Voinko vetää työkaverin ärsyyntyneestä käytöksestä sen johtopäätöksen, että hän on ollut minuun ihastunut?
Olemme molemmat varattuja ja meillä on lapsia, eikä meidän välillemme voisi näin ollen koskaan kehkeytyä mitään. Olen vaan ihmeissäni työkaverini käytöksestä, viime viikolla ja hän käyttäytyi kuin ihastunut, punastui, nauroi jutuilleni ja kehui jopa ulkonäköäni. Tällä viikolla taas hän on vaikuttanut ärsyyntyneeltä minua kohtaan ja huomaan, että hän jopa välillä yrittää vältellä seuraani. Muutoinkin hän käyttäytyy minua kohtaan aina eri tavalla kuin muita työkavereitamme. Muiden kanssa hän puhuu perheestään yms. Minulta hän ei koskaan kysy miehestäni tai lapsistani eikä puhu omasta perheestään. Välillä mietin, eikö hän vaan pidä minusta, kun vaikuttaa niin ärsyyntyneeltä ja välillä taas mietin, että voiko se johtua siitä, että hän on ihastunut ja yrittää siksi vältellä seuraani (jotta ihastus menisi ohi).. Jos hänellä ei ole mitään tunteita minua kohtaan, niin miksi hän käyttäytyy minua kohtaan eri tavalla kuin muita työkavereitamme? Onko teillä kokemusta vastaavasta?
Kommentit (17)
Minä olen juuri niitä työtovereita kohtaan ärtynyt jotka aidosti ärsyttää minua. En ole todellakaan ihastunut heihin.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyyntyy ärsyttävästä ihmisestä, ei sen syvällisempää filosofiaa paitsi omaan elämäänsä kyllästyneen mamman päässä.
Miksi hän sitten välillä punastelee seurassani ja kehuu ulkonäköäni? Enkä ole (omasta mielestäni 😄) ärsyttävä, ainakin yleensä kaikki viihtyvät seurassani.. Ja miksi hän käyttäytyy eri tavalla minua kohtaan kuin muita työpaikkamme naisia?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyyntyy ärsyttävästä ihmisestä, ei sen syvällisempää filosofiaa paitsi omaan elämäänsä kyllästyneen mamman päässä.
Miksi hän sitten välillä punastelee seurassani ja kehuu ulkonäköäni? Enkä ole (omasta mielestäni 😄) ärsyttävä, ainakin yleensä kaikki viihtyvät seurassani.. Ja miksi hän käyttäytyy eri tavalla minua kohtaan kuin muita työpaikkamme naisia?
Ap
Punastumiselle ei voi mitään! Itse olen nainen ja jotkut ihmiset vaan saavat mut punastumaan. Se on useasti tulkittu ihastumiseksi ja on johtanut ikäviin tilanteisiin.
Mistä sen voi tietää? Me ihmiset olemme yksilöitä. Ehkä näytät hämmästyttävästi joltain hänen kouluaikaiselta ihastukseltaan tai jotain. Voisimme kaikki hämmästyä HÄNEN vastaustaan, jos pääsisimme kysymään. Niin pieleen joskus arviot menevät. Hän voi olla myös jotenkin koleerinen tyyppinä, milloin hyvällä, milloin huonolla tuulella. Kaikki mahdollista. Tee sä vaan niitä hommiasi äläkä ylianalysoi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä palautetaan nopeasti maan pinnalle 😂
Miten sä reagoit siihen, että hän kehui ulkonäköäsi? Jospa hän ärsyyntyi reaktioosi, jos se ei ollut sellainen kuin hän olisi toivonut?
Vierailija kirjoitti:
Miten sä reagoit siihen, että hän kehui ulkonäköäsi? Jospa hän ärsyyntyi reaktioosi, jos se ei ollut sellainen kuin hän olisi toivonut?
Aloin selittää jotain hölmöä vaihtaen puheenaihetta.. Ja punastuin varmaan. Ja olen varmaan itsekin välillä yrittänyt vältellä hänen seuraansa. Hän on tänä viikon joka tapauksessa vaikuttanut tosi ärsyyntyneeltä mua kohtaan, vaikka olen ollut aivan samanlainen kuin aiemmin. Tai ehkä olen yrittänyt olla flirttailematta hänen kanssaan, kun minulla on paha tapa flirttailla lähes kaikkien vastakkaista sukupuolta olevien (suunnilleen samanikäisten) kanssa..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloin selittää jotain hölmöä vaihtaen puheenaihetta.. Ja punastuin varmaan. Ja olen varmaan itsekin välillä yrittänyt vältellä hänen seuraansa. Hän on tänä viikon joka tapauksessa vaikuttanut tosi ärsyyntyneeltä mua kohtaan, vaikka olen ollut aivan samanlainen kuin aiemmin. Tai ehkä olen yrittänyt olla flirttailematta hänen kanssaan, kun minulla on paha tapa flirttailla lähes kaikkien vastakkaista sukupuolta olevien (suunnilleen samanikäisten) kanssa..
Ap
Siinähän se syy tulikin. Kiusaantuu läsnäolostasi ja/tai pitää sua ihan pimeenä kun et työpaikallakaan osaa käyttäytyä asiallisesti.
Olen kokenut samaa. Jonain päivinä mies punasteleli, hakeutui seuraani ja kehui mm. ulkonäköäni. Toisina päivinä vältteli ja välillä jopa tiuski :D En ole vieläkään varma mitä ihmettä sellaisen miehen päässä liikkui. Mitä muiden kanssa jutteli mies vaikutti tasaiselta.
Kyllä mä yritän käyttäytyä asiallisesti, kikattelen vaan välillä, niin kuin kyllä naureskelen naispuolistenkin kollegojen kanssa, sosiaalinen ja iloinen kun olen luonteeltani.
Tänne on hyvä kirjoitella, kun omat ajatukset selkenee. Olen hänelle vähän loukkaantunut, kun hän ei pyytänyt minua tänään paikkaan, johon sai lähteä kahdestaan jonkun kanssa. Mutta kun ajattelin asiaa enemmän, niin vastaavassa tilanteessa minäkään en olisi pyytänyt häntä, "ettei hän olisi luullut minun olevan ihastunut häneen". Taidan siis vähän olla ja käyttäydyn samalla tavalla kuin hän lukuunottamatta ärtymystä.
Ap
Mikä muu syy muka tuollaiselle käytökselle olisi kuin ihastuminen? Jos joku nainen ärsyttää miestä, veikkaan ettei miestä kauheasti nappaa kehua kauniiksi ja selkeästi jonain päivinä viihtyä seurassa.
Eli olet flirttaillut hänelle, toisin sanoen antanut ymmärtää olevasi halukas seksiin hänen kanssaan. Viime viikolla hän pisti kovat piippuun ja odotti sinulta selvää myönteistä merkkiä kehuihin. Tässä vaiheessa sinä peräännyit ja lakkasit flirttailemasta yhtä paljon kuin ennen. Hän alkoi tajuamaan, ettet annakaan pillua, joten hän on ärsyyntynyt sinuun, koska "annoit ymmärtää mutta et ymmärrä antaa".
Ja ymmärrän toki, että sinä et varmaan juuri koskaan tarkoita flirtillä mitään seksiin kutsua, mutta todella moni mies käsittää flirtin sellaisena. Olen esim itse joutunut käytännössä lopettamaan flirttailun, johtuen toistuvista väärinkäsityksistä tarkoitusperieni suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Eli olet flirttaillut hänelle, toisin sanoen antanut ymmärtää olevasi halukas seksiin hänen kanssaan. Viime viikolla hän pisti kovat piippuun ja odotti sinulta selvää myönteistä merkkiä kehuihin. Tässä vaiheessa sinä peräännyit ja lakkasit flirttailemasta yhtä paljon kuin ennen. Hän alkoi tajuamaan, ettet annakaan pillua, joten hän on ärsyyntynyt sinuun, koska "annoit ymmärtää mutta et ymmärrä antaa".
Ja ymmärrän toki, että sinä et varmaan juuri koskaan tarkoita flirtillä mitään seksiin kutsua, mutta todella moni mies käsittää flirtin sellaisena. Olen esim itse joutunut käytännössä lopettamaan flirttailun, johtuen toistuvista väärinkäsityksistä tarkoitusperieni suhteen.
Mitä jos mies on alkanut käyttäytymään vaikkei olisi flirttaillut vaan käyttäytynyt täysin asiallisesti? t. ihmettelevä nro 10 kommentin kirjoittaja.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokenut samaa. Jonain päivinä mies punasteleli, hakeutui seuraani ja kehui mm. ulkonäköäni. Toisina päivinä vältteli ja välillä jopa tiuski :D En ole vieläkään varma mitä ihmettä sellaisen miehen päässä liikkui. Mitä muiden kanssa jutteli mies vaikutti tasaiselta.
Mikä sun fiilis oli, oliko hän sun mielestä ihastunut vai mitä muuta siinä olisi voinut olla taustalla? Olitko sinä häneen ihastunut?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä mies ei kyllä haaveile mistään sellaisesta kanssani, koska tietää että olen perheellinen ja niin hän on itsekin. Taidan vaan olla hiukan ihastunut häneen ja välillä kuvittelen hänenkin olevan ja välillä taas ajattelen, että hän vihaa minua.
Ap
Tänään työkaveri on taas ollut mua kohtaan ystävällinen, en ota siitä kyllä mitään selvää. Jotenkin vaikutti kyllä vähän jännittyneeltä ku oltiin kahdestaan. Olisikohan se kuitenkin ihastunut ja yrittäisi vaan saada sen tunteen loppumaan välttelemällä mun seuraa.. Tänään ei ole kyllä niinkään vältellytkään muuta kuin silmiin katsomista välillä..
Ap