Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonekalut sikahintaisia!

Vierailija
02.03.2016 |

Selailin Askon mainosläpyskää ja ihmettelin sohvien ja muiden huonekalujen hintoja. 2 istuttava sohva tarjouksessa 700 euroa ja 3 istuttavat lähellä tonnia ja ns.tarjouksessa. Olisi tarvetta uusia huonekaluja mutta ei palkka riitä noihin hintoihin millään. Mitä suosittelette sohvakaupaksi, onko Ikea selvästi halvempi ja joutuuko sohvat kokoamaan täytteistä itse?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Toisaalta kannattaa myös miettiä miten paljon työvaiheita ja materiaalia menee esim. sohvan tekemiseen vaikka nykyään iso osa työstä onkin koneistettua. Toki osa tuotteista on ylihintaisia, mutta aika usein ihmiset haluaa kaiken ihan pilkkahinnalla, ja tämä näkyy sitten laadussa ja työntekijöiden oloissa (esim. tehtaissa joissa kudotaan kankaat) oli kyse sitten sohvista, paidoista tai kahvista.

Vierailija
42/56 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse yritin etsiä muutaman kuukauden ajan torista ja huutonetistä näitä pilkkahintaisia ja puoli-ilmaisia sohvia. Vastaan tuli vain täysin kuluneita räyhkiä, jotka maksoivat 200 eurosta ylöspäin. Eräskin divaanisohva oli 300 euroa, vaikka oli isohko rei'iänalku kyljessä. Ostettiin uusi

Myin kotimaisen, hyväkuntoisen sohvan torissa 300 eurolla. Maksoi uutena 2000 ja käyttövuosia vielä varmaan pitemmälle kuin monella uudella. Niin ja ehti olla pari kuukautta myynnissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse yritin etsiä muutaman kuukauden ajan torista ja huutonetistä näitä pilkkahintaisia ja puoli-ilmaisia sohvia. Vastaan tuli vain täysin kuluneita räyhkiä, jotka maksoivat 200 eurosta ylöspäin. Eräskin divaanisohva oli 300 euroa, vaikka oli isohko rei'iänalku kyljessä. Ostettiin uusi

Tässä sinulle 5 minuutin haulla viisi vaihtoehtoa :

http://www.tori.fi/uusimaa/Art_Deco_sohvakalusto_25256000.htm?ca=18&w=3

http://www.tori.fi/pohjanmaa/Laadukas_sohvakalusto_25250788.htm?ca=18&w…

http://www.tori.fi/etela-pohjanmaa/Retro_sohvakalusto_25223291.htm?ca=1…

http://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Nahkainen_sohvakalusto_25214584.ht…

http://www.tori.fi/etela-karjala/Aito_nahka_sohvakalusto_2_3_25159140.h…

Ja lisää löytyy, jos viitsii vaikka 10 minuuttia etsiä.

Ja yksikään noista ei ollut omaan makuuni. Aivan kamalia kaikki. Tottakai sieltä toristakin olisi voinut löytää 10 eurolla jonkun ok-kuntoisen sohvan 400km päästä. Haluttiin tumma divaani tai u-mallinen sohva, mutta sellaista ei tosiaan löytynyt Varsinais-Suomesta alle 200 eurolla, kun sitä muutaman kuukauden etsin.

Torista ostaessa pitää tietysti olla joustava mieli. Jos on olemassa vain yksi tietty malli, se pitää ostaa uutena.

Minulle kyllä kelpaisi tuo art-deco kalusto. Se on upea. Harmi vain, kun huoneeseen mahtuu vain yksi kalusto.

No noita malleja kyllä löytyi useita, mutta aivan naurettavilla hinnoilla. Mun joustava mieli ei riitä siihen, että maksan 200-500e käytetystä kangassohvasta, jossa on pahimmillaan jo reikä.

Ja olen kyllä aiemman sohvan ostanut huutonetistä. Suomalainen nahkasohva 70 euroa. Se oli loistava sohva, josta ilolla olisi maksanut enemmänkin.

Tuo art-deco sohvakalusto on juuri verhoiltu ja sen hinta on 350€. Eli sun argumentti ei oikein kanna.

Siis täh? Jos sä olet valmis maksamaan art-decostas 350e, niin mä en sitä ole. Mä en periaatteenkaan vuoksi maksa yli 200 euroa käytetystä sohvasta, mutta joku muu varmasti maksaa.

Minua ei onneksi ole siunattu turhilla periaatteilla. Minä vain satun pitämään tyylikkäistä, laadukkaista ja kauniista kalusteista, joita uustuotanto ei valitettavasti tarjoa.

Vierailija
44/56 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yksikään noista ei ollut omaan makuuni. Aivan kamalia kaikki. Tottakai sieltä toristakin olisi voinut löytää 10 eurolla jonkun ok-kuntoisen sohvan 400km päästä. Haluttiin tumma divaani tai u-mallinen sohva, mutta sellaista ei tosiaan löytynyt Varsinais-Suomesta alle 200 eurolla, kun sitä muutaman kuukauden etsin.

Torista ostaessa pitää tietysti olla joustava mieli. Jos on olemassa vain yksi tietty malli, se pitää ostaa uutena.

Minulle kyllä kelpaisi tuo art-deco kalusto. Se on upea. Harmi vain, kun huoneeseen mahtuu vain yksi kalusto.

No noita malleja kyllä löytyi useita, mutta aivan naurettavilla hinnoilla. Mun joustava mieli ei riitä siihen, että maksan 200-500e käytetystä kangassohvasta, jossa on pahimmillaan jo reikä.

Ja olen kyllä aiemman sohvan ostanut huutonetistä. Suomalainen nahkasohva 70 euroa. Se oli loistava sohva, josta ilolla olisi maksanut enemmänkin.

Tuo art-deco sohvakalusto on juuri verhoiltu ja sen hinta on 350€. Eli sun argumentti ei oikein kanna.

Siis täh? Jos sä olet valmis maksamaan art-decostas 350e, niin mä en sitä ole. Mä en periaatteenkaan vuoksi maksa yli 200 euroa käytetystä sohvasta, mutta joku muu varmasti maksaa.

En ole tuo, jolle vastasit, mutta tuo kalusto on äärettömän halpa. Pelkkä verhoilutyö kankaineen on taatusti maksanut huomattavasti enemmän ja oletan samalla niihden jousienkin korjatun, se yleensä kuuluu työhön.

Noissa vanhoissa kalusteissa muuten laatu on aivan toista kuin nykykalusteissa. Silloin elettiin aikaa, jolloin pariskunta naimisiin mennessään osti säästettyään kaluston, ne olivat jumalattoman kalliita siihen aikaan, joten samoilla huonekaluilla elettiin koko elämä. Ne nimittäin kestivät, kankaatkin olivat käsittämättömän kestäviä.

Minustakin tuo on todella kaunis kalusto. Löhöillä siinä ei tosin voi, mutta voin kuvitella, kuinka se kaunistaa jonkun olohuonetta. Erikoinen ja kaunis. Hämmästyttävän halpa myös. Jollekulle arvostavalle ja ymmärtävälle todellinen löytö. Art deco-kalusteet muuten ovat antiikkiliikkeissä mielettömän kalliita, eikä niitä paljoa ole edes myynnissä, sen verran paljon olen niissä kiertänyt ympäri Suomen.

Enkä ole kaluston omistaja vaikka sitä kehunkin:)  Kunhan tykkään.

Vierailija
45/56 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei onneksi ole siunattu turhilla periaatteilla. Minä vain satun pitämään tyylikkäistä, laadukkaista ja kauniista kalusteista, joita uustuotanto ei valitettavasti tarjoa.

No toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.

Vierailija
46/56 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ikean sohva ollut 10 vuotta!

No maksoi se tonnin, mutta onkin muhkea kulmasohva.

Vierailija
47/56 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyväkuntoiset vaatekaapit, joiden väriin en ollut kovin ihastunut. Päällystin ne tänään dc fixillä. Aikaa meni kyllä useampi tunti, (kahdelta ihmiseltä). Kuusi ovea ja näkyvät osat rungoista. Kyllä kannatti. Kaapit ovat kuin uudet. Hintaa tuli noin 60 euroa. Uudet kaapit olisivat maksaneet maltaita.

Vierailija
48/56 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän 300 euron Ikea Karlstad-sohva on kestänyt kohta 9 vuotta täysin moitteettomana. Eli ei minulla ainakaan ole mitään moittimista Ikean sohvissa.

Mä luulen, että ihmiset moitti periaatteesta, tuntematta itse Ikean laatua.

Karlstad on loistava perussohva, yksinkertaisen tyylikäs ja ajaton. Lisäksi sen mittasuhteet sopivat useimpiin koteihin. Useimmiten ihmiset ostavat liian suuren ja massiivisen sohvan. Nythän muoti on onneksi menossa juuri  tuollaiseen Karlstadin suuntaan; ilmaa jalkojen alla, siro muotoilu ja järkevä koko. Sellaista 50- ja 60-lukujen tyyliä.

Vierailija
49/56 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on hyväkuntoiset vaatekaapit, joiden väriin en ollut kovin ihastunut. Päällystin ne tänään dc fixillä. Aikaa meni kyllä useampi tunti, (kahdelta ihmiseltä). Kuusi ovea ja näkyvät osat rungoista. Kyllä kannatti. Kaapit ovat kuin uudet. Hintaa tuli noin 60 euroa. Uudet kaapit olisivat maksaneet maltaita.

Tuli vähän liioiteltua hintaa, taisi jäädä alle viidenkympin. (6 rullaa 6,95 kpl + postikulut).

Vierailija
50/56 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään luteet alkaa olemaan suomessakin aikamoinen ongelma, joten en ikinä uskaltaisi ostaa käytettyä sänkyä, sohvaa tms.

Vierailija
51/56 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeasta ostin parhaan sänkyni ikinä. Patja, petari ja runko yhteensä alle 400€! Mutta vastapainoksi Ikean ruokapöytä oli huono ostos. Kaksi tuoli ja pöytä 130€. Pöydän pinta ihan naarmuilla ja lommoilla puolen vuoden käytön jälkeen. :/

Divaanisohvani ostin nettikirppikseltä. Siisti, siro ja neutraalin värinen 120€. Paras sohvani ikinä.

Muut huonekalut onkin kirpparilta. Joskus siistejä hyllykköjä ym saa ilmaiseksikin jos jaksaa tuunata oman näköiseksi!

Vierailija
52/56 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikeasta ostin parhaan sänkyni ikinä. Patja, petari ja runko yhteensä alle 400€! Mutta vastapainoksi Ikean ruokapöytä oli huono ostos. Kaksi tuoli ja pöytä 130€. Pöydän pinta ihan naarmuilla ja lommoilla puolen vuoden käytön jälkeen. :/

Divaanisohvani ostin nettikirppikseltä. Siisti, siro ja neutraalin värinen 120€. Paras sohvani ikinä.

Muut huonekalut onkin kirpparilta. Joskus siistejä hyllykköjä ym saa ilmaiseksikin jos jaksaa tuunata oman näköiseksi!

Meillä on ikean 400 euron pöytä. Alle vuosi ja aivan kamalassa kunnossa. Harmittaa todella paljon :/ dc-fixiä ollaan harkittu, kunhan jaksaisi alkaa väkertämään

Vierailija
53/56 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin mielestään laadukas kotimainen kalusto soft tehtaan Ilmajoella valmistama.Kalusteet tuli ja sohvassa oli kangas jo tullessaan 'lörpällään',ei kuulema aiheuta reklamaatiota !!!!!Kangas venyi kuitenkin kuukauden käytön jälkeen lisää.Ja mekanismituolin selkänojan sisus alkoi naukua jo viikon käytön jälkeen.Sohva ja tuolin selkänoja lähti tehtaalle korjattavaksi.Oltiin 3 viikkoa ilman kalusteita.Sohva oli korjattu eli kangas kiristetty,mut tuolin selkänoja natisi edelleen,vaikka väittivät et oli korjattu. Tuoli meni vaihtoon.Nyt korjatun sohvan selkänojan yksi pehmuste natisee kuin siellä sisällä olis joku eläimen vinkulelu.En todellakaan voi allekirjoittaa että kotimainen olisi laadukas.Ainakaan näissä Ilmajoen tekeleissä ei ole korkealaatuista kuin hinta.Harmittaa ihan sikana koko ostos.Peruttais koko ostos jos voitas.

Vierailija
54/56 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin käytettynä Maskun sohva ja on kyllä sellasta kuraa ettei tosikaan! Ikean halpissohva tuntuu laadukkaalta tuon tekeleen rinnalla. En keksi muuta kehuttavaa, kun istuma-asento on hyvä selälle ja koira tykkää sohvasta 😊😂 Kangas sieltä kalliimmasta päästä, mutta silti sähköinen ja suorastaa imee kaikki karvat ja lian. Tyynyt ei pysy paikoillaan ja pehmusteet lyttääntyny meillä kyllä tosi nopeesti. Jos oisin maksanu tuosta 3000 euroa niin kyllä harmittais.

Vierailija
55/56 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sänkyjen hinnat on aika wtf:D 13 000? Eikä se edes liiku. Koulussa opettamassa käyvä ortopedi kertoi aika suoraan mielipiteensä näistä sänkyrahastuksista, myydään ihmisille ihan huuhaata ja suoraan sanoen kusetetaan törkeän paljon.

Joo, anoppi osti sellaisen sikakalliin Unikulman sängyn. Että auttais uniongelmiin. No ei auttanu. Ja yks toinen pariskunta osti moottoroidun sängyn. Että auttais selkäongelmiin (ja ilmeisesti ylipainoon). No ei auta!

Vierailija
56/56 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskusta ei kyllä ikinä kannata ostaa yhtään mitään!!! Eivät edes 2kk aikana saaneet sänkyä toimitettua vaan kesti yli 3kk. Ja asiakaspalvelu täyttä paskaa!! Maksulliseen numeroon joutuu soittamaan siitä hyvästä että valehdellaan päin naamaa. Ei s--tana!!

Sänkykin veloitettiin sitten heti tilattaessa siitä tuohi luottokortista jota väkisin tuputtivat!! Sanoivat että eivät myy jos en ota korttia ja korostivat ettei siinä ole vuosimaksua. Nooh, kuukausimaksu siinä kuitenkin oli 5e ja ihan sikamainen korko. En ihmettele vaikka nordea heittäisi maskulle yli 100e jokaisesta kortista jonka ne onnistuvat laittamaan asiakkaalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi