Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa työnhaku kannattaa lopettaa?

Vierailija
01.03.2016 |

Olen nyt lokakuusta asti hakenut töitö, sekä oman alan paikkoja, mutta myös erillaisia asiakaspalvelu- ja toimistotöitä. Oman alan paikkoja on pirun harvoin tarjolla ja älyttömästi hakijoita. Muihin paikkoihin joutuu taistelemaan kokeneempien ja alalle kouluttaneiden kanssa. Työnhakua olen laajentanut kolmen maakunnan alueelle, mutta vain yksi haastattelukutsu on tullut.

Kuinka kauan tätä pitkää oikeean jatkaa? Alkaa jo kyllästyttämään 5 hakemusta viikossa kirjoittelu, ja se alkaa jo näkymäänkin niissä :/ Kannattaisiko nyt alkaa kouluttautumaan jo vai jatkaa hakemista?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun ei ole enää lähelläkään saada töitä. Itsellä meni pari vuotta valmistumisesta. Pikkuhiljaa haastattelukutsut ja soitot väheni. Lopulta ei enää edes ilmoitettu mitään onko ketään valittu jne... 

Tässä vaiheessa on kaksi vaihtoehtoa. Joko resetoida tilanne menemällä uudestaan kouluun tai koittamalla kikkailla itsensä johonkin töihin näillä työkokeiluilla tms jotka on alunperin tarkoitettu sairaille, mutta nykyään täysin terveet fiksut maisterit käyttävät niitä. Sairasta mutta totta. 

Vierailija
2/9 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun ei ole enää lähelläkään saada töitä. Itsellä meni pari vuotta valmistumisesta. Pikkuhiljaa haastattelukutsut ja soitot väheni. Lopulta ei enää edes ilmoitettu mitään onko ketään valittu jne... 

Tässä vaiheessa on kaksi vaihtoehtoa. Joko resetoida tilanne menemällä uudestaan kouluun tai koittamalla kikkailla itsensä johonkin töihin näillä työkokeiluilla tms jotka on alunperin tarkoitettu sairaille, mutta nykyään täysin terveet fiksut maisterit käyttävät niitä. Sairasta mutta totta. 

Itse kouluttauduit lisää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jatkaa  hakua sinnikkäästi. Sitten lopettaa hakemisen, kun saa töitä.  Sellaisiakin työpaikkoja, joissa ei varsinaista hakua ole, kannattaa hakea, ei ainakaan ole ruuhkaa kun kaikki eivät hae yhtaikaa. Ihan rohkeasti. lähettää sähköpostia, ei se ota, jos ei annakaan. Esim.kauppoihin, toimistoihin, päiväkoteihin, keittiötyötä, kahvilatyötä.

Vierailija
4/9 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tein molemmat. 2 vuotta kesti ennen kuin sain oikeita töitä. Eikä silloin piti vielä näin lamassa. Ohis.

Vierailija
5/9 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tein molemmat. 2 vuotta kesti ennen kuin sain oikeita töitä. Eikä silloin piti vielä näin lamassa. Ohis.

Siis oltu...

Vierailija
6/9 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo pääsin suoraan maisterinohjelmaan amk-papereilla. Jos en olisi päässyt, niin luultavasti olisin joutunut menemmän noihin työkokeiluihin. Viimeisessä yhteydenotossa TE-toimisto jos vihjaili niistä, mutta vielä ei laittanut pakolliseksi hakemiseksi. Vain kehoitus.

Vierailija
7/9 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk yleensä aktiivisesti kun hakee niin pitäisi löytyä

Vierailija
8/9 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3kk yleensä aktiivisesti kun hakee niin pitäisi löytyä

No eipä löydy.. 

CV ja hakemus on tarkastettu asiantuntijoilla, joten niissä ei pitäisi vikaa olla. Ilmeisesti tilanne on sellainen, että josei ole juuri haettavasta tehtävästä kokemusta vuosien ajan niin turha edes lähettää hakemusta?

Vierailija
9/9 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillua myymällä tienaisit enemmän

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän