Naapurissa lapsinero...Mv?!
Akateemisesti koulutettu äiti kertoo lähipiirissään, että heidän lapsi on nero? Siis lapsinero! Tarvitseeko äiti apua vai mitä? Tämä lapsinero ei todellakaan ole nero vaan autistinen mm. On omissa ajatuksissaan, puhuu hitaasti, koulumenestys kohtalainen ja on motorisesti kömpelö...
Kommentit (30)
"Naapurissa lapsinero...Mv?!"
Siis mustavalkoinen lapsinero?
Prototyyppi nerostahan on, hajamielinen professori.Hyvin omanlaisensa ihminen.
Jospa äiti vain tuntee lapsensa paremmin kuin naapurin ilkeämielinen eukko?
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi nerostahan on, hajamielinen professori.Hyvin omanlaisensa ihminen.
Sekoitit nyt prototyypin ja stereotyypin keskenään.
Juu ilman muuta kerrostalokyylä tietää toisten asiat paremmin kuin he itse:D
Jos nyt vaan haet sitä apua itsellesi ensin
Ap. Mietin vain, että jos äiti kasaa lapsensa niskaan "lapsineron" maineen niin miten lapselle käy jos ei ole nero?!
Taidan tässä alkaa puhua lapselleni, että hän on nero. Mutta ketä tuokin hokema auttaisi? Itseäni vain jos haluaisin huomiota.
Me mennään ihan taviksina eteenpäin ja eletään ilman neroksi leimaamisen taakkaa.
Taidan sanoa naapurille joskus, että "me ollaan ihan tavallisia ihmisiä"
Xfttggc kirjoitti:
Ap. Mietin vain, että jos äiti kasaa lapsensa niskaan "lapsineron" maineen niin miten lapselle käy jos ei ole nero?!
Taidan tässä alkaa puhua lapselleni, että hän on nero. Mutta ketä tuokin hokema auttaisi? Itseäni vain jos haluaisin huomiota.
Me mennään ihan taviksina eteenpäin ja eletään ilman neroksi leimaamisen taakkaa.
Taidan sanoa naapurille joskus, että "me ollaan ihan tavallisia ihmisiä"
Niin? Onko joku teiltä muuta vaatinut?
Vierailija kirjoitti:
Juu ilman muuta kerrostalokyylä tietää toisten asiat paremmin kuin he itse:D
Jos nyt vaan haet sitä apua itsellesi ensin
En ole kyyläillyt, mutta multa tultiin kysymään tästä naapurimme lapsinerosta. Lapsineron äiti oli kertonut kylillä. Voihan olla, että nero asuu naapurissa, mutta minä tyhmänä en ole sitä tajunnut!! Lapsemme samalla luokalla ja nero koulussa puhelee itsekseen ja huitoo käsiään. En ole osannut yhdistää että nerouteen liittyy.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla mahdonta akateemisen perusfiksun äidin hyväksyä että oma lapsi on yksinkertainen.
..tai kateellisen, ilkeän naapurin sitä, että se naapurin outo poika onkin älykkö ja fiksumpi kuin se oma perus Petteri...
Av:n parasta antia: aikuinen puhuu pahaa lapsesta jota ei edes tunne. Jos lapsi on nero, hänen äitinsä osaa varmaan kertoa sinulle asiasta tarkemmin jos kysyt.
Omalle siskolle kävi huonosti kun äiti mainosti siskoni älyä joka paikassa. Hyvin menestyi elämässä mutta täytty vain äidin luomia toiveita. Lopputuloksena loppuun palaminen ja itsemurha. Olis itse halunnut elää elämänsä toisin mutta älykkäänä halusi käyttää myös kunnianhimoinen. Pääsi korkealle ja sieltä sitten romahti.
Vierailija kirjoitti:
Av:n parasta antia: aikuinen puhuu pahaa lapsesta jota ei edes tunne. Jos lapsi on nero, hänen äitinsä osaa varmaan kertoa sinulle asiasta tarkemmin jos kysyt.
tunnen pojan...on samalla luokalla kun omani. Mitä minä nyt sitä enää kyselemään äidiltä kun hän on kertonut, että poika nero. Koulumenestys tosin huonompi kuin muilla.
ja sitä ollaan heti vertaamassa omaan lapseen etsien mitä pienintä virhettä joka oikeuttaa toisen arvosteluun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla mahdonta akateemisen perusfiksun äidin hyväksyä että oma lapsi on yksinkertainen.
..tai kateellisen, ilkeän naapurin sitä, että se naapurin outo poika onkin älykkö ja fiksumpi kuin se oma perus Petteri...
Juu kateellinen olen...oma poika tosin Paljon parempi koulussa kuin tämä nero. Matikka ja enkku meillä 10. En ikinä menisi kerskumaan poikani lahjoilla edes sukulaisille...toinen poika sai stipendin. Että näin huonosti meillä!!!!
Vierailija kirjoitti:
ja sitä ollaan heti vertaamassa omaan lapseen etsien mitä pienintä virhettä joka oikeuttaa toisen arvosteluun
Vaikea verrata muihin kun en tunne kuin omani. Mutta jos vertaa esim luokkatovereihin niin nero koulumenestykseltään keskiverto
Ap. Mutta alkuperäiseen kyssäriin vielä lisäys, että mistä saa neron paperit? Voiko joku ulkopuolinen instanssi todeta nerouden? Vai riittääkö, että äiti toteaa oman lapsensa neroksi? onko netissä joku nerotesti?
Vierailija kirjoitti:
Jospa äiti vain tuntee lapsensa paremmin kuin naapurin ilkeämielinen eukko?
Mutta mistä tunnistaa, että lapsi on nero?
Aswqesssse kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu kateellinen olen...oma poika tosin Paljon parempi koulussa kuin tämä nero. Matikka ja enkku meillä 10. En ikinä menisi kerskumaan poikani lahjoilla edes sukulaisille...toinen poika sai stipendin. Että näin huonosti meillä!!!!
You wish!!
Erederff kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea verrata muihin kun en tunne kuin omani. Mutta jos vertaa esim luokkatovereihin niin nero koulumenestykseltään keskiverto
Oletko sinä siellä luokassa kyyläämässä, vai mistä tiedät? Harva äiti tietää lapsensa kavereiden arvosanat..huh huh mikä kyttääjä!