Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnon vaihtaminen pienempään

Vierailija
01.03.2016 |

Olen eronnut vastikään ja asun kolmen lapseni kanssa, nyt mietin olisiko järkeä muuttaa pienempään asuntoon, sillä vuokra on korkea nykyisessä asunnossa. Lapset ovat 10, 5 ja 3, nyt meillä on 4h+k, pärjäävätkö lapset kaikki samassa huoneessa, vai onko epäreilua esikoista kohtaan että joutuisi jakamaan huoneen pienten kanssa? Rahallisesti säästäisin vuokrassa n. 200€/kk jos pääsisin haluamaani asuntoon. Mahdollisessa asunnossa olisi siis 3h+k, ja tuon rahan voisi käyttää paremminkin kuin vuokraan. Minulla on haaveena ostaa oma asunto joskus, ja tuon summan voisi pistää esim säästöön tulevaisuutta varten.

Kummassa on enemmän plussia ja miinuksia, iso tilava asunto ja korkea vuokra vai pienempi asunto, esikoiselle ei omaa huonetta mutta edullisempi vuokra?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eronnut vastikään ja asun kolmen lapseni kanssa, nyt mietin olisiko järkeä muuttaa pienempään asuntoon, sillä vuokra on korkea nykyisessä asunnossa. Lapset ovat 10, 5 ja 3, nyt meillä on 4h+k, pärjäävätkö lapset kaikki samassa huoneessa, vai onko epäreilua esikoista kohtaan että joutuisi jakamaan huoneen pienten kanssa? Rahallisesti säästäisin vuokrassa n. 200€/kk jos pääsisin haluamaani asuntoon. Mahdollisessa asunnossa olisi siis 3h+k, ja tuon rahan voisi käyttää paremminkin kuin vuokraan. Minulla on haaveena ostaa oma asunto joskus, ja tuon summan voisi pistää esim säästöön tulevaisuutta varten.

Kummassa on enemmän plussia ja miinuksia, iso tilava asunto ja korkea vuokra vai pienempi asunto, esikoiselle ei omaa huonetta mutta edullisempi vuokra?

Jaa. Itse miettisin tuossa tilanteessa suurempaan muuttamista, jotta kaikki lapset saisivat oman huoneen, eikä vanhemmankaan tarvitsisi nukku olkkarissa.

Vierailija
2/11 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko neliöitä tuossa uudessa olisi? Saako siihen jotain omaa soppea tehtyä isoimmalle? Kaivannee sitä muutaman vuoden päästä viimeistään? Mitä sukupuolta lapset ovat? Pienimmät nyt pari vuotta nukkuisivat sinunkin huoneessasi, jos vain leikkitilaa muuten olisi. Mutta aika tiukalta kuulostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v tarvitsee jo omaakin tilaa ja rauhaa. Ei siis mikään pakko ole mutta ehdottomasti olen ainakin itse tämän kannalla. Erokin on varmasti myös rasite lapsille joten en suosittelisi muuttoa. Entäs jos tapaat lähivuosina miehen jolla on esim. omakotitalo jonne muuttaisitte? se olisi muuttoa muuton perään ja turhaa stressiä vaan lapsille. Jos muutatte halvempaan niin älkää kumminkaan pienempään. ne muutkin pienemmät lapset kasvavat siellä ja tarvitsevat myöskin omaa tilaa.

Vierailija
4/11 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin lapsi tarvitsee oman huoneen. Jos pienempään muutat niin nuku itse sitten olkkarissa.

Meillä lapset 7 ja 4 ja esikoinen kaipaa jo omaa huonetta välillä (vaikka yhdessä paljon leikkivät).

Vierailija
5/11 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muutat pienempään, niin sinulle soppi olohuoneeseen, esikoiselle oma huone ja nuorimmille yhteinen.

Vierailija
6/11 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitää saada oma huone ja tunkea lapset samaan?

Vierailija
7/11 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme olivat 11 ja 13 kun saivat omat huoneet. Oikeasti elämämme muuttui 100% paremmaksi yhdessä yössä. Tiedän kyllä että jos on pakko pärjätä niin pärjätään, itsekin pärjäsin mutta täytyy sanoa jos vaihtoehtoja on, niin kaikkien henkisen rauhan takia jotain omaa rauhaa.

Vierailija
8/11 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neliöitö olisi uudessa 76, nykyisessä n. 90. Alueelta en voi muuttaa kovinkaan kauas päiväkodin, esikoisen koulun ja kulkuyhteyksien vuoksi.

Tuonne voisi lasten huonetta jakaa esin kirjahyllyllä tms että esikoinen saisi omaa tilaa. Itsekin mietin, että ei välttämättä olisi niin paljon tilaa, mutta rahansäästö olisi plussa nykyisessä tilanteessa. Nyt voisimme jäädä samaan taloyhtiöön ja vaihtaa vain rappua, eli kaikki ei muuttuisi kuitenkaan.

AP

Vierailija
9/11 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin heti oman. Vaikka vähän pienemmänkin, silti oman, etten rikastuttaisi vuokranantajaa.

Vierailija
10/11 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Itse miettisin tuossa tilanteessa suurempaan muuttamista, jotta kaikki lapset saisivat oman huoneen, eikä vanhemmankaan tarvitsisi nukku olkkarissa.

Millä rahalla?  Ap sanoi, että pitäisi säästää. 

Ihan hyvin voi kolme lasta olla samassa huoneessa, tai nukut itse olohuoneessa tai 3v kanssa. 

Erittäin järkevää asua pienemmässä ja säästää. 

Vierailija
11/11 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästää pitää, tulevaisuudesta ei tiedä miten käy töiden ym kanssa, siksi olisi parempi saada tulevaa varmemmalle pohjalle. Jos saan vakituisen työn, voin muutaman vuoden kuluttua olla jo paljon paremmassa taloudellisessa tilanteessa kuin nyt. Toisaalta onko ison asunnon saaminen kovinkaan helppoa pk-seudulla?

Esikoinen ei juuri omaa tilaa kaipaile, touhuilee lähinnä pikkusisarustensa kanssa. Mietin myös keskimmäistä jolla alkaa parin vuoden päästä koulunja saa mahdollisesti kavereita joiden kanssa haluaa touhuta omia juttujansa.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi