Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Saimme yli 12 000 kesätyöhakemusta"

Vierailija
02.03.2016 |

Ei sitten tainnut tärpätä tuoltakaan kun aiempia suhteita ko. organisaatioon ei ole.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tehtäviin Kela etsi kesätyöntekijöitä, kun noin sankoin joukoin on porukka ollut hakemassa??

Itsehän ajattelin ihan vaan lomailla kesällä, vaikkei siitä maksetakaan. On jännä ilmiö, että ihmiset haikailee oravanpyörästä pois, ja samaan aikaan seuraava porukka yrittää raivolla kyytiin. Eikä kukaan ole tyytyväinen.

Vierailija
62/69 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tehtäviin Kela etsi kesätyöntekijöitä, kun noin sankoin joukoin on porukka ollut hakemassa??

Itsehän ajattelin ihan vaan lomailla kesällä, vaikkei siitä maksetakaan. On jännä ilmiö, että ihmiset haikailee oravanpyörästä pois, ja samaan aikaan seuraava porukka yrittää raivolla kyytiin. Eikä kukaan ole tyytyväinen.

Millä elätät itsesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin mielelläni lomailisin koko kesän, jos olisi varaa. Jollain se on kesänkin eläminen maksettava, puhumattakaan seuraavasta lukuvuodesta.

Vierailija
64/69 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela vetää hakijoita koska:

-Siisti sisätyö

-Säänöllinen kuukausipalkka

-Mahdollisuus päästä vakituiseksi->eläkevirka

Ei siis siksi että Kela työantajana kiinnostaisi. Mutta melko hyvä vaihtoehto maassa, jossa muuten tarjolla vain provikkamyyntihommia.

Vierailija
65/69 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten ihan turha täällä huudella myöhemmin keväällä "teini ei päässyt töihin" "lapset lorvivat koko kesän" yms. 

Jos kerran kesätyöpaikkoja hakevat maisterit niin miten joku lukiolainen voi edes kuvitella hakevansa samoihin paikkoihin. Muutenkin työttömiä niin älytön määrä ettei ole todellakaan nuoren vika jos ei saa töitä kesäksi.

Ja tätä huutelua on joka ikinen kevät täällä.

Vierailija
66/69 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuutta ei ole. 

Vierailija
67/69 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktahan on oikeasti se että kyllä töitä tekevälle vaan töitä löytyy. Se on oma moka jos on ihmistyyppiä "teen vain oman alan hommia" tai herää parikymppisenä siihen että mitään kunnollista työkokemusta ei takaa löydy, koska mäkkärin tai abcn kassa ei ole 18 vuotiaana houkuttanut viikonloppu töiden takia. Ei kukaan työnantaja sua enää palkkaa jos työkokemus koostuu parikymppisenä muutaman viikon ajanjaksoista jossain kaupungin työkokeiluista.

Vierailija
68/69 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faktahan on oikeasti se että kyllä töitä tekevälle vaan töitä löytyy. Se on oma moka jos on ihmistyyppiä "teen vain oman alan hommia" tai herää parikymppisenä siihen että mitään kunnollista työkokemusta ei takaa löydy, koska mäkkärin tai abcn kassa ei ole 18 vuotiaana houkuttanut viikonloppu töiden takia. Ei kukaan työnantaja sua enää palkkaa jos työkokemus koostuu parikymppisenä muutaman viikon ajanjaksoista jossain kaupungin työkokeiluista.

Ei kyllä ole noin. Itse olen tehnyt ns. hanttihommia 16-vuotiaasta asti, en MITÄÄN omaan alaani liittyvää, koska niihin en ole toistaiseksi päässyt. Vaikka takana on jo useita vuosia työkokemusta (asiakaspalvelua, myyntiä, siivousta) olen ollut parin viime vuoden aikana ilman kesätöitä, ja niin näyttää käyvän tänäkin vuonna. Ja olen tosiaan oman alani töiden lisäksi hakenut kassalle, myymälöihin tarjoilijaksi, siivoojaksi... Lisää hanttihommia siis, mutta niissäkään ei tunnu tärppäävän. Olen ilmeisesti joka paikkaan joko liian vanha tai liian nuori. -N23

Vierailija
69/69 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut töitä vuodesta 2009 alkaen. Sen verran on pätkiä löytynyt, että vuonna 2012 saadun maisteritutkinnon jälkeen olen ansiosidonnaisella pysynyt. Työkokemusta alaltani minulla on 10 vuotta, suositukset kaikista työpaikoista, puhun sujuvasti neljää kieltä, kokemusta on vaikka mitä ja olen kaikkea hyväntuulisesta edustavaan. Aina määräaikaisen työn päättyessä mulle luvataan soittaa heti, kun työpaikassa avautuu uusi tarve työntekijälle. Saankin soittoja, mutta ne on aina uusia pätkätöitä. Kesät ja syys-ja hiihtoloma-ajat olen yleensä töissä. Ulkomaille en lähde, kun miehellä on hyvä työ täällä. Asun isossa kaupungissa ja olen ns. pidetty henkilö. Missä luuraa vakityö?