Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita pariskuntia jotka juo joka viikonloppu?

Vierailija
02.03.2016 |

Tämä tuli mieleen tuosta "mies juo joka viikonloppu" -ketjusta. Meillä molemmat juo viikonloppuna. Jos on jotain menoja niin silloin ei edeltävänä iltana yleensä kuin parit siiderit/kaljat, mutta harvassa ne viikonloput ovat, että oltaisiin koko viikonloppu juomatta. Kännin aste sitten ihan riippuu siitä taas mitä juo.

Meillä ei ole lapsia, ei meillä ole mitään erityistä syytä olla juomatta tai juomiseen. Mutta kyllähän sitä miettii, että miksi näin.. Neljänkympin rajapyykki lähestyy, kai sitä pitäisi miettiä jo ihan omaa terveyttäänkin. Jotenkin se vaan on helpompaa näin. Saunoessa ja tissutellessa meillä on sitä yhteistä aikaa, eikä meillä kummallakaan ole mitään tiettyjä harrastuksiakaan mihin viikonlopun uhraisi...

Kun ei ole lapsia, niin en myöskään ole koskaan ollut raskaana, eli en ole koskaan aikuiselämäni aikana ollut pitkiä aikoja selvinpäin. Mutta ei mulle arkena mitenkään tiukkaa tee olla juomatta, arkena en juo siis edes mitään yhtä tai kahta.

Kommentit (218)

Vierailija
1/218 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen tissuttelu kuuluu enemmän teinivuosiin. Mulla ainakin on niin paljon muuta elämässä ettei ole aikaa tai halua juoda. Inhoan humalan tunnetta.

Ehkä 2-3 päivänä kuukaudessa otan lasin viiniä ruuan kanssa, mies samoin ja lasin pari viskiä lisäksi.

Surullista...

Vierailija
2/218 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ajassa luulisi teistä tulleen alkoholisteja. Nyt ootte vain semi. Onnea siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/218 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oma juominen alkaa mietityttää, se on jo ensimmäinen askel muutosta kohtaan. Pieni askel tosin, mutta silti. Mietit terveyttäsi ja olet vähän huolestunut, onko juominen ihan ok sittenkään.

Olet ihan oikeassa. Säännöllinen, vuosia ja vuosikymmeniä kestänyt alkoholin runsas käyttö on mittava terveysriski. Voit tehdä netissä alkoholinkulutustasi ja riippuvuuttasi mittaavia testejä. Voit myös yrittää olla kuukauden juomatta ja kirjata ylös tuntemuksiasi. Mitä enemmän alkoholia mietit, sitä suurempi riippuvuus.

Voit vielä muuttaa elämäsi suuntaa suht helposti. Kymmenen vuoden kuluttua tilanne saattaa olla jo aivan toinen. Entä jos tekisit asialle jotain jo nyt. Aloita ensi viikonloppuna. Tsemppiä!

Vierailija
4/218 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti muitakin kansakunnan viinankulutuksen perusteella. Itse en juo enkä tietääkseni tunne ketään joka eläisi noin (typerästi ja tylsästi).

Vierailija
5/218 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko joku alkoholistin pelkäävä lapsi? Viikonloppuna juova ihminenhän on fiksu, kun yrittää tehdä työnsä täysin selvänä.

Vierailija
6/218 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä elämässämme on tyhmää ja tylsää? Paljon onnellisempia ainakin ollaan kuin kukaan muu tuntemamme pariskunta :) Eikä meillä arki ole mitenkään "yrittämistä olla selvänä", ei ole mitään intressiä tai tarvetta juoda alkoholia. Arki sujuu mukavasti töissä ja kotona, meillä ei ole myöskään koskaan mitään riitoja.

Matkustellaan paljon, käydään ulkona syömässä jne. Mutta kyllä silloin viini ja kalja maistuu myöskin. Kun vietetään kotona viikonloppua, niin saunotaan ja nautiskellaan olutta, siideriä ja viiniä ja jutellaan henkeviä.

Ollaan mietitty vain että jos nyt ei kuitenkaan ihan joka viikonloppu tarvitsisi :)

Mutta kysymys kuuluikin ollaanko me muka ainoa maan pariskunta jolla näin :)

Ap

Vierailija
7/218 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassuja vastauksia. Me saatiin eka lapsi kun oltiin 30 ja 31 vuotiaita. Kylläme tähän asti miehen kanssa juotiin joka viikonloppu, monesti pe ja la. Joskus baarissa, joskus kotona. Baarissa enemmän, kotona ehkä 1-4 bissee per ilta. Arkena ei ikinä ja lomalla joskus joka päivä vähän. Ollaan nyt 34 ja 35 ja jos meillä ei ois lapsia niin sama meno varmaan jatkuis eikä ois yhtään huono omatunto. Silloin juomisen aika-kaudella :D (ja nyt) me kerettiin kuitenkin myös harrastamaan liikuntaa, käymään töiasä, nähdä kavereita selvinpäin, käydä kävelyllä tai retkillä kqhestaan ja kaikkea muuta. Joskus toki sunnuntait meni perse homeessa sohvalla daarraa potiessa mutta se oli vaan ihanaa. Tänä päivänä se ei enää onnistuis eikä sitä kaipaakkaan kun on ne lapset.

Vierailija
8/218 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymppisiksi elettiin juurikin noin. Yhden vuoden laskin, että joka viikonloppu olin melko ellen erittäin humalassa. Pidemmälle en muistanut, mutta varmaankin 10 vuotta siinä meni. Mies jatkaa edelleen vaikkakin vähentänyt, mutta mulle tuli melkein kokonaan stoppi. Ihan fyysisesti niin, että en vaan jaksa juoda paria lasia enempää kun vatsa on niin täynnä ja alkaa nukuttaa. Toiset 10 vuotta on mennyt niin, että olen ollut humalassa ehkä pari kertaa vuodessa. Ehkäpä hormonitoiminta muuttuu vanhemmiten mikä selittää tämän? Tai sitten sitä vain aikuistui viimein.

Vierailija
9/218 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos numero 7, sä tajuat :D

Mun mielestä taas on surullista, jos ei ole aikaa juoda?? Pitäähän elämässä nauttia. Viesteistä myös paistaa alentuva elämänasenne, ja varmaan nämä ihmiset löytyykin siitä "valivali mies juo joka viikonloppu" -ketjusta.. Surullista..

-AP

Vierailija
10/218 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vaikka perustelet asiaa miten ja yrität löytää samanhenkisiä muita pariskuntia, totuus on, että juotte liikaa. Tuollainen alkoholinkäyttö on vahingollista, kun se on noin säännöllistä laadultaan. Viisi päivää juomatta ei ole maksalle kuin ihan pikkiriikkinen hengähdystauko kun jo tulee taas alkoholia poltettavaksi koko viikonloppu ja loma-aikoina varmaan myös viikolla. Teidän pitäisi olla pari viikkoa kuukaudesta kokonaan juomatta. Aloittaisin siitä, että jätätte joka toisen viikonlopun väliin alkoholin osalta. Siitä aloitatte ja ihan ensin vaikka tipaton maaliskuu vauhtia päätökselle antamaan. Vielä ehtii :)

Vierailija
11/218 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ehkä hivenen alkoholiongelmalta.

Vierailija
12/218 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä itse olet noista määristä, joita juotte? Ihan ok vai oletko huolestunut?

Vierailija
13/218 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä taas on surullista, jos ei ole aikaa juoda?? Pitäähän elämässä nauttia. Viesteistä myös paistaa alentuva elämänasenne, ja varmaan nämä ihmiset löytyykin siitä "valivali mies juo joka viikonloppu" -ketjusta.. Surullista..

-AP

Ei se välttämättä ole kiinni siitä, etteikö olisi aikaa juoda. Ja elämästä voi nauttia muutenkin.

Ja ette nyt ehkä ihan alkkiksia ole, mutta tosiasiahan on se, että jos on itsestään huolissaan jostain asiasta, niin sitten se on jo vähän ongelma.

Vierailija
14/218 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti on pakko sanoa että henkilökohtaisesti oluen ja siiderin lipittäjät on ällöjä. En vain tiedä miksi mutta kavahdan aina erityisesti kun näen naisen tuoppi kourassa. Tietty sitähän ei näe kun lipitätte kotona mutta en näe tuossa mitään kivaa ja rentouttavaa.  Onneksi oma mies ei juo olutta kuin lasillisen joskus (yleensä pullosta jää puolet juomatta) ja itse maistelen pieniä lasillisia erikoisoluita esim Belgiassa. Suomalaisia en edes maista.

Meillä on kaapit täynnä juomia (kymmeniä pulloja) emmekä koskaan saa juotua niitä loppuun. Meillä käy kyllä paljon vieraita joille tarjoamme kahvin kanssa avecit tai viiniä ruokajuomaksi.

Omassa ystävä/tuttavapiirissä ei ole yhtään kaltaistanne paria. Ei edes seuraavassa 30+/- sukupolvessa.

Vierailija
15/218 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittasin tuohon "Mulla ainakin on niin paljon muuta elämässä ettei ole aikaa tai halua juoda." Hienoa tietysti jos ei ole halua ja on oikeasti täysin tyytyväinen elämäänsä (mitä epäilen), mutta jos ei ole koskaan aikaa olla kotosalla ja ottaa viiniä - jos haluaisi - niin minusta se on surullista :) En ainakaan itse haluaisi edes olla menossa pää kolmantena jalkana koko ajan, mutta tottakai jos on lapsia niin elämäntilanne vaan on eri. Mä en halua lapsia, haluan oman vapauden.

Mutta oon jo tosiaan myöntänyt, että olemme asiaa miettineet ja jatkossa kyllä pitää vähentää noita juomiskertoja. On selvä ettei oma kroppa ja terveys tykkää, jos juo joka viikko. Mutta noin muuten elämäntapana minusta ei ole muuten siinä tuomittavaa, jos alkoholi maistuu useammin kuin 2 x vuodessa.

Vierailija
16/218 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kokeilisitte olla pääsiäiseen saakka juomatta? Ihan kokeilumielessä olla kolmisen viikkoa ilman ja päästä irti tuosta tavasta ottaa joka viikonloppu. Välillä on hyvä irtautua juomistavoistaan vähän pitemmäksi ajaksi. Pääsiäsenä sitten voi juoda hyvää punaviiniä tms. tai mitä nyt haluaakin.

Vierailija
17/218 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-AP

Samanlaista meilläkin oli nuorempana, kun oli vielä villi ja menojalka vipatti. Nyt ei enää baarit kiinnosta yhtään, kun on lapsia ja niin paljon muuta tekemistä. Juominen sitä myötä vähentynyt, kun ei huvita kotona kiskoa. Saunabisseä ja joskus ruoan kanssa otetaan jotain, mutta ei enempiä. Minusta se ei ole yhtään säälittävää, että löytyy elämään muutakin sisältöä, kuin juominen.

Onhan se hiton epäterveellistäkin. Jos juo pe ja la, niin eikö niistä kerry aika paljon yhteensä? Oletko ap laskenut määriä? Minä teinä ehkä vähentäisin viikossa yhteen päivään, tai määriä, mutta ehkä vielä parempi olisi kun olisitte vaikka yhden kuukauden kokonaan ilman, silloin maksa saisi levätä kunnolla. Sitten vaikka vain joka toinen viikonloppu. Ihmiselämä on niin arvokas asia, ettei noin vaarallisella aineella kannata uhrata omaa hyvinvointia.

Vierailija
18/218 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tullut ajatelleeksi, että meidän alkoholinkäyttö olisi ongelma. Olemme 7 ja 10 -vuotiaiden lasten nelikymppiset vanhemmat ja juomme alkoholia melkein jokainen viikonloppu. Ja yleensä kahtena iltana. Mies valitettavasti vetää joskus "överit" eli kuulee puheesta, että meni yli. Ei mitään örvellä, oksentele tai sammu, mutta on selvästi humaltunut. Ei kyllä läheskään aina tai kahtena iltana peräkkäin. Ehkä kerran kuussa. Itse en varsinaisesti ole ollut humalassa vuosiin. Juon vaihtelevasti 3-5 alkoholiannosta illassa. Yleensä perjantaina menee enemmän, lauantaina ei jaksa sitten enää niin paljoa. Lapset ei ole koskaan nähneet meitä humalassa ja olemme tosi rauhallisia. Pullot korkataan lasten mentyä nukkumaan, vaikka ne näkevätkin. Sitten istutaan takan eteen juttelemaan tai luetaan kirjoja hiljaa hörppien siinä samalla.

Joskus ulkomaanmatkoilla saatetaan tissutella iltaisin parvekkeella punkkupullo puoliksi useampana iltana putkeen. Kotona tai mökillä ei taaskaan juoda kuin viikonloppuna tai jos viikolla tissutellaan, jää yleensä viikonloppu väliin. Esimerkiksi olimme kumpikin vuosi sitten 2kk työttöminä samaan aikaan, niin edelleen se oli se perjantai ja lauantai, kuten normaalistikin työssäkäydessä.

Vierailija
19/218 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viittasin tuohon "Mulla ainakin on niin paljon muuta elämässä ettei ole aikaa tai halua juoda." Hienoa tietysti jos ei ole halua ja on oikeasti täysin tyytyväinen elämäänsä (mitä epäilen), mutta jos ei ole koskaan aikaa olla kotosalla ja ottaa viiniä - jos haluaisi - niin minusta se on surullista :) En ainakaan itse haluaisi edes olla menossa pää kolmantena jalkana koko ajan, mutta tottakai jos on lapsia niin elämäntilanne vaan on eri. Mä en halua lapsia, haluan oman vapauden.

Mutta oon jo tosiaan myöntänyt, että olemme asiaa miettineet ja jatkossa kyllä pitää vähentää noita juomiskertoja. On selvä ettei oma kroppa ja terveys tykkää, jos juo joka viikko. Mutta noin muuten elämäntapana minusta ei ole muuten siinä tuomittavaa, jos alkoholi maistuu useammin kuin 2 x vuodessa.

Jos tarkoitit minun vastaustani meillä on kyllä aikaa olla kotona  mutta en näe mitään tarvetta ottaa lasillista viiniä esim kirjaa lukiessa tai perheen kanssa ollessani. Ei vaan maistu eli en halua. Eikä siinä ole mitään surullista, mielummin otan vaikka palan hyvää suklaata - saan siitä paljon enemmän iloa ja tyydytystä kuin alkoholista. Kukin tyylillään.

1

Vierailija
20/218 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole tullut ajatelleeksi, että meidän alkoholinkäyttö olisi ongelma. Olemme 7 ja 10 -vuotiaiden lasten nelikymppiset vanhemmat ja juomme alkoholia melkein jokainen viikonloppu. Ja yleensä kahtena iltana. Mies valitettavasti vetää joskus "överit" eli kuulee puheesta, että meni yli. Ei mitään örvellä, oksentele tai sammu, mutta on selvästi humaltunut. Ei kyllä läheskään aina tai kahtena iltana peräkkäin. Ehkä kerran kuussa. Itse en varsinaisesti ole ollut humalassa vuosiin. Juon vaihtelevasti 3-5 alkoholiannosta illassa. Yleensä perjantaina menee enemmän, lauantaina ei jaksa sitten enää niin paljoa. Lapset ei ole koskaan nähneet meitä humalassa ja olemme tosi rauhallisia. Pullot korkataan lasten mentyä nukkumaan, vaikka ne näkevätkin. Sitten istutaan takan eteen juttelemaan tai luetaan kirjoja hiljaa hörppien siinä samalla.

Joskus ulkomaanmatkoilla saatetaan tissutella iltaisin parvekkeella punkkupullo puoliksi useampana iltana putkeen. Kotona tai mökillä ei taaskaan juoda kuin viikonloppuna tai jos viikolla tissutellaan, jää yleensä viikonloppu väliin. Esimerkiksi olimme kumpikin vuosi sitten 2kk työttöminä samaan aikaan, niin edelleen se oli se perjantai ja lauantai, kuten normaalistikin työssäkäydessä.

Niinhän sä luulet ettei sun humaltuminen näy ulospäin, eihän alkoholia käyttävä koskaan sitä tajua:D

Lapsiraukat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi