Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitiyspakkaus 2016, mielipiteitä?

Fukushi
03.03.2016 |

http://www.kela.fi/aitiyspakkaus-2016-piiloscope

Minulle pakkaus oli pienoinen pettymys. Suurin osa vaatteista väritykseltään sinisävyisiä ja jotenkin poikamaisia. (En esimerkiksi kaupasta ostaisi yhtäkään noista kuvioiduista vaatteista jos saisin valita) Hailakan ruskea toppapuku kuvioltaan jotenkin ysäriä, ankea.

Kyllä kai sitä silti tuo tulee otettua, oli siinä hyödyllistäkin tavaraa, mutta minusta tuo ei kokonaisuutena ollenkaan niin kiva kuin vaikka viime vuoden pakkaus. Vähän harmittaa että juuri tänä vuonna tuommoinen pakkaus jonka sisältö ei niin miellytä.

No, makuja on monia, voihan joku varmasti tykätä noista paljonkin.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuupussi oli kiva, muuten ei värit nappaa. Ja kirkkaita värejä... pitää pestä erikseen ettei kaikki muu värjäänny, epäekologista.

Enpä kyllä ole pakkausta saamassakaan.

Vierailija
22/34 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla la toukokuun puolessa välissä ja oon pantannut pakkauksen tilaamista viime tinkaan, jotta näkisin tämän uuden pakkauksen. Nyt kyllä taitaa silmää miellyttää enemmän se viime vuoden pakkaus... Tässä oli kyllä hienompi makuupussi. Onko kokemusta viime vuodelta jollain, jos tilasitte pakkauksen maaliskuun puolessa välissä, että kumman pakkauksen saitte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuolla pakkauksessa talkkia, vai valehtelevatko silmäni??

Vierailija
24/34 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuupussi on ihana, punaiset ja keltaiset housut mukava piristys. Mutta kyllä meidän 2015 pakkaus on kokonaisuutena kivempi. Punaisten vaatteiden välttely johtuu varmaan tuosta pyykkäämisjutusta, ne pitäisi varmaan pestä erillään jos oikein tarkka olisi. Mutta keltaista ja oranssia saisi käyttää enemmän.

Rahanarvoista kamaahan tuo kutenkin on, uusia kuteita ei noin paljon saisi mistään kaupasta. Ja makuupussit ja haalarit maksanee kirpparillakin vähän enemmän.

Vierailija
25/34 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa pakkaus ja ottakaa sieltä käyttöön ne kondoomit, ettette tee enää yhtään lisää kaltaisianne kiittämättömiä nirppanokkia.

Kun se kullanmuru vääntää päivän kolmannet niskapaskat, on aivan yksi hailee minkä värinen se viimeinen puhdas body on.

Vierailija
26/34 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä 140e:lla saisi itsekin kasattua aloituspakkauksen vauvalle jos vaan kiertää ahkerasti kirpputoreja/fb-kirppiksiä. Aiempien vuosien äp-toppapukuja ja vanupukuja sekä myös makuupusseja on paljon myynnissä kirpuilla muutamilla euroilla, sisävaatteista puhumattakaan.

Itse otin esikoiselle paketin, mutta lopulta siitä ei tullut käyttöön kuin muutama juttu: itse laatikko sänkynä, harja, kynsisakset ja lämpömittari, makuupussi, villapuku ja pari sisävaatetta. Talvivauvalle toppapuku oli ekana talvena liian suuri ja seuraavana liian pieni.

Nyt kun kakkosen yritys on käynnissä, olen alkanut hiljalleen kokoamaan sukupuolineutraalia pakettia vauvalle, valkoisen, beigen ja mintun sävyisinä. Äippäpakkaukseen olisin aikoinani kaivannut kaukalopussia! Myös unipussi olisi ollut kätevä, sellainen johon kädetkin saisi kapaloitua tiiviiseen pakettiin.

Vierailija
27/34 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt saisin valita, en ottaisi pakkausta. Olihan sitä ihana hypistellä ja tutkia, mutta loppujen lopuksi se oli turha.

Pakkauksessa oli tosi paljon potkareita... Onko ne jonkun mielestä kätevät? Yöhousuina olisivat menneet jos haaroissa olisi edes ollut napit.

Tietenkään 140 eurolla ei saa kaikkea mitä pakkauksessa on, mutta meillä jäi käyttämättä suurin osa sisällöstä!

Käytössä oli makuupussi, villahaalari, yöpukux2, sukat, kuolalappu, purulelu ja lakanat.

Väitän että tuon saa alle 140 eurolla, sillä en karsasta alennusmyyntejä enkä kirppareita.

ÄP- makuupusseja myydään 5-10€

Kaupasta:

Merinovillahaalari 50€

Yöpukusetti 15€

Sukat 3€

Kuolalappu 5€

Purulelu 5€

Lakanat 15€ (Finlayson 30€)

Kirpparilta:

Villahaalari 10€

Yöpukusetti 4€

Sukat 0,20€

Kuolalappu 1€

Purulelu 1€ (en ehkä kirpulta kuitenkaan ostaisi)

Lakanat 5€ (nekin tosin mieluummin kaupasta)

No, jos sitten mahdollisen seuraavan lapsen kohdalla viisaampana. :)

Vierailija
28/34 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pieniä ja mitättömiä aiheet nykyajan nuorilla äideillä, värit. Olkaa tyytyväisiä niistä lapsistanne. Itse en koskaan saanut lapsia ja värit olisi pienin aihe mitä olisin koskaan ajatellut, kun tuon pakkauksen joskus olisin saanut, mutta ei. Ja ei, kun mikään ei riitä, ei edes vauva. Pitää väreistä huudella. Ikävä tunne. Olkaa onnellisia ihmiset jostain tänä päivänä. Edes siitä omasta lapsesta. Jos muu ei ole tärkeä asia, niin on arvot pienet. Miettikää joskus muutakin kuin aivan pientä elämässä.

Vierailija
29/34 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta se on kun sanotaan, että meillä on asiat Suomessa liian hyvin, niin aina keksitään tyhjänpäiväisiä asioita mistä valittaa. Törmäsinpäs netissä tällaiseen tekstiin:

http://annajoentakanen.blogspot.com/2016/03/vittujen-kevat-perspektiivi…

Vierailija
30/34 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on oikein kiva eikä yhtään liian poikamainen. Kiva kun tuli kirkkaanpunaistakin joukkoon.

Vierailija
31/34 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä että KELA tuhlaa äitiyspakkauksen vähiä rahoja jonkin unileluun! Unileluja puskee jokaiselta vierailijalta, sukulaiselta kummilta, kaimalta...Maailma on TÄYNNÄ turhia pehmoleluja. Olisimpa ehtinyt ottaa sen viimevuoden pakkauksen.

Vierailija
32/34 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2015 vuoden pakkaus. Se oli kyllä enempi mieleeni. Oli aivan ihana! Onneksi saimme sen. On tossa uudessa se kivempaa, että on enemmän värejä bodyissä. Haalarit ja makuupussi oli edellisessä paljon hienommat.

Vierailija
33/34 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaihtunut jo 2016 pakkaus jakoon. Semmoisen itse juuri sain. Tykkäsin 2015 pakkauksessa ainoastaan makuupussista ja sukista+tumpuista, joten olen onnellinen, että sain tämän uuden, vaikka tässä taas en tykkää makuupussin kuosista. :)

Vierailija
34/34 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäsin pakkauksessa oikestaan villahaalarista ja makuupussista sekä myssyistä. Pakkauksen yleisilme oli kuitenkin selvästi poikavauvalle suunnattu ja kuosit ja värit eivät omaa silmää miellyttäneet. Itse en myöskään haluaisi pukea pientä vauvaa suoraan sanottuna paskan ruskeaan haalariin vaikka hupun söpöistä korvista tykkäänkin. Toivoisin että pakkaus olisi huomattavasti neutraalimpi sävytylseltään vaalea ja harmaata, haalean keltaista tai hailakan vihreää ja valitkoon kukin vanhempi sitten itse ne kuosilliset ja värilliset vaatteet vauvalleen niin useammat olisivat tyytyväisiä pakkauksen sisältöön ja hyöty parempi. Uutuus unipupu on mielestäni ideana loistava mutta jälleen ällöttää se ruskea sävy. Harmittaa sisältö kovasti etenkin kun oma esikoinen tulossa juuri tämän pakkauksen ajankohtana. Kaikelle tarvikkeelle olisi tarvetta mutta pelkän villahaalarin, makuupussin ja itselaatikon takia sitä tuskin on järkeä lähteä tilaamaan. Nähtäväksi jää tyydynkö ottamaan rahana.