Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisi mieli tehdä iso elämänmuutos muuttaa perheineen Helsinkiin

Vierailija
02.03.2016 |

ja alkaa viettää "kaupunkilaiselämää ". Hommata joku pieni ihana kerrostaloasunto, johon kaikki mahduttais, hankkia töitä sieltä. . (siellä niitä vois jopa ollakin )

Kuinka uskaltaa? Elämä muuttuisi kertaheitolla. Kaipaisin uusia tuulia ja haluaisin elää elämäni rohkeasti.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki ja pääkaupunkiseutu ei ole ollenkaan niin paha paikka kuin pienillä paikkakunnilla kuvitellaan.

Vierailija
2/16 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä pitää vaan miettiä, että kaduttaako myöhemmin enemmän että lähdit vai että et koskaan edes yrittänyt lähteä :) itsekkin olen aikeissa muuttaa, tosin pois helsingistä ja kokeilla siipiäni itselleni mieluisaksi paikaksi kokemastani kaupungista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on kiva paikka!! Asunnot on vaan tooosi kalliita ja mä surkuttelen sitä että lapsi pitää viedä 5km päähän päiväkotiin julkisilla aivan eri suuntaaan minne menossa kun lähellä ei ole tilaa.

Vierailija
4/16 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin pakata kamat ja muuttaa maalle omakotitaloon, en ihan korpeen, johonkin omakotialueelle mutta niin ettei naapuri kurkkaa aidan toiselta puolelta meidän pihaan. Aina asunut helsingissä, ei keskustassa. Meiltä pääsee bussilla esim kanppiin noin puolessa tunnissa, junalla 10 minuutissa.

Vierailija
5/16 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kivakaan nykyään. Helvetisti jengiä ja kaikki kallista. Tympeitä, itsekeskeisiä ihmisiä. Onneksi muutin pois. 60-luvulla oli nastaa.

Vierailija
6/16 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänmuutos muuttaa perheineen Helsinkiin? Vai haluatko perheinesi Helsinkiin?

Vierailija
7/16 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin pakata kamat ja muuttaa maalle omakotitaloon, en ihan korpeen, johonkin omakotialueelle mutta niin ettei naapuri kurkkaa aidan toiselta puolelta meidän pihaan. Aina asunut helsingissä, ei keskustassa. Meiltä pääsee bussilla esim kanppiin noin puolessa tunnissa, junalla 10 minuutissa.

Kamppiin siis

Vierailija
8/16 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ihmeessä tai mikset saman tien muuta kaupunkiin? Lontoo, NY, Singapore, Tukholma jne? Hellsinski oon täydellinen junttila, Turkukin paljon coolimpi paikka Suomessa. Nyt rannalle.

Vierailija
9/16 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata.

Vierailija
10/16 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä olen pyöritellyt tätä ajatusta enemmän ja vähemmän noin vuoden päivät.

Jotenkin sitä just miettii, että miksei ainakin kokeilis?

Enemmän se elämätön elämä tai kaavoihin kangistuminen varmaan harmittais , kuin se että toteuttaa haaveita.

Toisaalta, kolmekymppiä kolkuttelee mittariin parin vuoden päästä ja elämä on opettanut varovaisuutta.

Mutta joo, itseään pitää kuunnella ja välillä vähän päivittää elämäänsä. Kuitenkin järki muistettava ottaa mukaan.

Vaan kukapa tietää, sitä kun asioita vähän pukkaa oikeaan suuntaan, alkaa muutoksia tapahtuu. 😊

Vierailija
11/16 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä. En ihan keskustassa vaan pientaloalueella. Listaan mielestäni parhaita ja huonoimpia asioita.

- asuminen on kallista

+ julkinen liikenne on hyvä

-toisaalta täällä on paljon liikennettä ja jos katsoo kartalta että matka on 10km se voi kestää ruuhka-aikaan omalla autolla kauan tai busseja/junia joutuu vaihtamaan välissä

- kunnallisiin terveyspalveluihin (lääkäri, hammaslääkäri, lapsen puheterapiat jne) on pitkät jonot. Samoin esim. päiväkoti paikkaa voi joutua jonottamaan ja sitä ei välttämättä saa lähimmistä päiväkodeista, jos haluaisi lapsen perhepäivähoitajalle voi joutua jonottamaan pitkään

+ vaikka asun Helsingissä niin luonto on lähellä, eilen illalla näin ketun ja viime viikolla huuhkajan, toisaalta lähin bussipysäkki on 100m päässä

+ lapsiperheille Helsinki on mukava. Täällä on paras leikkipuisto toiminta, kesäisin ilmainen puistoruokailu ja koulu-aikoina koululaisten ip-kerhot sekä pienemmille lapsille omaa perhekerho ja kerhotoimintaa todella runsaasti

+harrastusmahdollisuudet ovat hyvät niin lapsille kuin aikuisille

Vierailija
12/16 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan osaa miehen puolesta.

Vierailija
13/16 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä pitää vaan miettiä, että kaduttaako myöhemmin enemmän että lähdit vai että et koskaan edes yrittänyt lähteä :) itsekkin olen aikeissa muuttaa, tosin pois helsingistä ja kokeilla siipiäni itselleni mieluisaksi paikaksi kokemastani kaupungista!

Yleensä ihminen katuu sitä mitä ei ole tehnyt, mutta ei kadu sitä mitä on tehnyt. t mummeli

Vierailija
14/16 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee se arki vastaan helsingissäkin. Ennen pitkään huomaat taas kaipaavasi omaa rauhaa, tilaa ja takapihaa, kun avaat kerrostalokolmiosi parvekkeen oven ja moikkaat parin metrin päässä omalla parvekkeellaan aurinkoa ottavaa möhömahaista Penaa joka tupakoi pelkät shortsit jalassa ja oluttölkki kädessä. Tervetuloa Helsingin kerrostaloalueille

Vierailija
15/16 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ap. Tismalleen samoja ajatuksia olen pyöritellyt. Sillä erotuksella, että mulla on työt Helsingissä. Kuljen nyt siis päivittäin tuppukylästä Stadiin, 90km :(

En vaan lasten vuoksi ole uskaltanut tehdä muuttopäätöstä. Tuntuu rajulta, vaikka varmasti sopeutuisivat hyvin eivätkä ajatusta vastusta.

Vierailija
16/16 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin hankkisin niitä töitä ennen kuin muuttaisin Suomen kalleimmalle alueelle. Mutta onhan siellä vaihtoehtoja, joita hakea paljon runsaammin kuin pienessä pitäjässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi