Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko nähneet Room -elokuvan? Pitkästä aikaa hyvä elokuva!

Vierailija
01.03.2016 |

Pieni poika on lukittu äitinsä kanssa pieneen huoneeseen ja äiti yrittää keksiä pojalla jatkuvasti virikkeitä. Pojalla ei ole mitään tietoa ulkomaailmasta, koska on viettänyt lapsuutensa siinä huoneessa....

En kerro enempää, mutta itse leffa oli paras pitkiin aikoihin ja herätti paljon ajatuksia. Ehkä opin jopa arvostamaan vapauttakin hieman enemmän.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan mennä katsomaan tuon kunhan paranen tästä yskästä. Nyt en viitsi mennä yskäni kanssa pilaamaan muiden leffanautintoa.

Vierailija
2/11 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirja oli jo aikoinaan suuri menestys, ja todella hyvä onkin. Ahdistava, mutta nautittava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirja oli todella hyvä ja todella ahdistava, leffakin pitää katsoa jossain vaiheessa.

Vierailija
4/11 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvaa näkemättä, kirja on kuitenkin parempi.

No ei vaan, aion mennä katsomaan leffan, jotta voin sanoa tuon ylläolevan vakaumuksella.

Vierailija
5/11 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin juuri viime iltana popcorn timesta, en edes tajunnut että nyt vasta tuli suomen leffateattereihin! Jotenkin oletin että kun netistäkin löytyi ja tuli jo syksyllä niin tuskin se missään enää pöyrii! Hyvä oli kyllä, aloin itkemään varmaan kolmesti leffan aikana

Vierailija
6/11 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin kirjasta, en ole varma haluanko nähdä elokuvana. On niin vahva tunne ja kuva siitä maailmasta mielessäni. Veikkaan että elokuva olisi pettymys.

Vierailija
7/11 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tykännyt edes kirjasta. Yksitoikkoinen ja jokseenkin ennalta-arvattava. Myös pojan normaali käytös tuollaisissa oloissa oli epäuskottavaa. Olkoonkin, että hän oli syntynyt huoneessa, mutta ihminen on luontaisesti utelias eikä tyytyisi yhteen huoneeseen.

Vierailija
8/11 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tykännyt edes kirjasta. Yksitoikkoinen ja jokseenkin ennalta-arvattava. Myös pojan normaali käytös tuollaisissa oloissa oli epäuskottavaa. Olkoonkin, että hän oli syntynyt huoneessa, mutta ihminen on luontaisesti utelias eikä tyytyisi yhteen huoneeseen.

Mutta kun se ei ollut "yksi huone" vaan ihan vaan "huone." Ainoa huone. Pojan koko maailma. Lisäksi poika oli viisivuotias.

Elokuva oli loistava, lempparini oscar-ehdokkaista. Itkin ja nauroin.

Vierailija
9/11 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin juuri viime iltana popcorn timesta, en edes tajunnut että nyt vasta tuli suomen leffateattereihin! Jotenkin oletin että kun netistäkin löytyi ja tuli jo syksyllä niin tuskin se missään enää pöyrii! Hyvä oli kyllä, aloin itkemään varmaan kolmesti leffan aikana

Mitä, toimiiko popcorn time taas? luulin että se kaatui, ainakin mulla lakkasi vaan toimimasta.

Huone-kirja oli todella todella hyvä. Ahdistava, mutta silti välillä nauratti. Odotan että pääsen näkemään elokuvan.

Vierailija
10/11 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wiseaun The Room on parempi.

Vierailija
11/11 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roomin roolitus oli todella hyvä. Mietin kovasti, missä roolissa olen nähnyt äidin aikaisemmin.  Yllätyin hieman, kun sitten luin, että hän oli 'Taran monta elämää'-sarjan teinitytär. Siinäkin roolissa kyllä karisma jo tuli esiin. 

Room on ns.  'helppo' katsottava, aiheesta huolimatta ei tule juurikaan niitä hetkiä, jolloin miettii 'voi ei enää tätä, loppuisi jo' eikä myöskään tule halvan itkuherutuksen makua.

Minulle itselleni leffa toimi lähinnä symbolisesti, mietin jo leffaa katsoessani,  minkälaisen huoneen olen itse itselleni rakentanut jne. :) Äidit varmaan miettivät myös, kuinka toimisivat äiteinä erilaisissa vaikeissa tilanteissa. Ja mikä lapselle on oikeasti tärkeintä. 

Tekisi mieli jutella leffan nähneiden kanssa, mutta tämä taitaa olla ns. herkkä leffa juonipaljastuksille, enkä halua pilata keneltäkään mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme