Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissatietäjät, mistä kissan silmien rähmiminen voi johtua?

Vierailija
03.03.2016 |

Minulla on ollut kissoja niin kauan kuin muistan, mutta tämä kolli on ensimmäinen tapaus, jonka silmät rähmivät niin, että silmän sisäkulmassa on aina kovat pallerot. Pyyhin ne päivittäin peukalolla pois, mutta aina tulee uusi rähmä tilalle.

Olen googletellut. Kaikia tarjotaan. Voisiko olla...

Rähmiikö muiden kissojen silmät? Tätä ei taida rähmä haitata, mutta vaikuttaa aika tyytyväiseltä on olen nypännyt kököt pois.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaihia* !!

Ap

Vierailija
2/8 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi johtua ruuastakin, sisäilmasta...

Meillä toisen kisun silmässä on nyt välillä rähmää, mönjät silmissä kuljetaan aamuisin kaikki kun on niin kuiva sisäilma :)

Myös jokin pöpö on mahdollinen, koita vaikka keitettyyn veteen (löytyisiköhän tähän erikseen jotain silmätippoja?) kastetulla vanupuikolla tai muulla putsailla muutaman päivän ajan, voi helpottaa.

Suosittelen että soitat eläinlääkäriasemalle, itse ainakin olen pari kertaa saanut pieneen vaivaan hoito-ohjeet puhelimessa ihan ilman käyntiä ja maksua :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan silmätulehdus voi olla. Siihen saa eläinlääkäriltä silmävoidetta

Vierailija
4/8 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja mainitsematta jäi, että katin silmät ovat rähmineet jo reilun vuoden non-stop.

Voiko tulehdus olla "jatkuvasti päällä"? :o

Ap

Vierailija
5/8 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja mainitsematta jäi, että katin silmät ovat rähmineet jo reilun vuoden non-stop.

Voiko tulehdus olla "jatkuvasti päällä"? :o

Ap

Varmaankin, jos sitä ei hoideta. Jäähän ihmiselläkin helposti tulehdus päälle, ellei sitä lääkitse

Vierailija
6/8 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin kissalla on joku kissaflunssa, ollut koko sen elämän ajan. Näkyy just rähmänä silmissä. Sitä on käytetty eläinlääkärissä, mutta siihen ei kuulemma ole hoitoa. Ei se näytä kissaa hidastavan.

Vierailija
7/8 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö vilkkuluomi? Punoittaako silmät jos venytät luomia ja kurkistat niiden alle? Munkin kissoilla silmät rähmii vähän. Rähmät tosiaan kannattaa puhdistaa, koska ne on hyviä kasvualustoja bakteereille. Jos rähmän määrä on vähäistä ja kissan vointi muuten hyvä, en olisi huolestunut. Kyllä mulla itsellänikin on aina vähän rähmää silmissä aamuisin.

Vierailija
8/8 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissalla silmien rähminen kertoo matokuurin tarpeellisuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme