"Saimme yli 12 000 kesätyöhakemusta"
Ei sitten tainnut tärpätä tuoltakaan kun aiempia suhteita ko. organisaatioon ei ole.
Kommentit (69)
"hyvin sun lapsi pärjää kun menee vaan kesätöihin"
Ai että toi lause ärsyttää kun joka paikkaan on juuri tuota tasoa hakemusten määrä. Ihan turha toivo että 12 000 joukosta valitaan juuri 18 vuotta täyttänyt opiskelija.
Itsekin repeilin tuota eilen, kun Kelalta tuli tuollainen. Se siitä sitten.
Samoin UPM:n kesätyöpaikkoihin tuli yli 10 000 hakemusta. Jännittävää.
Olin yksi hakijoista. Hieman vituttaa. Mistähän sitä löytäisi töitä kun valmistun koulustakin keväällä. :/
Vierailija kirjoitti:
Samoin UPM:n kesätyöpaikkoihin tuli yli 10 000 hakemusta. Jännittävää.
No UPM:stä en tuota hakijamäärää yhtään ihmettele.
Jotenkin kuvaavaa, että juuri KELAan, joka on täysin turha ja pitäisi räjjäyttää taivaan tuuliin, tulee tulvimalla kesätyöhakemuksia.
Käsittämätöntä. Kun hain kesätöitä muutama vuosi sitten oli hakijoita pahimmillaan ollut n. tuhat, nyt kymmenkertainen määrä.
Oikeasti huolestuttaa tämä tilanne :| Pitäisi löytää harjoittelu- tai kesätyöpaikka ensi kuun loppuun mennessä, mutta kaikkialle on aivan järkyttävästi hakijoita, joten yritäpä siinä erottautua ja päästä edes haastatteluun asti :( Kesätöihin toki voin hakea vielä tuon ajan jälkeenkin, mutta yliopiston harjoittelussa on aikaraja paikan löytämiselle...
Oi perse mä muistan ton tuskan kesätyöpaikkojen kanssa. Se oli hyvin "traumaattista" toivoa haastattelukutsua jostain niistä lukuisista paikoista, jonne tuli haettua. Vieläkin kouraisee mahan pohjasta kun muistelee. En ikinä ala "kyllä töitä tekevälle löytyy" vanhukseksi. Kyllä ne niin pirun tiukassa oli ja vielä tiukemmassa nykyään.
Perustakoon oman firman, jos ei saa kesätöitä. Niin ne muutkin tekee.
Vierailija kirjoitti:
No mee ny vittuun :D
Kyllä itse oli ainakin opiskeluaikoina ennen kun oli omalle alalle asiaa paljon vaikeampi saada kesätöitä kun sitten lopulta töitä kun opiskelut oli hieman pidemmällä :)
Vierailija kirjoitti:
Yrityksen perustaminen onkin vain, että laitetaan se pystyyn, ja katsotaan kun rahaa alkaa tursuamaan ikkunoista ja oven raoista heti ensimmäisestä päivästä alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti huolestuttaa tämä tilanne :| Pitäisi löytää harjoittelu- tai kesätyöpaikka ensi kuun loppuun mennessä, mutta kaikkialle on aivan järkyttävästi hakijoita, joten yritäpä siinä erottautua ja päästä edes haastatteluun asti :( Kesätöihin toki voin hakea vielä tuon ajan jälkeenkin, mutta yliopiston harjoittelussa on aikaraja paikan löytämiselle...
Mulla ihan sama tilanne. :(
Vierailija kirjoitti:
"hyvin sun lapsi pärjää kun menee vaan kesätöihin"
Ai että toi lause ärsyttää kun joka paikkaan on juuri tuota tasoa hakemusten määrä. Ihan turha toivo että 12 000 joukosta valitaan juuri 18 vuotta täyttänyt opiskelija.
No Kelaan ei toivottavasti valita juuri 18 vuotta täyttänyttä, vaikka hakijoita olisi vain 12.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin kuvaavaa, että juuri KELAan, joka on täysin turha ja pitäisi räjjäyttää taivaan tuuliin, tulee tulvimalla kesätyöhakemuksia.
Tarkoitat nyt TE-toimistoa, jonka kohdalle kyseisen tempun voisi tehdäkin.
Ohoh! Itse hain kaupungille alani hommiin ja tähän yhteen pestiin oltiin saatu 104 hakemusta, joka sekin tuntu aikas isolta.
Vituttaa nää vanhan kansan jäärät, jotka on pudonnu junasta jo ajat sitten. "Kyllä tekevälle töitä löytyy", "mene kyselemään paikan päälle", "mee töihin" yms. lausahdukset ovat joskus muinoin ehkä toimineet, mutta nykyään niillä ei ole minkäänlaista todellisuuspohjaa.
Mihin noin paljon?!