Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku käynyt Italian Sorrentossa? Minkälainen paikka?

Vierailija
01.03.2016 |

Suositteletko ja lähtisitkö uudelleen?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten lomapaikka, ja aika kallista kuten koko tuolla rannikolla. En nyt välttämättä lähtisi uudestaan.

Siellä on kamalan ruuhkaista ja meluista ainakin elokuussa kun koko Eurooppa plus Jenkkilä lomailee.

Vierailija
2/17 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riminin puolella on muuten puolet edullisempaa ja parempi ruoka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisten lomapaikka, ja aika kallista kuten koko tuolla rannikolla. En nyt välttämättä lähtisi uudestaan.

Siellä on kamalan ruuhkaista ja meluista ainakin elokuussa kun koko Eurooppa plus Jenkkilä lomailee.

Millaiset ostosmahdollisuudet siellä on? Onko millaisia vaatekauppoja?

Vierailija
4/17 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaiset käy tuolla rannikolla ja vaativat palvelua, mutta ovat myös valmiit maksamaan siitä. Se selittää sen kovan hintatason esim. Caprilla, Sorrentossa, Amalfissa, Positanossa sekä Firenzessä. Risteilyalukset tuo roppakaupalla amerikkalaisia tuonne päivittäin.

Vierailija
5/17 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistelisin että nahkaliikkeitä joissa nahka- ja turkistakkeja ja pieniä kenkäkauppoja, oli kuuma eikä huvittanut yhtään sovitella mitään paksua takkia tai kenkää kun jalat turvoksissa :D

Ruoka yliarvostettua tuolla päin kuten Firenzessäkin, Roomassa sai parempaa.

Vierailija
6/17 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla rannikolla ei ainakaan ole uimarantoja ja on todella mäkistä ja rotkoista seutua, joten lapsiperheelle en suosittelisi.

Kaveri oli tuolla jokunen vuosi sitten, heräsi hotellissa joka aamu siihen joskus aamuviideltä kun naapurin kukko kiekui ja kun oli saanut nukahdettua uudestaan niin sitten kirkon kellot alkoivat kolista ja soida. Haukkui sitä saakelin kyläpahaseksi :DD

Vierailija
7/17 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistelisin että nahkaliikkeitä joissa nahka- ja turkistakkeja ja pieniä kenkäkauppoja, oli kuuma eikä huvittanut yhtään sovitella mitään paksua takkia tai kenkää kun jalat turvoksissa :D

Ruoka yliarvostettua tuolla päin kuten Firenzessäkin, Roomassa sai parempaa.

Kiitos sulle :) Italian matkaa suunnittelen, mutta kohteen valinta tuottaa vaikeuksia...

Vierailija
8/17 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Sorrento oli aivan ihana paikka! Todellakin suosittelen. Kannattaa tehdä päiväretkiä lähikaupunkeihin tai esim. Caprille. Lähtisin koska tahansa uudestaan.

Vierailija
9/17 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Sorrento oli aivan ihana paikka! Todellakin suosittelen. Kannattaa tehdä päiväretkiä lähikaupunkeihin tai esim. Caprille. Lähtisin koska tahansa uudestaan.

Niemenomaan tuo Caprin reissu kiinnostaisi, ja Sorrentossa kiehtoo aitous, luonto ja pikku kujat kahviloineen. Joita siis olen käsittänyt siellä olevan.. Mutta kun haluaisin lomalta myös hyviä shoppailumahdollisuuksia ja hiekkarannan, niin mietin onko tuo sittenkään mun paikka.

Vierailija
10/17 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Caprilla lomailee kaikki rikkaat ja kuuluisat, siellä on luksusputiikkeja ja kahvilassa pieni latte maksaa 25 euroa ja tiramisupalanen 40 euroa.

Vierailija
11/17 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostoskävelykujia, joissa pizzerioita. Löytyi jopa itsepalvelupesulakin, kun oltiin lähemmäs 2 viikkoa reissussa. Varatkaa aikaa saariin tutustumisiin, napolikin on junamatkan päässä/tai veneellä. Vesuviuksen luona pompeiji. Sorrenton lahden poukamasta lähtee ne veneet, jyrkkää kiipeämistä/kapuamista , tai sitten taksi hotellilta.veneet lähtie joskus vain kerran päivässä.

Vierailija
12/17 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niemenomaan tuo Caprin reissu kiinnostaisi, ja Sorrentossa kiehtoo aitous, luonto ja pikku kujat kahviloineen. Joita siis olen käsittänyt siellä olevan.. Mutta kun haluaisin lomalta myös hyviä shoppailumahdollisuuksia ja hiekkarannan, niin mietin onko tuo sittenkään mun paikka.

Hiekkarantoja siellä ei tosiaan ole. Meidän hotellilla oli oma laituri. :) Eli laiturin päällä oli aurinkotuolit ja siitä pulahdettiin uimaan. Kristallinkirkasta vettä. Siinä oli ihana istua ja lukea kirjaa, ja drinkit tuotiin aurinkotuolin viereen. Hotellista oli merinäköala, iltaisin näkyi Napolin ilotulitukset. 

Omasta mielestäni Sorrentossa oli todella hyvä ruoka. Itse olin siellä kesäkuun lopussa, eikä ollut liikaa turisteja. Oi, Sorrento oli niin kaunis paikka! Hyviä viinejä, kapeita kujia, kaunis auringonlasku. Todella romanttista!

Vierailija
13/17 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomailemme mieluummin Espanjassa joka modernimpi maa, Italialaiset kaupungit ja kylät ovat jotenkin niin ränsistyneitä ja niissä haisee viemärit kesäisin.

Vierailija
14/17 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiekkarantoja siellä ei tosiaan ole. Meidän hotellilla oli oma laituri. :) Eli laiturin päällä oli aurinkotuolit ja siitä pulahdettiin uimaan. Kristallinkirkasta vettä. Siinä oli ihana istua ja lukea kirjaa, ja drinkit tuotiin aurinkotuolin viereen. Hotellista oli merinäköala, iltaisin näkyi Napolin ilotulitukset. 

Omasta mielestäni Sorrentossa oli todella hyvä ruoka. Itse olin siellä kesäkuun lopussa, eikä ollut liikaa turisteja. Oi, Sorrento oli niin kaunis paikka! Hyviä viinejä, kapeita kujia, kaunis auringonlasku. Todella romanttista!

Me ei voitu mennä uimaan koska vedessä oli haiparvia tuolloin! En ollut aiemmin tajunnut että ne viihtyy just noissa syvissä kivikkoisissa rannoissa! :-o

Vierailija
15/17 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin itsekin tuolle rannikolle. Mutta olen lukenut, että Sorrentossa alkaa näkyä turismi liikaa. Etenkin Britit matkailevat pakettimatkoilla tuolla. Menisin johonkin muuhun rannikon kylistä. Jenkkejä sielläkin olisi, mutta kuulemma Sorrentossa jo näkyy brittipubeja ja englantilaisia aamiaisia.. Tai näin joskus joku Tripadvisorissa kirjoitti.

Napolinlahdella on joku toinen saari (ei Ischia tai Capri), joka kuulemma on suhteellisen aito ja rauhallinen vielä. Tietysti riippuu siitäkin mitä Ap hakee. Eniten turistipalveluita ja parhaat yhteydet tuolta Sorrentosta tietysti on. Voihan sitä pitää tukikohtana, josta sitten retkeilee myös kaupungin ulkopuolelle.

Vierailija
16/17 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomailemme mieluummin Espanjassa joka modernimpi maa, Italialaiset kaupungit ja kylät ovat jotenkin niin ränsistyneitä ja niissä haisee viemärit kesäisin.

Vinkkaa joku hyvä kohde Espanjassa. Ei Costa del Sol.

Minua mietityttää Italiassa tällä hetkellä pakolaistilanne. Varsinkin Sisilian ja Calabrian kautta tulee paljon pakolaisia, jotka jatkavat matkaa halki Italian. En tiedä miltä tuntuisi lomailla alueella, asua hienossa hotellissa, syödä ravintoloissa ja juoda drinksua rannalla, jos vieressä toiset kamppailisivat selviytymisestä. Onko joku käynyt hiljattain Italiassa? Miltä tilanne vaikutti?

Vierailija
17/17 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin n. 10 vuotta sitten työreissulla, jäi vähän aikaa saitsiiatakin. Kaunis pieni kaupunki, turismi kyllä näkyy. Rantavyöhyke hyvin jyrkkä, rannalle mentiin useammista hotelleista hissillä. Ei halvimpia paikkoja eikä mikään lapsiperheen paratiisi korkeuseroineen. Mutta kaunista ja paljon nähtävää ympäristössä. Huima ero elintasossa kun lensi Napolista ja pyöri siellä hieman, hirveän köyhää ja rähjäistä verrattuna pohjois-Italiaan, Sorrentossa taas marmori kiilsi ja kaikki oli puunattu turisteja varten. Ainakin tuolloin oli kuitenkin helppo nähdä myös autenttista etelä-italialaista elämää Sorrentossa, en tiedä kuinka nykyään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän