abortti
Kuinka monta aborttia olet tehnyt?
Itselläni tällä hetkellä kolme ja huomenna tulee neljäs
Kommentit (19)
Ap, miten olet päätynyt jo neljänteen aborttiin? Onko ehkäisy pettänyt tai onko tilanne ollut poissa sinun päätösvallastasi? Kysyn ihan ystävällisesti kun olet vielä hieman nuori ja toistuvasti tehty abortointi ei tee terveydellesi hyvää.
Neljä vahinkoraskautta? Onneksi sentään ymmärrät tehdä abortin, tuollaisen ihmisen tuskin kannattaa ryhtyä vanhemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ap, miten olet päätynyt jo neljänteen aborttiin? Onko ehkäisy pettänyt tai onko tilanne ollut poissa sinun päätösvallastasi? Kysyn ihan ystävällisesti kun olet vielä hieman nuori ja toistuvasti tehty abortointi ei tee terveydellesi hyvää.
Abortti ei ole terveydelle haitallista. Raskauden jatkamisen riskit (myös kuoleman riski) ovat moninkertaiset aborttien terveydvaikutuksiin nähden.
Neljäs abortti on ihan yhtä jees kuin ensimmäinenkin.
En ainuttakaan. En halua lapsia mutta huolehdin ehkäisystä ja sterilisaation varmaankin pyydän lähivuosina.
N31
Kaksi aborttia takana (15 ja 16v). Nyt ikää 25
Millaisia kokemuksia teillä on? Ovatko hoitajat ottaneet sinut asiallisesti vastaan ym. Itse menin ultraukseen ja sain kylmää kyytiä. Keskenmeno tuli viikko ennen aborttia. Silloin olivat myötämielisiä ja voivottelivat tapahtunutta.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia kokemuksia teillä on? Ovatko hoitajat ottaneet sinut asiallisesti vastaan ym. Itse menin ultraukseen ja sain kylmää kyytiä. Keskenmeno tuli viikko ennen aborttia. Silloin olivat myötämielisiä ja voivottelivat tapahtunutta.
Onko sinulle tarjottu hormonikierukkaa tai muuta pitkäaikaista ehkäisyä? Miksi et ole ottanut sellaista käyttöön? Millaista elämänhallintasi muuten on?
Yks abortti 18-vuotiaana. Ikää nyt 25 ja joulukuussa sain hormonikierukan. Lapsia suunnitelmissa joskus 30+ vuotiaana.
Yks abortti 18-vuotiaana. Ikää nyt 25 ja joulukuussa sain hormonikierukan. Lapsia suunnitelmissa joskus 30+ vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulle tarjottu hormonikierukkaa tai muuta pitkäaikaista ehkäisyä? Miksi et ole ottanut sellaista käyttöön? Millaista elämänhallintasi muuten on?
Ööö olen eri kuin ap. Ehkäisynä nykyään kondomi. Tuolloin tulin raskaaksi pillereistä huolimatta. Aina ei mene elämä niinkun suunnittelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö olen eri kuin ap. Ehkäisynä nykyään kondomi. Tuolloin tulin raskaaksi pillereistä huolimatta. Aina ei mene elämä niinkun suunnittelee.
Kysymykseni oli suunnattu Ap:lle, mutta saa muutkin usean abortin tehneet vastata.
Olen ollut raskaana kerran vuodessa, viimeiset 5v. Kaksi näistä raskauksista oli toivottuja ja lapsukaiset nukkuvat sängyissään 😌 Mutta kolme ollut kamalia vahinkoja, joten kolme aborttia myös.
Viimeinen pari viikkoa sitten. Olo oli kamala, häpesin ja vihasin itseäni miksi taas näin! Mutta onneksi kaikki lääkärit ja hoitsut olivat asiallisia ja ystävällisiä, niin sain asian hoidettua ilman ulkopuolista syyllistämistä!
Ja minulle ei siis sovi hormonaalinen ehkäisy :(
Yksi. Tehtiin tänä vuonna. Paska fiilis siitä jäi, mutta elämä jatkuu. Todella asiallista kohtelua sain, vaikka olikin vähän "omaa syytä" tilanteen takana, kun elämänhallinta oli tuolloin viime vuonna/tämän vuoden alussa vielä ihan kamalaa.
Nyt ehkäisynä ehkäisykapseli.
Yksi. Olen 42-vuotias ja abortti tehtiin pillereillä kymmenen vuotta sitten.
Abortti on synti.
Ihmettelen, miksi kellään, joka ei pidä aborttia moraalisena vääryytenä, olisi syytä pitää vaikkapa 4:ää aborttia per vuosi mitenkään moraalisesti moitittavana. Silti jotkut, joiden mielestä abortissa ei ole mitään moraalisesti väärää, suhtautuvat hyvinkin moraalisesti paheksuvasti usean abortin tehneeseen ja siitä avoimesti kertovaan.
Tälläkin palstalla viestit, joissa sanotaan: "abortti on synti", saavat runsaasti alapeukkua ja kommentteja, että abortissa ei ole mitään moraalisesti väärää, mutta toisaalta myös sellaiset viestit, joissa joku avoimesti kertoo tehneensä useita abortteja, saavat runsaasti alapeukkuja ja usein myös moraalisesti paheksuvia kommentteja.
Ovatko alapeukuttajat ja paheksujat eri ihmisiä vai ovatko he oikeasti niin epäjohdonmukaisia?
Ensimäinen kun olin 16 tajusin onneksi ihan alkuvaiheessa että jotain vialla, toinen kun olin 19 noin kuukauden päästä tajusin kun oli samat oireet, kolmas kun olin 23 ja sen vasta kun viikkoja oli jo 15 jolloin oireet ilmestyivät kuukautiset siis tulivat ihan "normaalisti" (todella epäsäännölliset olleet aina) kahtena ensimmäisenä kertana sain ihan neutraalia kohtelua kolmantena sain aika tylyä ja hormonit oli jo niin sekaisin että itkin kuin vauva verikokeessa koska ottaja oli sillä reissulla ainut ihminen joka oli ystävällinen. Kolmas oli ainoa joka tehtiin sairaalassa ja olin samassa huoneessa naisen kanssa joka ilmeisesti oli saanut keskenmenon tai ainakaan vauva ei suostunut tulemaan ulos ja nainen oli tosi itkuinen ja ollut siellä jo pari päivää. Ei nuo helppoja asioita ole vaikka päätös olisi alusta asti selvä.
En yhtään. Ikää 42