Kiitos Heikki Salmela, meni Hese boikottiin tältä istumalta!
Olin töistä tullessa jo bussissa ja aikeena mennä Heselle hakemaan sapuskaa, kun satuin kännykästä selaamaan tämän päivän uutiset. Niinpä en sitten mennytkään enkä jatkossakaan enää mene. Kyllä oli lähigrillin hampparit muutenkin herkullisempia, vaikka sinne piti pyörähtää pitempi matka!
Kommentit (251)
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea koko ketjua, mutta onhan tämä yllättävää, miten harhaista ja vasemmistolaista porukkaa täällä on. Ette kai te voi kuvitella, että loputtomiin joku muu maksaa teidän elämisen? En usko, että mikään kupla puhkeaa, mutta pikku hiljaa tuet vedetään pois ja loisiminen loppuu. Lopettakaa kitinä ja kadehtiminen. Kiitos ja näkemiin, minä lähden töihin yksityiseen yritykseen 3500 €/kk.
Toivottavasti saat lähteä vielä kauan, sillä jos kokoomuslainen ideologia toteutuu niin sinutkin voidaan korvata halvemalla työvoimalla. Kyllä sieltä työkkärin listalta löytyy joku samaa alaa opiskellut työtön jonka sun yksityinen yritys "ottaa töihin" työkkärikorvauksella. Miksi ne enää sulle maksais 3500€/kk kun laiskoja loistyöttömiä pitää aktivoida ja niitä saa töihin pelkillä nimellisillä kuluilla. Harva yritys jättäis moisen tilaisuuden käyttämättä. Voit jopa itse päästä tekemään hommiasi työkkärikorvauksella sen jälkeen kun sut on irtisanottu liian kalliina, toivottavasti silloinkin muistat että kitinä ja kadehtiminen pois ja ilolla töihin.
Se on jännä miten ihmiset aika usein kuvittelee, ettei nää jutut koske itseä lainkaan. Mulla on työpaikka joten voin haukkua muita loisiksi. Ei se sun työpaikkas ole sen kummempi kuin muutkaan, jos firma saa mahdollisuuden säästää niin sehän säästää, susta piittaamatta. Ja sä oikein innolla ajat tätä säästömahdollisuutta. Loiset vaan töihin työkkärikorvauksella.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelu kunniaan ikään katsomatta, siitä seuraa ammatti, työ, ja hyvä palkka.
Ei palkan pitäisi mitenkään liittyä opiskeluun.
Palkan pitäisi olla vain ja ainoastaan korvaus tehdystä työstä riippumatta koulutuksesta.
Jos kaksi henkiöä tekee samaa työtä heidän tulisi saada samaa palkkaa vaikka toinen olisi aivokirurgian korkein ammattilainen ja toinen elämänkoulun käynyt. Vain osaamisesta ja työnteosta palkkaa ei muusta kiitos.
2500 € pikaruokalatyöllä?? Juu ei todellakaan.
Itse työskentelin hesen kilpailevassa firmassa, mutta meininki ihan sama heselläkin. Tuntipalkka joo ihan ok ilman koulutusta melkein 11 euroa. MUTTA naurettava työvuorosuunnittelu piti huolen siitä, ettei silti voinut tienata kuin noin tonnin kuussa MIINUS VEROT.
Työvuorot nimittäin laitettiin neljän tunnin pituisena. Pyysin jatkuvasti pidempiä vuoroja ja enempi tunteja, en saanut. Palkattiin vaan uusia. Saikut oli nimittäin helpompi korvata, kun oli neljän tunnin vuorot, eikä tarvinnut antaa taukoja.
Olin todella ahkera ja hyvä työntekijä, mutta siitä huolimatta ei enempää tunteja tippunut.
Kyllä suoraan sanottuna viiituttti olla töissä 6 päivää viikosta, ja "tienata" joku 800 euroa nettona kuussa, saman verran saa työkkärin tuilla elävä siskoni tekemättä mitään :0
Lisäksi työpaikalla oli hometta, ja itse altistuin kemikaaleille, kun hanskoja ei saanut pitää, ja minulle tuli helkkarin paha ihottuma, joka levisi käsistä jalkoihin, naamaan ja vatsaan. Jouduin ottamaan sairauslomaa ja kokeilin KAIKKEA hoitaessa tuota ihottumaa, joka sitten loppui kuin seinään kun lopetin.
Työpaikka oli täynnä työpaikkakiusaamista ja vanhempien työntekijöiden tyrannointia. Onneksi itse kuuluin ns sisäpiiriin, koska olin hyvä työntekijä, mutta kiusauksen kohteeksi joutuivat kaikki hitaammat, saikulla olleet, jne. Kiusaus lähti sieltä johtotasolta. Näin jopa fyysistä väkivaltaa, mm "vahingossa" tavaroiden tiputtelua päälle ym, mikä on todella vaarallista, kun tilassa on 180-asteisia rasva-altaita.
Tein jossain vaiheessa valituksen ylemmälle tasolle pois meidän ravintolasta tuosta kiusaamisesta, ettei työpaikka korvannut ihottumani hoitoa mitenkään ja ainoa mitä sain niin vttuilua asiasta, sekä siitä, miten en saa enempää tunteja. Kaikki vaan paheni, sairausloman palkkoja jäi "vahingossa" maksamatta, pskanjauhanta kiihtyi ja tunteja tippui entistä vähempi.
Ja siis selvennykseksi: ennen ihottuman puhkeamista olin useita vuosia töissä (noin 4) ilman saikun saikkua. Ihottuman vuoksi oli PAKKO ottaa, se parani vain ollessa töistä pois.
Lopulta pääsin onneksi kouluun ja lopetin tuolla. Osa ei pääse, vaikka kuinka lukee pääsykokeisiin ja on jumissa tuolla roskatyöpaikassa. Yritän itse välttää viimeiseen asti tuon firman tukemista, juurikin työntekijöiden paskan kohtelun vuoksi.
Riittäisi miljoona muutakin juttua tuosta samasta firmasta liittyen muun muassa ruuanlaiton hygieniaan ja mitä työntekijälle kävi jos siitä huomautti, koneiden kuntoon ymymtm, mutta viestistä tulisi niin pitkä, ettei kukaan jaksaisi lukea.. Nuo edellämainitut asiat ei siis ainoat, jotka oli huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Parempaa ja enemmän saa kun ostaa kaupasta ne moskat mitä tuo lafka yrittää "ruokana". En ole ikinä ymmärtänyt Hesburgerin suosiota.
No Hesen suosio nyt on alkujaan vaan sitä että Turun white trash-lähiöt on siitä tykänneet ( kun ne tykkää roska "ruuasta" ) ja sen myötä koko maan white trash löytänyt, ikävä kyllä, omakseen.
208 & 209 kerro vaan, kyllä kiinnostusta löytyy. Ne, jotka ei jaksa lukea, olkoot lukematta.
Minä en tajua tuota, että työntekijän palkkaaminen tulee muka kalliiksi sivukulujen takia ja sitten hesessä ja vastaavissa kuitenkin palkataan tarpeeseen nähden vähintään kaksinkertainen määrä työntekijöitä, joille annetaan lyhyet vuorot?
Tänään tuli postin mukana Hesburgerin tarjouskuponkeja. Heitin ne roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Tänään tuli postin mukana Hesburgerin tarjouskuponkeja. Heitin ne roskiin.
Voi kurjuus! Etkö hakisi kupongit ja menisi sen jälkeen Heseen syömään oikein tukevasti. Olisi niin kurjaa, jos Hesburger masentuisi performanssistasi.
Luulen, että sain Hämeenlinnan Hesburgerilla syömisestä elämäni pahimman ripulitaudin, jota kesti viikkokausia. Sen jälkeen en ole uskaltautunut Heselle syömään ja tämän Salmelan puheiden jälkeen en mene enää jatkossakaan. Voisi noi yrittäjät nyt sentään vähän työntekijöitä ja mahdollisia asiakkaita kunnioittaa.
Kyllä on suomalaiset kadetta porukkaa. Täällä puhutaan Hesen perustajan palkasta kun vähän kritisoi tämän maan menoa. Eiköhän Heikki ole aikanaan työnsä tehnyt sen takia että voi nyt nostaa sitä lihavaa tiliä. Vai pitäiskö sen kitkutella 1200€ kuussa?
Itse kannatan boikottia myös Hesen ruuan epäterveellisyyden vuoksi. Syökää vaan lisää Heseruokaa urpot, jotka ihailette Salmelaa. Päästään nopemmalla aikataululla teistäkin eroon.
https://www.hs.fi/talous/art-2000006499644.html
HS selvitti uuden ravintolakorvauksen suurimpia saajia: Hesburger hyötyy mallista eniten
Boikottiin koko lafka, miksi susisurkeita kerroshamppareita enää kannattais ostaa, ne ovat hampurilaisten irvikuvia nykyään, menkää mielummin mäkkiin, sielläkin on paremmat sapuskat.
Majoneesilla peitetyt klöntit eivät ole mitään hamppareita.
Hesen ruoka on pahaa. Käyn Burger Kingissä.
Vierailija kirjoitti:
Hese osti Carrlolsin. Siitä ikuisesti katkera.
Okei viisi vuotta vanha ketju, mutta tämä on silti ehkä typerintä mitä olen hetkeen lukenut. :D
Jos Hese ei olisi ostanut, niin Carrolsin olisi ostanut joku muu ja varmasti ulkomaalainen firma. Näin rahnat pysy Suomessa.
Heikki Salmelalla on totuudenjyvä.
Suomessa on hyvä sosiaaliturva, niin sivistysvaltiossa pitääkin olla.
Se liian on helposti väärin käytettävissä. Sieltä saa liikaa rahaa.