Menetän 1400 vuodessa bruttotuloista
Yhteiskuntasopimuksen takia eikä lomarahojani edes leikata. Ylen sivuilla laskuri.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksa edes katsoa paljonko menetän. Olen tällä hetkellä sairauslomalla vakavan työuupumuksen takia. Alkaa vaikuttamaan ihan siltä, ettei ole enää mitään mieltä palata takaisin työelämään. Ei täällä näköjään pääse työnteolla rikastumaan, joten sama se sitten on laittaa elämänarvot uusiksi. Kunhan tästä joskus toivun, voisin hommata jonkun perusduunarin matalapalkka-alan. Sama liksa siitäkin alkaa käteen jäämään mutta eipähän tarvitse enää kantaa tätä helvetinmoista vastuuta.
Joo julkisellahan voi ihan itse päättää että jatkaako töissä vai jääkö hyvälle eläkkeelle. Tuttu lääkäri pistää eläkepaperit vetämään kun kavereita ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mutta onneksi äänestitte monikulttuurisuuden puolesta, johon rahanne (eikä edes riitä) kaikki menevät! :) Mitä jostain materiasta, kun saa hyvän olon, tietäessään antaneensa ilmaisen ylläpidon Irakilaiselle miehelle joka ei jaksanut tehdä töitä kotimaassaan! :)
Ensi vaaleissa annan ääneni uudestaan jollekin vanhoista valtapuolueista, jotta saan ostettua itselleni hyvän mielen, kun en oikeasti viitsi ottaa selvää miten voisin todella auttaa, enkä vain leikisti! :)
Rikasta illan jatkoa!
2 ei äänestänyt yhtäkään hallituksessa olevaa puoluetta. Että silleen. Saa varmaan valittaa?
Jos et myöskään äänestänyt vanhaa valtapuoluetta, niin kyllä, sitten kuulut siihen harvinaisen pieneen vähemmistöön jolla on lupa valittaa. Nyt kannattaa vaan tehdä se asia selväksi niille, jotka eivät olleet yhtä fiksuja kuin sinä.
En äänestänyt valtapuoluetta, joten keskityn nyt valittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mutta onneksi äänestitte monikulttuurisuuden puolesta, johon rahanne (eikä edes riitä) kaikki menevät! :) Mitä jostain materiasta, kun saa hyvän olon, tietäessään antaneensa ilmaisen ylläpidon Irakilaiselle miehelle joka ei jaksanut tehdä töitä kotimaassaan! :)
Ensi vaaleissa annan ääneni uudestaan jollekin vanhoista valtapuolueista, jotta saan ostettua itselleni hyvän mielen, kun en oikeasti viitsi ottaa selvää miten voisin todella auttaa, enkä vain leikisti! :)
Rikasta illan jatkoa!
2 ei äänestänyt yhtäkään hallituksessa olevaa puoluetta. Että silleen. Saa varmaan valittaa?
Jos et myöskään äänestänyt vanhaa valtapuoluetta, niin kyllä, sitten kuulut siihen harvinaisen pieneen vähemmistöön jolla on lupa valittaa. Nyt kannattaa vaan tehdä se asia selväksi niille, jotka eivät olleet yhtä fiksuja kuin sinä.
Valtapuolue on eri asia kuin vanha valtapuolue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikasta illan jatkoa!
Et saa koska äänestit kuitenkin vihreitä tai vasureita. Nyt tulee sitä tilaamaasi multikultia!
Kaikille laskelmia tehneille muistuttaisin että myös tyel ja tvm nousevat niin ennakonpidätykseen tulee jokaiselle lisää 2%-yksikköä.
Enpä äänestänyt niitäkään. Ehdolla on paljon puolueita, jotka eivät ole edes eduskunnassa.
2900€/v vähemmän, 4,5% vuosituloista.
Joo, ehkä jonkun mielestä ollaan rikkaita kun tulot on isot, mutta maksan jatkuvasti 39% veroja ja lisäksi on iso perhe ja miehellä pieni duunaripalkka niin ei kyllä todellakaan juhlita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikasta illan jatkoa!
Valtapuolue on eri asia kuin vanha valtapuolue.
Äänestin Piraattipuoluetta. Joko riittäisi tästä asiasta vääntäminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katainen järkkäs teille liian isot palkankorotukset ja olette nauttineet ylisuurta palkkaa n. 6 vuottaa. Olkaa kiitollisia ettei peritä takautuvasti pois kun ei ole ollut kestävällä pohjalla.
Julkinen joutuu leikkaamaan vielä lisää. Tämä on alku.
Näin se on. Huvittaa miten suomalaiset muutama vuosi sitten ilkkuivat kreikkalaisille, että säästäkää, säästäkää. Siellä leikattiin palkoista, eläkkeistä ja joistain etuukaista 30-50% ja työttömyys oli pahimmillaan lähes 30%. Nyt kun suomalaiselta on BRUTTOpalkasta lähdössä muutama prosentti, niin kauhea itku ja märinä.
Nyt tehtävät sopeutukset ovat pahasti myöhässä eivätkä todellakaan riittäviä, joten lisää on luvassa.
Eli sun mielestä minun, päiväkodissa 26 vuotta työssä olleen työntekijän kuukausibruttopalkka 2200e on liian suuri? Olen ns. urani huipulla, palkka ei nouse enää koskaan. Jos vielä viitsit niin kertoisitko mikä on sun mielestä sopiva palkka minun kaltaiselle julkisen sektorin työntekijälle?
Julkisen sektorin työntekijälle sopiva palkka on sellainen minkä avoimen työntekijät kykenee maksamaan ja nyt kykenee aika heikosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katainen järkkäs teille liian isot palkankorotukset ja olette nauttineet ylisuurta palkkaa n. 6 vuottaa. Olkaa kiitollisia ettei peritä takautuvasti pois kun ei ole ollut kestävällä pohjalla.
Julkinen joutuu leikkaamaan vielä lisää. Tämä on alku.
Näin se on. Huvittaa miten suomalaiset muutama vuosi sitten ilkkuivat kreikkalaisille, että säästäkää, säästäkää. Siellä leikattiin palkoista, eläkkeistä ja joistain etuukaista 30-50% ja työttömyys oli pahimmillaan lähes 30%. Nyt kun suomalaiselta on BRUTTOpalkasta lähdössä muutama prosentti, niin kauhea itku ja märinä.
Nyt tehtävät sopeutukset ovat pahasti myöhässä eivätkä todellakaan riittäviä, joten lisää on luvassa.
Eli sun mielestä minun, päiväkodissa 26 vuotta työssä olleen työntekijän kuukausibruttopalkka 2200e on liian suuri? Olen ns. urani huipulla, palkka ei nouse enää koskaan. Jos vielä viitsit niin kertoisitko mikä on sun mielestä sopiva palkka minun kaltaiselle julkisen sektorin työntekijälle?
Julkisen sektorin työntekijälle sopiva palkka on sellainen minkä avoimen työntekijät kykenee maksamaan ja nyt kykenee aika heikosti.
Palkka on sama tai hivenen suurempi yksityisellä sektorilla.
Meillä yhteensä 6400 euroa!!! Se on meillä koko vuoden ruokaostokset!!!!
1900€/vuosi, enkä edes työskentele julkisella puolella.
Eli mun pomo tienaa tekemälläni työllä pari tonnia enemmän kuin aikaisemmin.
2600e multa, reilu 3000e mieheltä.
Vittu jee. Ja kaiken lisäksi ärsyttää se, että näin julkisella puolella työskentelevänä töitä varmasti lisätään kun työaikaa saa pidentää. Kun niitä entisiäkään töitä ei kukaan meillä kerkeä työajan puitteissa tekemään ja esimiehet mussuttaa jatkuvasti siitä, että kaikilla on liikaa ylitöitä. Ylitöitä tulee siis lisää, työpäivät venyvät entisestään ja kyrpä otsassa kasvaa. No, omalla alalla on töitä ulkomaillakin, esim. Ruotsiin alamme osaajia on jo houkuteltu. Alkaa kiinnostaa minuakin.
Meillä ei ole lapsia, autoa eikä asuntolainaa, joten varmaan elelemme ihan mukavasti opiskelijabudjettiin tottuneina, mutta emmepä hanki mitään noista kolmesta jatkossakaan sitten. Kukapa sitä nyt haluaisi, että korkeakoulutetut, joilla on ehjä tausta ja hyvät turvaverkot, tuottaisivat lisää suomalaisia veronmaksajia. Opintolainat pitää maksaa pois ja koittaa säästää asuntoa varten, joten se haave jonkinlaisesta elintason noususta, jota näin työelämään pääsyn jäljiltä elättelimme, ammutaan nyt viimeistään alas. Kannatti hei käyttää vuosikaudet elämästä kouluttautumiseen.
Kun lasketaan vielä päivähoitomaksujen korotukset, meiltä lähtee yhteensä n. 4000 € bruttona. Tuntuu tosissaan, kun palkat alle keskitulon. Koulutustakin löytyy, mutta muutama vuosi sitten lähti toiselta työpaikka ja nyt uusi työpaikka paljon aiempaa pienemmällä palkalla.
Ajateltiin, että lähes keskituloisina uskalletaan sentään pari lasta hankkia. Nytkin jo käytössä kirpparit, ei käydä parturissa tai lomilla eikä tilailla lehtiä. Ja perheasunto pitäisi kyetä ostamaan isosta kaupungista.. Ei hirveästi naurata.
Vierailija kirjoitti:
Minä 2576 € ja mies 1899 €
Jee! Suomi nousuun tai sitten ei. Kukkaron nyörit laitetaan nyt tosi tiukalle = kotimainen kulutus pienenee. Kannattaako?
Tietysti kulutus pienenee. Elintaso on kulutusta ja meidän elintaso laskee ja Aasiassa, Afrikassa nousee.
Minä 2,5 tonnia, mies liki saman verran. Vittu. Kaikki se on poissa kulutuksesta.
Mikä ihmeen järki tällaisessa lamanhoidossa on! Elvytystä nyt tarvittaisiin, ei sitä, että kansalaiset leikkaa kulutustaan.
Ois edes kiristetty tuloveroista, niin olisi reilumpaa, koska noudattaisi progressiota. Mutku kato ei, kun kokkarithan ei veroja nosta...
Meidän pitää laskea verot muiden euromaiden tasolle. Eihän olisi mitään mieltä verottaa Suomalaista enemmän ja sitten jakaa tämä suurempi kertymä muille euromaille. Toki tätä me ollaan tehty.
Laskurihan on ihan pelle. Ensiksi se laskee "hinnan" pidennetylle työajalle. Se ei kuitenkaan ole rahaa, jota menettää. Toisekseen se ei tuo esiin selkeästi, että korotetuista maksuista syntyy verovähennyksiä, joten nettovaikutus ei ole yhtä suuri. Kolmannekseen sopimuksessa on vaadittu yleisiä veronkevennyksiä.
Mulla on menetykset 2600€. Ajattelin, että teen sitten vastineeksi myös puoli kuukautta vähemmän töitä, kun ei kerran palkkaakaan makseta...
Muistakaa nyt, että Sipilä ainakin lupasi 1,5 mrd euron veronkevennykset, jos yhteiskuntasopimus menee läpi. Verotuksen pitää laskea todella reippaasti, jos ei haluta, että keskiluokka alkaa todella tinkiä kulutuksestaan.