Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Porukkaantunkija

Vierailija
02.03.2016 |

Tosi ärsyttävä ongelma ilmeni tänään!

Mulla on siis ystävä, jolla on suurinpiirtein samanikäiset lapset kuin omani (tarhaikäiset) ja ollaan jo useampi vuosi yhdessä tavattu joka perjantai ja pidetty muksuille leikkitreffejä ja samalla juteltu omia juttujamme. Ollaan vuoroviikoin toistemme luona ja käydään aina myös puistoilemassa perjantaitreffien aikana. Minun lapset ovat siis päiväkodissa osan viikosta, kaverini hoitaa lapsensa kotona.
Päiväkodissa vanhemmalla lapsellani on ihan kiva leikkikaveri, jonka kanssa tulee hyvin toimeen yms. mutta minä taas en pidä tämän äidistä yhtään. En tiedä, missä on vika, mutta ei vaan tulla oikeesti toimeen yhtään, puhuttavaa on tosi vaikea keksiä ja ihan kamalaa joutua juttelemaan tämän naisen kanssa. No, nyt tämä ystäväni, jonka kanssa olen pitänyt leikkitreffejä, ja tämä päiväkotiäiti ovat tutustuneet/ystävystyneet keskenään puistossa ja muutamana perjantaina tää päiväkotiäiti on tullut tälle toiselle äidille lapsensa kanssa leikkimään. En tykkää.

Eikä tässä vielä mitään, sinänsä on okei että tämä perjantaikaverini saa kutsua kotiinsa ketä haluaa. Vaikka mua harmittaa vähän, että me ei sillon ehditä viettämään "kaksinkeskeistä" aikaa + lapset, niin toki saa pyytää omaan kotiinsa muitakin äitejä, jos haluaa. Mutta tänään tää pk-mamma laittoi mulle tekstarin ja kysyi, mikä se mun osoite olikaan, että tänä perjantaina kuulemma kokoonnutaan mun luona :) Annoin osoitteen tälle rouvalle nyt kuitenkin ja kellonajan, johon on ok saapua, mutta kyllä mua nyt harmittaa, kun joutuu kutsumaan kotiinsa tuollasen, jonka kanssa ei tule toimeen.

Mitähän tässä tilanteessa nyt tekisi? Haluan että lapsilla on tietysti leikkikavereita, mutta eikö riittäis että tuota lasta näkee sen pari kolme päivää päiväkodissa, ja ettei se äitinsä kanssa meille tunkisi.. :( enkä oikein osaa ottaa asiaakaan puheeksi, koska en halua pahoittaa kenenkään mieltä tai olla mikään kiusaaja.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa jaksanut stoorin kirjoittaa.

Vierailija
2/19 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi estää ystävääsi kutsumasta kotiinsa keitä hän haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi estää ystävääsi kutsumasta kotiinsa keitä hän haluaa.

Luitko tekstiä loppuun? Kirjoitin, että on totta, että hän saa kutsua kenet haluaa, mutta nyt tämä pk-äiti on tunkeamassa mun kotiin.. 

-ap

Vierailija
4/19 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No opettele tulemaan toimeen! Et omista kaveriasi, etkä voi päättää kenen kanssa hän haluaa viettää aikaa.

Vierailija
5/19 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita kestää ja anna edes mahdollisuus. Jollei nainen oikeasti ole tehnyt mitään pahaa sinulle, niin yritä sietää häntä. Se kestää vain muutaman tunnin kun näet häntä. Ehkä nainen aistii ettet siedä häntä ja se näkyy hänen käytöksestään juuri ruokkimalla kierrettä entisestään? Mikä hänessä ärsyttää sitten niin kovin?

Vierailija
6/19 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse vääntää väkisin juttua, kun teitä on kolme.

Vierailija
7/19 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet mustasukkainen kaveristasi! Nyt nainen, hiukan pois sieltä yläasteelta..😁

Vierailija
8/19 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän miehillä ei ole tällaisia ongelmia muiden miesten kanssa?

Vierailija
9/19 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekästä toimintaa sulta..ja tosiaan tulee ihan pikkutyttöjen kaverimeininki mieleen.

Vierailija
10/19 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi pyllystä että aattelet noin. Voihan tää mamma olla yksinäinen ja tollanen kiva viikoittainen tapaaminen tälle isokin juttu. Muutenkin aikuiset yleensä osaa tutustuu toisiinsa ja lasten kauttahan sitä juttua saa aikaiseksi vaikkei muuten maailmat kohtaiskaan. Avarra vähän omaa sulkeutunutta elämääs niin voit oppia jopa jotain uutta ja tykätäkin siitä :)

Vierailija
11/19 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän miehillä ei ole tällaisia ongelmia muiden miesten kanssa?

Kyllä niillä kaikkein tolloimmilla on:D

Vierailija
12/19 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala tilanne. Jo ajatuksen tasolla ahdistava. Yritä keksiä joku retki jonnekkin minne menette yhdessä. Koti on pyhä paikka. Sinun tarvitsee puhua ihan rehellisesti tälle oikealle ystävällesi , ettet niinkään välitä että kotiisi tulee muita vieraita. Tuostahan tulee muuten piinavaa.

Vierailija
13/19 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö mä oikein että et pidä tästä naisesta vain koska et keksi mitään juteltavaa? Jospa hän on kovin ujo ja rohkaistuu kyllä ajan mittaa. Kun hetken "siedät" tätä naista niin voitte löytää jopa yhteisen sävelen.

Jos kieltäisit häntä käymästä teillä niin kyllähän se vähän kiusaamiselta vaikuttaisi. Enkä mä ainakaan osaisi olla tämän toisen kaverin luona jos siellä olisi samaan aikaan nainen jota olen kieltänyt tulemasta omaan kotiini.

Vierailija
14/19 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kurja tilanne! Ymmärrän täysin, kaikkien kanssa ei vain natsaa ja aikuisella ihmisellä on kyllä oikeus valita kaverinsa. On tosi hölmöä, että toinen tunkee teillä kutsumatta, tosi ikävässä välikädessä on ollut kyllä toi sun kaverisikin, pakkohan hänen on ollut jotenkin kertoa tälle toiselle, että kokoonnuttekin teillä.

En tiedä mitä itse tekisin. Varmaan vain sopeutuisin. Jos tilanne alkaisi oikein ahdistaa, niin sitten keksisin jotain tekosyitä, miksi en voi perjantaina enää nähdä. Siinä jäisi tämä toinenkin kaveri samalla, mutta ei voi mitään. Tai jos minulla olisi oikein hyvät välit tämän toisen kanssa, niin puhuisin hänelle näistä tunteistani. En nyt ehkä niin, että en halua tätä toista meille, mutta siitä, että tunnen oloni vaivautuneeksi.

Vierailija
15/19 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö mä oikein että et pidä tästä naisesta vain koska et keksi mitään juteltavaa? Jospa hän on kovin ujo ja rohkaistuu kyllä ajan mittaa. Kun hetken "siedät" tätä naista niin voitte löytää jopa yhteisen sävelen.

Jos kieltäisit häntä käymästä teillä niin kyllähän se vähän kiusaamiselta vaikuttaisi. Enkä mä ainakaan osaisi olla tämän toisen kaverin luona jos siellä olisi samaan aikaan nainen jota olen kieltänyt tulemasta omaan kotiini.

Ei ole kyse vaan siitä, vaan parista hänen kommentistaan, joita hän on laukonut, varmaankin puolvahingossa mutta silti. Esimerkiksi kummasteli sitä, miten _MUKA_ ehdin huolehtia lapsista, kun opiskelen ja käyn töissä. Tuntuu että muuten ei puhu mulle, kaverilleni kyllä, ellei ole jotain negatiivista sanottavaa. Ehkä vähän kärjistettynä, toki sanoo mukaviakin asioita, mutta tällanen vähän huono fiilis ko. ihmisestä. 

-ap

Vierailija
16/19 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakaan kenenkään ei tarvitse kotonaan sietää sellaista ihmistä, josta ei pidä. Jos olet tuon toisen kaverisi kanssa tosi hyvä kaveri, kerro suoraan tunteistasi hänelle ja ehdota, että ette jatkossa tapaa perjantaisin teillä. Minä ainakin olisin sisäisesti todella vihainen, jos joku pyytäisi jonkun - kenet tahansa -  meille kysymättä ensin minulta, onko se ok. 

Kaikkien ihmisten kanssa kemia vain ei toimi, eikä kyse ole välttämättä yläastemeiningistä. Minä en ainakaan ota kotiini sellaisia ihmisiä, joiden kanssa en syystä tai toisesta tule toimeen. Tämä ei silti estä sitä, ettenkö muualla osaisi olla kohtuullisen asiallinen sellaistenkin ihmisten kanssa. 

Vierailija
17/19 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No päivää. En mä väkisin teille tunge. Olisit sanonut.

Vierailija
18/19 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas lähimmäinen AP - niinkuin Sinulle on sanottu niin koti on_pyhä_paikka, ja Sinun ei tarvitse sietää siellä ketään ketä et halua - sekoittaa vain feng shuit ja pahasti... Kaikkien kanssa ei vain ei voi olla sama TAJUUS, ja sinulla on täysi oikeus tunteisiisi ja ajatuksiisi. Pysy tiukkana ja tsemppiä!!!

Vierailija
19/19 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, hieman yläaste meiningiltä kuulostaa, mutta on tuokin vähän outoa että tuolla tavalla "tuppaantuu". Itse en kyllä tuollaisessa tilanteessa laittaisi viestiä että "mikä se teidän osoite, kun teillä kokoonnutaan". Eikö hän tajua että hänelle olisi osoite annettu, mikäli hänet olisi kutsuttu? Outoa tunkemista toisen kotiin, toisen "reviirille". Itse olisin tuona naisena tehnyt niin, että olisin kutsunut omaan kotiini, tai ehdottanut että voisimme kokoontua meillä, ja sitä olisi nähnyt haluavatko toiset seuraani. Jos siis toiset olisivat hyväksyneet kutsun, niin olisi luonteva tutustuminen lähtenyt käyntiin. Ja jos toiset olisivat jättäneet tulematta jonkin tekosyyn varjolla, olisin tiennyt että kannattaa etsiä muuta seuraa. Nythän tuo nainen ei jättänyt ap:lle mitään mahdollisuutta perääntyä. Mutta jos ap on aikuinen ihminen, niin kyllä sen pari tuntia lasten takia kestää vähän epämukavampaakin seuraa. Jos siis lapset nauttii toistensa seurasta. Ei vaan kannata mitään henkilökohtaisuuksia kertoilla, jos nainen on kova piikittelemään.