Miksi mun menkat alkaa aina jollain viikon kestävällä tuhruvuodolla, jonka jälkeen padot aukeaa kunnolla?
Ja sitä runsasta vuotoa kestää noin 8-10 vrk tuon tuhruvuotojakson perään.
En käytä mitään hormonaalista ehkäisyä.
Kommentit (17)
Keltarauhasen vajaatoiminta. Hoidoksi esim. Terolut.
En tiedä. Itselläni on aivan päinvastainen tilanne. Vuoto alkaa kuin Niagaran putoukset ja jatkuu pari päivää voimakkaana, jonka jälkeen alkaa päiväkausia kestävä tuhrutus, joka ei meinaa loppua millään.
Ihan normaalia, että tuhruttaa (valmistautuu) muutaman päivän ja sitten ryöpsähtää padot auki.... Mulla se ryöpsähtelyjakso on vain n. 3pv ja tuo tuhruaika n. 7pv.
5 ootko kysyny gyneltä? Ettei tartte huolestuu
Vierailija kirjoitti:
Keltarauhasen vajaatoiminta. Hoidoksi esim. Terolut.
Juuri tämä. Itse menin 10-päivän menkkojen takia gynelle ja kirjoitti keltarauhashormonia. Mutta se toimisi sitten silleesti, että sitä pitää syödä kaikkina muina päivinä paitsi silloin kun menkkojen pitäisi tulla. En lähtenyt moiseen. Ajan kanssa tilanne on muuttunut niin että välillä ne kestää 10-11 päivää ja välillä 6-7, ja olen nyt tottunut elämään näin. Tuhrua on 80% päivistä.
Mulla on ollut noita Terolutteja aiemmin mutta niillä ei ole ollut mitään myönteistä vaikutusta. Ovat vaan aiheuttaneet välivuotoja ja jättäneet tuhruvuodot ja runsaat menkat. Ilman Terolut:a ei noita välivuotoja tule. Ap
Mulla myös muuttunut menkat tollaisiksi viimesen puolen vuoden/vuoden aikana, aiemmin ollut tosi säännölliset 5pvää. Mietin että voisiko olla esim raudan puutetta? Olen myös tosi väsynyt eikä oikein ruokahalua.
Taidan ruveta mieheksi. Niiden ei tarvitse vuotaa tällä tavoin. Ap
Ruvettaisko kaikki miehiksi niin päästäisiin helpommalla.
Komppaan kymppiä ja 11. Ja vielä kun miehet synnyttäisivät, ja tietty olisivat raskaana ekaksi! Avot!
Mulla sama. Ja lisäksi miesystäväni jaksaa siitä valittaa. Verikammo ja seksiä ei voi harrastaa jos on pelkoa nähdä mitään vereen liittyvää. Luulee kai että mulla on joki sukupuolitauti.
Mulla tuli kuparikierukasta tuollaista. Liittyykö se mihinkään keltarauhashormoniin?
Vierailija kirjoitti:
Ikä? Vaihtarit?
En ole ap vaan nro 9, mutta ikää on vasta 25v eli ei oikeen voisi menopaussista olla kyse...
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli kuparikierukasta tuollaista. Liittyykö se mihinkään keltarauhashormoniin?
Mulla kanssa kuparikierukka on muuttanut kierron kuvatunlaiseksi.
Mulla sama tilanne... jos joku tietää ni vastauksia kiitos