Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teoriani totta?

Vierailija
02.03.2016 |

Olen huomannut erään asian olevan ainakin omasta mielestäni totta; jos kaksi sisarusta ovaat samaa sukupuolta ja heillä ei ole kovin suurta ikäeroa, toinen on yleensä selkeästi paljon kauniimpi. Toinen ikään kuin varaa paremmat geenit..? Esimerkkinä Miley ja Noah Curys. Mileylla kauneimmat piirteet ovat juuri Noahin ~rumimmat~; huulten muoto, nenä ja pään muoto. Myös Mileyn hymy on kauniimpi. Olenko oikeassa vai oletko eri mieltä? ( Huom! En väitä että tämä pätee kaikkiin, minun silmilläni katsoen vain olen tällaisen havainnon usein tehnyt. )

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
2/13 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa paremmat geenit??? Ei se vanhempien geenipooli kulu niin mihinkään - ihan samasta poolista kaikkien lasten geenit tulee. 

Yksi esimerkki taas ei edusta edes korrelaatiota - saati kausaliteettia. 

Vierailija
4/13 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt sanois että koskee useimpia mutta minä olen siskoani huomattavasti paremman näköinen. ikäeroa kaksi vuotta.

Vierailija
5/13 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneushan on katsojan silmissä. Jonkun toisen mielestä asia voi olla toisinpäin...

Vierailija
6/13 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaa paremmat geenit??? Ei se vanhempien geenipooli kulu niin mihinkään - ihan samasta poolista kaikkien lasten geenit tulee. 

Yksi esimerkki taas ei edusta edes korrelaatiota - saati kausaliteettia. 

wut

Vierailija
7/13 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannu saman! Ei tietenkään aina päde mutta usein.

Monesti nuorempi on paremman näköinen.

Vierailija
8/13 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannu saman! Ei tietenkään aina päde mutta usein.

Monesti nuorempi on paremman näköinen.

Jos nuo paremmat geenit olisikin piilossa? Vasta nuorempi saapi nätin pärstän 8)

Vierailija
9/13 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on vaan sitä, että on se läheinen vertailukohde niin on helppo huomata jos ovat erinäköisiä. Yhteisiä piirteitä voi olla vaikka kuinka paljon, mutta niitä ei ole niin helppo huomata kuin eroja. Kahden ihmisen samannäköisyyden huomaa jos se on tosi ilmeistä, ennemmin sitä huomioi ne asiat jotka heitä erottaa. Jos sisaruksia olisi lauma, tulisi paljon helpommin "ihan samannäköisiä" vaikutelma, vaikka erot sisarusten välillä ei olisi sen suurempia kuin vertailtaessa kahta sisarusta. Jos vielä toinen on poikkeuksellisen kaunispiirteinen, ei toisen tarvitse olla kovinkaan erinäköinen että näyttää "selvästi rumemmalta" sisaruksensa vieressä. Myös jos sisaruksilla on paljon ikäeroa, ei ole yhtä helppo verrata heidän piirteitään.

Vierailija
10/13 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se on vaan sitä, että on se läheinen vertailukohde niin on helppo huomata jos ovat erinäköisiä. Yhteisiä piirteitä voi olla vaikka kuinka paljon, mutta niitä ei ole niin helppo huomata kuin eroja. Kahden ihmisen samannäköisyyden huomaa jos se on tosi ilmeistä, ennemmin sitä huomioi ne asiat jotka heitä erottaa. Jos sisaruksia olisi lauma, tulisi paljon helpommin "ihan samannäköisiä" vaikutelma, vaikka erot sisarusten välillä ei olisi sen suurempia kuin vertailtaessa kahta sisarusta. Jos vielä toinen on poikkeuksellisen kaunispiirteinen, ei toisen tarvitse olla kovinkaan erinäköinen että näyttää "selvästi rumemmalta" sisaruksensa vieressä. Myös jos sisaruksilla on paljon ikäeroa, ei ole yhtä helppo verrata heidän piirteitään.

Eikös tuo sitten suurinpiirtein täsmää omaa ajatustani, ei suurta ikäeroa mutta selvä ero viehättäävyyden suhteen. En ihan tarkoittanutkaan että toinen olisi suoralta kädeltä *ruma*, vaan että toisella on selkeästi kauniimmat piirteet. Itse näen Mileyssa ja Noahissa toki samaa, näkyy se jotenkin että ovat sisaruksia, mutta Miley vain sattui saamaan näin nyky-yhteiskunnan määritelmällä kauniimmat kasvot.

Vierailija
12/13 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

??

Vierailija
13/13 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset