Lapsi ei saa puheterapiaa
Meidän lapsi pääsi vihdoin puheterapiaan ja nyt puheterapeutti ei anna tarpeeksi aikoja! Aluksi oli 4 kertaa kun nähtiin joka viikko ja nyt seuraava aika saatiin vasta kesäksi??! Näin siis Porissa!!! Meidän lapsi on nyt 3 vuotias ja ei puhu, ketä lasta sitten auttaa puhumaan jos ei puheterapeutti?! Eikö se niiden työtä ole!
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Njooh, ei noita käyntejä vain ole useammin. Meillä esikoinen kävi puhterapiassa jokunen vuosi sitten (Porissa siis) ja käyntejä oli kerran kuukaudessa, kesäksi tuli tauko ja sitten taas syksyllä jatkui. Puheterapian tukena oli myös päivähoito (puolikkaana). En minäkään aluksi lämmennyt tuolle päivähoidolle, koska keskimmäinen lapsi syntyi juuri tuolloin (ettei lapselle tule tunnetta että "viskataan" vauvan tieltä pois") mutta kaikki meni oikein hyvin ja lapsi tykkäsi olla päiväpäiväkodissa.
Ketä teillä sitten oikein on ollut? Kun meille tulee nyt näin pitkä tauko, kyllä mulle kelpais edes että kerran kuussa saataisiin sitä puheterapiaa. Ei vaan oo mitään hyötyä että me kesällä sitten mennään ja odotellaan vaan tämä aika. Ja sanoin jo aika selvästi sille puheterapeutille etten lasta hoitoon laita. Ehkä siihen voisin suostua että kävisi muutamana päivänä viikossa mutta ei koko päivää, mutta käynti puheterapeutille on vasta kesällä ja haku päivöhoitoon meni jo. Viime kuussa päättyi se haku aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Njooh, ei noita käyntejä vain ole useammin. Meillä esikoinen kävi puhterapiassa jokunen vuosi sitten (Porissa siis) ja käyntejä oli kerran kuukaudessa, kesäksi tuli tauko ja sitten taas syksyllä jatkui. Puheterapian tukena oli myös päivähoito (puolikkaana). En minäkään aluksi lämmennyt tuolle päivähoidolle, koska keskimmäinen lapsi syntyi juuri tuolloin (ettei lapselle tule tunnetta että "viskataan" vauvan tieltä pois") mutta kaikki meni oikein hyvin ja lapsi tykkäsi olla päiväpäiväkodissa.
Ketä teillä sitten oikein on ollut? Kun meille tulee nyt näin pitkä tauko, kyllä mulle kelpais edes että kerran kuussa saataisiin sitä puheterapiaa. Ei vaan oo mitään hyötyä että me kesällä sitten mennään ja odotellaan vaan tämä aika. Ja sanoin jo aika selvästi sille puheterapeutille etten lasta hoitoon laita. Ehkä siihen voisin suostua että kävisi muutamana päivänä viikossa mutta ei koko päivää, mutta käynti puheterapeutille on vasta kesällä ja haku päivöhoitoon meni jo. Viime kuussa päättyi se haku aika.
Öö siis teillä voi hakea päivähoitoon vaan kerran vuodessa??
eikö kukaan osaa sanoa miten sen päiväkodin kansss nyt voisi tehdä jos suostuisinkin siihen että lapsi on vain muutamana päivänä siellä
Eiku hups mä luin nyt väärin sieltä nettisivuilta. Kyllä näköjään voi hakea se olikin eskaripaikkahaku kun luulin
Soita päiväkodin johtajalle ja haet päiväkotipaikkaa pariksi päiväksi/ viikko. Päiväkotipaikkaa voit hakea ihan milloin tahansa vuodesta.
Vierailija kirjoitti:
eikö kukaan osaa sanoa miten sen päiväkodin kansss nyt voisi tehdä jos suostuisinkin siihen että lapsi on vain muutamana päivänä siellä
Miksi näkymätön lapsi tarvitsisi paikan tai miten sitä paikkaa voi hakea henkilölle, jolla ei ole sotua?
No nyt te harjoittelette ja otatte käyttöön ne tukiviittomat ja opetatte ne lapselle kesään mennessä. sitten kesällä puheterapeutti antaa seuraavat kotikuntoutusohjeet.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhia ohjeita oli ja se on puheterapeutin työ opettaa puhumaan eikä minun.
Suomesta puuttuu tämä ammattikunta "vanhempainterapeutti" joka palauttaa nämä tyypit maan pinnalle ja antaa vähän käytännön ohjeita elämään :) Hauskaa viihdettä, vaikea uskoa ettei tämä ole provo ... porvoo.. pori, ei voi tietää. Jatkakaa!
Vierailija kirjoitti:
No nyt te harjoittelette ja otatte käyttöön ne tukiviittomat ja opetatte ne lapselle kesään mennessä. sitten kesällä puheterapeutti antaa seuraavat kotikuntoutusohjeet.
EI KÄY! Me olemme vanhempia.. VANHEMPIA...ei me mitään puheoppaita olla, johan sanoin että se on PUHETERAPEUTIN tehtävä. Sitä vartenhan niitä koulutetaan MINUN RAHOILLANI!!
ap
Miten tämä Porvoo liittyy tähän? 2 jo puhunut porvoosta vaikka PORISTA olen koko ajan puhunut. En kysy teiltä enää mitään kun heti hyökätään kimppuun. Minä poistun nyt, turha enää kirjoitella tänne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI KÄY! Me olemme vanhempia.. VANHEMPIA...ei me mitään puheoppaita olla, johan sanoin että se on PUHETERAPEUTIN tehtävä. Sitä vartenhan niitä koulutetaan MINUN RAHOILLANI!!
ap
Ja tämä ei kyllä ollut mun kirjottama juttu
Terveisin OIKEA AP
Voi luoja miten tampio tyyppi. Jos siis on todellinen, mitä kyllä vahvasti epäilen. Kuka vanhempi oikeasti ajattelisi että on puheterapeutin "tehtävä" opettaa puhumaton 3-vuotias puhumaan? Ja siis ei itse olisi halukas tekemään kaikkensa oman lapsen eteen, vaan ulkoistaa vastuun. Typerä provo.
Vanhempien vastuulla on tehdä kotona harjoituksia ja sitoutua hoitoon kuten on neuvottu. Sinä äitinä olet jättänyt vastuualueesi hoitamatta. Huonojen VANHEMPIEN lapset kärsivät. VANHEMPIEN VIKA kun lapsi ei opi. Ehkä olisi syytä ottaa lapsi huostaan?
Lapsesi voi olla niin vaikeaongelmainen, että ei tule ikinä oppimaan. Hanki diagnoosi.
Tai sitten vanhemmat eivät vaan välitä lapsesta eikä kommunikoi lapsen kanssa ollenkaan. Säkissä kasvanut lapsi ei tule oppimaan ennen kuin joku = vanhemmat tai sijaisvanhemmat hänet säkistä ottaa pois.
Mikset muka voi opetella tukiviittomia ? Ne antavat lapsellesi mahdollisuuden kommunikointiin,vaikka sanoja ei tulekaan.
No voihan se sitten olla yksi vaihtoehto jos ne tukiviittomat nyt niin tärkeät on!! Mutta en usko että koskaan opin viittomaan kun se näyttää aika vaikealta ja en ollut kouluskaan koskaan hyvä enkä kyllä ole muuksi varmaan muuttunut
Vierailija kirjoitti:
Ja se puheterapeutti oli vielä niin nuorikin ettei varmaan edes ole omia lapsia vielä
Ihan näin mielenkiinnosta, miten puheterapeutin lapsettomuus vaikuttaa hänen ammattitaitoonsa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se puheterapeutti oli vielä niin nuorikin ettei varmaan edes ole omia lapsia vielä
Ihan näin mielenkiinnosta, miten puheterapeutin lapsettomuus vaikuttaa hänen ammattitaitoonsa?
Ei lapseton ihminen voi ymmärtää millaista on kun on oma lapsi. Ja ne joilla on lapsia on paljon enemmän kokemusta lapsista koska on oman lapsen kanssa melkein koko ajan. Ja uskon että sellainen puheterapeutti on parempi jolla olisi vähän enemmän kokemusta lapsista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miten niin sun rahoilla, ite just sanoit loisivas kotona?
Koska tämä on keksitty juttu.