Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko koroton pikavippi oikeasti koroton?

Vierailija
29.02.2016 |

Nälkä on, ruokaa ei ole, opintotuet tulee perjantaina. Katselin Vivuksen ensilainoja, 20e saisi viikoksi 0% korolla kuulemma. Sillä eläisi tukien tuloon asti. Kannattaako? En huomannut mitään piilokuluja mutta alkavatko pommittaa lainatarjouksilla tämän jälkeen? En ole ikinä ennen ottanut pikavippiä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vivuksella ensimmäinen pikavippi on oikeasti koroton. Seuraavista joutuukin sitten maksamaan korkoa 446%.

Vierailija
22/37 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolaina maksetaan takaisin pienissä erissä vasta 2 vuotta valmistumisesta. Ota mieluummin sitä, eikä sitä ole pakko nostaa koko summaa vaan vain sen verran kuin tarvitset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eron jälkeen tilanne todella huono.

Sitten aloin ajan kuluksi myymään omaisuutta, siis kirppistavaraa. Huomasin rahaa oli todella paljon kiinni tavarassa.

Nyt on koti kirppistavaravapaa. Vuosia sitten sain ilmaista kirppispöytää, kun tulot jäivät kirppikselle. Jos myin 100 e, sain ostosaldoa 75 e. Näistä on jäljellä vielä jonkin verran kotimaista lasia, joiden kulta-aika ikävä kyllä meni jo, sekä muumiastioita.

Mutta saan työkavereilta jatkuvasti kirppistavaraa ja niitä myyn alueen fb.ssä ja huutiksessa. Joka viikko käy kauppa .

Hyvät kuvat ja edullinen hinta ovat taikasanat.

Vaivaa pitää nähdä, mutta kotona siivoaminen käy nopeasti kun siivottavaa on vähemmän.

Vierailija
24/37 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ensi kuussa on sama tilanne edessä kannattaa ennemmin ottaa opintolainaa, korot ovat alhaiset eikä sen kanssa joudu ongelmiin läheskään niin helposti kuin pikavippien kanssa. Itsekin maksoin pienipalkkaisessa työssä yli kymppitonnin opintolainat pois, vaikka vähän ottikin aivoon ei se koskaan pilannut normaalielämää.

Vierailija
25/37 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi hitto, tää olikin mainos!!

Vierailija
26/37 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota opintolainaa mielummin. Tulee samana arkipäivänä ja varmasti turvallista. Voi myös maksaa heti pois tukien tultua.

Opintolainassa on nostokulut+käsittelykulut ja voivat olla yllättävän suuret. Ja sitä paitsi et voi ottaa opintolaa " Joo mä otain nyt sitten sitä 20 eurooo ja maksan sitten viikon päästä niinkus takasin... "

Vierailija
27/37 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä missään nimessä ota, elämäsi heikoin päätös tulee olemaan. pyydä kaverilta jos tarviit noin vähän vaan

Vierailija
28/37 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koroton voi olla, mutta ei välttämättä kuluton.

Vierailija
29/37 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koroton voi olla, mutta ei välttämättä kuluton.

Eräästä paikasta otin kerran 100 euroa lainaan ja maksoin sen 30 päivän sisällä. Kyllä se oli ihan 100 euroa. Tietenkin jos olisin ottanut toisen lainan niin sitten siihen olisi tullut korkoa.

Vierailija
30/37 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikavipin ottamalla ei joudu automaattisesti maksuhäiriökierteeseen, ulosottoon ja helvettiin. 

Olen akateeminen freelancer ja kerran olin puilla paljailla, koska palkkiot maksetaan aina vuoden lopussa. Tiesin, että voin maksaa muutaman satasen pikavipin varmuudella palkkapäivänä pois. 

Pikavipit voivat aiheuttaa sosiaalisia ongelmia ja jotkin yritykset käyttävät köyhiä surutta hyväkseen sikamaisilla vuosikoroilla ja perintäkuluilla, mutta jos maksaa vipin (korottoman) maksuajan puitteissa pois, ei tuo ole mikään synti, kuten nykyisin myös kuulee jeesusteltavan. Pikavippi voi olla köyhän ainoa tapa saada lainaa. 

Katso kuitenkin tarkkaan, mistä otat. Katso, että näkyvillä ovat vakiomuotoiset eurooppalaiset lainaehdot ja tarkista TODELLINEN vuosikorko. Nimellinen vuosikorko on yleensä huijausta, se ei sisällä esim. nostokulua ja muita maksuja. Todellisesessa vuosikorossa ne on ilmoitettu. Jos todellinen vuosikorko ensilainassa on 0 €, se pitää juridisesti eikä firma voi veloittaa ylimääräistä, jos maksat laskun ajallaan pois. Tähän bisnes perustuu: useimmat maksavat laskun ajallaan pois.  Hölmöys tulee esille seuraavan vipin kohdalla: älä ota vippiä uudestaan, koska ensimmäinen kerta oli niin helppoa. Silloin korkokulut alkavat juosta kalliiseen hintaan. Älä siis ota toista vippiä, ja jos on ihan pakko, hyödynnä toisen lainantarajoajan tarjous. 

Edelleen: tarkista, mistä otat. Pahin huijari on lahtelaisen J.W. yhtiöiden firmat, niitä syntyy koko ajan lisää eri nimillä. Epäile myös, jos näkyvillä ei ole puhelinnumeroa asiakaspalveluun tai jos se maksaa euron minuutilta. Isoimmat lainanantajat ovat mielestäni turvallisimpia, en mainitse nimiä etteivät epäile minun työskentelevän niiden laskuun. 

Googleta, onko kyseinen firma saanut markkinaoikeudessa tuomiota ja uhkasakkoa väärästä markkinoinnista jne. Jos on, en menisi sellaisen asiakkaaksi.

Lue käyttöehdot tarkkaan. Olet itse vastuussa taloudestasi, älä siis itse sitoudu sikahintaisiin ehtoihin, koska voit vapaasti valita, vaikka se onkin tehty vaikeaksi. Kaikki firmat eivät halua huijata, vaikka kaikki haluavat tehdä voittoa.  Markkinoinnilla kuitenkin hämätään ihmisiä, joten selvitä, mitä tarjouksen takana on. 

Vierailija
31/37 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

m k kirjoitti:

Pikavipin ottamalla ei joudu automaattisesti maksuhäiriökierteeseen, ulosottoon ja helvettiin. 

Olen akateeminen freelancer ja kerran olin puilla paljailla, koska palkkiot maksetaan aina vuoden lopussa. Tiesin, että voin maksaa muutaman satasen pikavipin varmuudella palkkapäivänä pois. 

Pikavipit voivat aiheuttaa sosiaalisia ongelmia ja jotkin yritykset käyttävät köyhiä surutta hyväkseen sikamaisilla vuosikoroilla ja perintäkuluilla, mutta jos maksaa vipin (korottoman) maksuajan puitteissa pois, ei tuo ole mikään synti, kuten nykyisin myös kuulee jeesusteltavan. Pikavippi voi olla köyhän ainoa tapa saada lainaa. 

Katso kuitenkin tarkkaan, mistä otat. Katso, että näkyvillä ovat vakiomuotoiset eurooppalaiset lainaehdot ja tarkista TODELLINEN vuosikorko. Nimellinen vuosikorko on yleensä huijausta, se ei sisällä esim. nostokulua ja muita maksuja. Todellisesessa vuosikorossa ne on ilmoitettu. Jos todellinen vuosikorko ensilainassa on 0 €, se pitää juridisesti eikä firma voi veloittaa ylimääräistä, jos maksat laskun ajallaan pois. Tähän bisnes perustuu: useimmat maksavat laskun ajallaan pois.  Hölmöys tulee esille seuraavan vipin kohdalla: älä ota vippiä uudestaan, koska ensimmäinen kerta oli niin helppoa. Silloin korkokulut alkavat juosta kalliiseen hintaan. Älä siis ota toista vippiä, ja jos on ihan pakko, hyödynnä toisen lainantarajoajan tarjous. 

Edelleen: tarkista, mistä otat. Pahin huijari on lahtelaisen J.W. yhtiöiden firmat, niitä syntyy koko ajan lisää eri nimillä. Epäile myös, jos näkyvillä ei ole puhelinnumeroa asiakaspalveluun tai jos se maksaa euron minuutilta. Isoimmat lainanantajat ovat mielestäni turvallisimpia, en mainitse nimiä etteivät epäile minun työskentelevän niiden laskuun. 

Googleta, onko kyseinen firma saanut markkinaoikeudessa tuomiota ja uhkasakkoa väärästä markkinoinnista jne. Jos on, en menisi sellaisen asiakkaaksi.

Lue käyttöehdot tarkkaan. Olet itse vastuussa taloudestasi, älä siis itse sitoudu sikahintaisiin ehtoihin, koska voit vapaasti valita, vaikka se onkin tehty vaikeaksi. Kaikki firmat eivät halua huijata, vaikka kaikki haluavat tehdä voittoa.  Markkinoinnilla kuitenkin hämätään ihmisiä, joten selvitä, mitä tarjouksen takana on. 

Jos luottotiedot on niin ennemmin vertaislaina kuin pikavippi.

Vierailija
32/37 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on syöttejä. Tarjotaan ekaa korotta ja kuluitta ja ihmiset ottaa sen, vaikkei tarvisikaan ja siitä on sitten helppo ottaakin toinen, kun vähän tulee tarvetta ja muistaa, että oi kuinka helppoa se olikaan. 

Eli jos otan sen enkä ota ikinä enää uudelleen niin eivät lähettele sähköposteja että "Hei 'Marja' ota uusi laina"? Inhottaa tämä ajatus yleensäkin ottaa pikavippi, mutta ruokaa pitää saada ja tämä parikymppiä menikin äkisti muuhun välttämättömään.

Ap

LÄhettävät tarjouksia, vaikka et olisi edes ottanut sitä vippiä vaan laittanut sähköpostisi tai puhelinnumerosi hakemukseen. Minullekin niitä tulee, vaikka en ole ottanut ensimmäistäkään pikavippiä.  Sitten saat viestejä, että voit nostaa luottosi vain painamalla OK ja itse et enää pysy kärryillä siitä, paljonko sinulla onkaan velkaa.

Vierailija
33/37 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koroton ja kuluton laina todellakin on koroton ja kuluton, jos niin ilmoitetaan. Itsekin vastaavassa tilanteessa otin kerran 100e vipin ja kun maksoin sen eräpäivänä pois, maksoin saman satasen enkä yhtään enempää. Jotain viestejä sieltä firmalta välillä tulee, en jaksa lukea vaan poistan saman tien.

Jos kyse tosiaan on yksittäisestä tilanteesta ja tietää, että saa maksettua lainan heti pois eikä se aiheuta uutta rahapulaa, niin ei ole mitään syytä miksi ei voisi ottaa pikavippiä. Pikavippikierre on se mitä pitää varoa. Normaaliälyiselle vipit eivät kuitenkaan ole mikään huume, mistä jää ensikokeilusta elinikäiseen koukkuun.

Vierailija
34/37 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla aloituksellasi petät itseäsi 100%:sesti.Jos sinun elämä on nyt 20 eurosta kiinni,niin ei tule oleman tulevaisuudessakaan sen parempi.Yrität huijata itseäsi ja muita.

Vierailija
35/37 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa nyt ovat pikavippien markkinoija innostuneet. Joko ihmiset ovat viisastuneet ja lakanneet ottamasta pikavippejä?

Vierailija
36/37 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli eron jälkeen tilanne todella huono.

Sitten aloin ajan kuluksi myymään omaisuutta, siis kirppistavaraa. Huomasin rahaa oli todella paljon kiinni tavarassa.

Nyt on koti kirppistavaravapaa. Vuosia sitten sain ilmaista kirppispöytää, kun tulot jäivät kirppikselle. Jos myin 100 e, sain ostosaldoa 75 e. Näistä on jäljellä vielä jonkin verran kotimaista lasia, joiden kulta-aika ikävä kyllä meni jo, sekä muumiastioita.

Mutta saan työkavereilta jatkuvasti kirppistavaraa ja niitä myyn alueen fb.ssä ja huutiksessa. Joka viikko käy kauppa .

Hyvät kuvat ja edullinen hinta ovat taikasanat.

Vaivaa pitää nähdä, mutta kotona siivoaminen käy nopeasti kun siivottavaa on vähemmän.

Eli olet ostanut turhaa tavaraa satasilla ja nyt nettoat kymppejä. Tai myyt tarpeellista murto-osalla arvostaan ja ostat pian uuden. Mahtavaa bisnestä!

Vierailija
37/37 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset