7/11 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikeastihan se tapahtuu niin, että avaat vaan tekstitiedoston wordissa, liität siihen kuvat ja tulostat sen pdf:ksi. Ennen tulostunappulan klikkaamista vaan valitset tulostimeksi pdf-writerin tai mikä ikinä sen nimi just sun koneessasi onkaan.. on ihan vakiovaruste kaikissa koneissa nykyään. Ei ihan missään nimessä kannata käyttää mitään kuvankäsittelyohjelmaa tms, koska sillon tiedostosta tulee todella suuri.

Vierailija
8/11 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on kätevämpiä tapoja, mutta itse joudun töissä välillä tekemään samaa ja teen sen näin PDF Creator ohjelmalla.

1. Valitsen ensimmäisen jpg kuvan --> asetuksista tulosta --> valitsen tulostimeksi PDF Creator ---> avautuu ohjelman ikkuna jossa saisin esimerksiksi muokata nimeä ym.. en tee yhtikäs mitään, mutta jätän tämän avautuneen ikkunan auki

2. Valitsen toisen jpg kuvan --> toistan samat vaiheet

3. Tässä avautuneessa ikkunassa on Yhdistä-kuvake. Klikkaan sitä ja siellä on jonossa nämä 2 tiedostoa, jotka olen valinnut tulostettaviksi. Klikkaan yhdistä tiedostot --> minulla on nyt 1 pdf tiedosto!

Yleensä käytän tätä valmiiden pdf tiedostojen yhdistämiseen, mutta toimii myös jos pitää muuttaa tiedostomuotoa.

Vierailija
9/11 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti on kätevämpiä tapoja, mutta itse joudun töissä välillä tekemään samaa ja teen sen näin PDF Creator ohjelmalla.

1. Valitsen ensimmäisen jpg kuvan --> asetuksista tulosta --> valitsen tulostimeksi PDF Creator ---> avautuu ohjelman ikkuna jossa saisin esimerksiksi muokata nimeä ym.. en tee yhtikäs mitään, mutta jätän tämän avautuneen ikkunan auki

2. Valitsen toisen jpg kuvan --> toistan samat vaiheet

3. Tässä avautuneessa ikkunassa on Yhdistä-kuvake. Klikkaan sitä ja siellä on jonossa nämä 2 tiedostoa, jotka olen valinnut tulostettaviksi. Klikkaan yhdistä tiedostot --> minulla on nyt 1 pdf tiedosto!

Yleensä käytän tätä valmiiden pdf tiedostojen yhdistämiseen, mutta toimii myös jos pitää muuttaa tiedostomuotoa.

Pdf creatorissa tulee vesileimat, kun käyttää demoversiota.

Vierailija
10/11 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai... ei minulla ainakaan ja käytän sitä monta kertaa viikossa. Siitä kun latasin sen on jo useita vuosia, että ehkä se on muuttunut??

Vierailija
11/11 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstapsyko kirjoitti:

Ja oikeastihan se tapahtuu niin, että avaat vaan tekstitiedoston wordissa, liität siihen kuvat ja tulostat sen pdf:ksi. Ennen tulostunappulan klikkaamista vaan valitset tulostimeksi pdf-writerin tai mikä ikinä sen nimi just sun koneessasi onkaan.. on ihan vakiovaruste kaikissa koneissa nykyään. Ei ihan missään nimessä kannata käyttää mitään kuvankäsittelyohjelmaa tms, koska sillon tiedostosta tulee todella suuri.

Kokeilin huvikseni. Tulostin Photarista isohkon kuva aanelos-PDFksi. 148 kb vakioasetuksilla. High Quality print, 1,79 megaa. Sitten kun tallensin sen Photari.PDF:ksi 27,8 megaa. Eli on siinä eroa, mutta tulostamalla ja valitsemalla asetukset oikein, saa kohtuullistakin kokoa.