Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa torppö kaveri lapsella

Vierailija
29.02.2016 |

Tulivat koulun jälkeen meille. 15.30 meillä oli ruoka ja koska kaveri oli meillä vielä niin kysyin onko nälkä ja haluuko syödä. Ruoka maistui ja ruokapöydästä kaveri nousi sitten suoraan soittamaan toiselle kaverille et voisko tää toinen mennä heille nyt heti.
Tuli ihan sellanen olo et odotti vaan et saa (taas) ruuan meillä. Hengaa meillä ihan liian usein muutenkin ja joskus on kiva tarjoo ruokaa mut ei aina. Ja nyt sit viel toi typerä soitto toiselle kaverille ihan pokkana. Suoraan sanottuna v.tuttaa.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas vihamielisiä vastauksia. Ehkä juuri niiltä äideiltä, jotka mielellään ruokkivat lapsensa  muualla... Kyllä mun mielestä oli törkeää käytöstä kaverilta sun lasta kohtaan. Noita lapsia olen itsekin kohdannut, joiden kohdalla tulee toisarvoinen ja hyväksikäytetty olo. Kannattaa mielestäni sanoa napakasti, jos käytös on huonoa. Ihan hänen omaksi parhaaksi se on tajuta mahdollisimman nuorena, että hänen käytöksensä ei ole sopivaa. Sun ei tarvitse olla herttainen ja pullantuoksuinen äiti vaan auktoriteetti, jonka luona joko käyttäydytään tai poistutaan.

Mutku kato kun se ei nyt VOI a) ottaa selville omalta kakaraltaan, josko toi oli jo tiedossa oleva meno ja b) sanoa suoraan sille kaverille, että kaveria ei lempata. On ap kuulemma niiiiiin kiireinen, että ehtii vatuloida kohtaamaansa vääryyttä täällä ties kuinka pitkään, mutta ei ehdi sanoa paria lausetta sille lapselle suoraan.

Ps. Meillä lapšt on jo teinejä, mutta meillä oli kyllä tapana, että lapset tulee kotiin syömään aina iltaruuan. Joten ihan turha nyt yrittää syyllistää, olen vaan aidosti sitä mieltä, että ap on tyhmä ja puhekyvytön paska. Näin.

Vierailija
22/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hienoa et täällä ollaan sitä mieltä et mä olen tässä jotenkin tehny väärin. Kiitos. Onpa taas niin mieltäylentävää.

No mitä sitten odotit? Sinun ei ole mikään pakko tarjota kaverille, joten älä tarjoa jos et kestä ilman nöyriä kiitoksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sanoit sille lapselle? Kai sait suusi auki ja sanoit, että kyllä minä luulin, että jäät tänne. Ja että ei ole kiva, kun olet noin epäreilu ja ahne. Ja että sun mielestä ei teidän ruokapöydästä lähdetä soittelemaan muille kavereille. Vai etkö sanonut? Miksi et?

En todellakaan tienny et mun ois pitäny alkaa kasvattaa muidenkin lapsia. On tarpeeksi tässä omankin arjen ja perheen pyörityksessä.

Eli et saa suutasi auki mutta someen voi aina tulla ruikuttaan!

Pieni vinkki elämään (ni voi se oman arjen pyörityksiin helpottua) :

Jos joku asia vituttaa niin puhu siitä sille ihmiselle!! Kukaan ei ole ajatustenlukija, poika oli varmaan lapsesi kanssa sopinut että tulee teille pariksi tunniksi ja menee sitten x:n luo jos sille sopii. Itse tarjosit pojalle ruuan!

Mistä täällä sit saa puhua? En tienny et on jotku säännöt tästä aiheesta.

Tiedoksi sinulle, että kyseessä on tyttö ja kuulin kyllä puhelun ja eivät olleet sopineet mitään tän toisen kaverin kanssa. Lisäksi tuntuu pahalta sanoo et "ei, et saa ruokaa" ku toinen huutaa vieressä nälkää. Tottakai sillon ruokin. Se ei o pointti vaan se että tuntuu et hyväksikäytetään jatkuvasti.

Vierailija
24/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas vihamielisiä vastauksia. Ehkä juuri niiltä äideiltä, jotka mielellään ruokkivat lapsensa  muualla... Kyllä mun mielestä oli törkeää käytöstä kaverilta sun lasta kohtaan. Noita lapsia olen itsekin kohdannut, joiden kohdalla tulee toisarvoinen ja hyväksikäytetty olo. Kannattaa mielestäni sanoa napakasti, jos käytös on huonoa. Ihan hänen omaksi parhaaksi se on tajuta mahdollisimman nuorena, että hänen käytöksensä ei ole sopivaa. Sun ei tarvitse olla herttainen ja pullantuoksuinen äiti vaan auktoriteetti, jonka luona joko käyttäydytään tai poistutaan.

Mutku kato kun se ei nyt VOI a) ottaa selville omalta kakaraltaan, josko toi oli jo tiedossa oleva meno ja b) sanoa suoraan sille kaverille, että kaveria ei lempata. On ap kuulemma niiiiiin kiireinen, että ehtii vatuloida kohtaamaansa vääryyttä täällä ties kuinka pitkään, mutta ei ehdi sanoa paria lausetta sille lapselle suoraan.

Ps. Meillä lapšt on jo teinejä, mutta meillä oli kyllä tapana, että lapset tulee kotiin syömään aina iltaruuan. Joten ihan turha nyt yrittää syyllistää, olen vaan aidosti sitä mieltä, että ap on tyhmä ja puhekyvytön paska. Näin.

Älkää vastatko tälle. Sairas.

Vierailija
25/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hienoa et täällä ollaan sitä mieltä et mä olen tässä jotenkin tehny väärin. Kiitos. Onpa taas niin mieltäylentävää.

No mitä sitten odotit? Sinun ei ole mikään pakko tarjota kaverille, joten älä tarjoa jos et kestä ilman nöyriä kiitoksia.

Oho. Sä taidatkin olla niitä ku ruokkii muksunsa aina naapurissa.

Vierailija
26/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin arvattu. Edelleen ap:n ei ole mikään pakko tarjota ruokaa lapsen kaverille. Mielipaha siitä, ettei kaveri ole tarpeeksi kiitollinen, on naurettavaa.

Vierailija
27/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin arvattu. Edelleen ap:n ei ole mikään pakko tarjota ruokaa lapsen kaverille. Mielipaha siitä, ettei kaveri ole tarpeeksi kiitollinen, on naurettavaa.

Sulla on ymmärtämisessä nyt jotain vikaa. Mielipaha ei ole kiitoksen puutteesta vaan siitä miten käyttäytyi toista lasta kohtaan. Miten itse käyttäydyt sosiaalisissa tilanteissa jos et nähnyt tässä mitään outoa?

Vierailija
28/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sanoit sille lapselle? Kai sait suusi auki ja sanoit, että kyllä minä luulin, että jäät tänne. Ja että ei ole kiva, kun olet noin epäreilu ja ahne. Ja että sun mielestä ei teidän ruokapöydästä lähdetä soittelemaan muille kavereille. Vai etkö sanonut? Miksi et?

En todellakaan tienny et mun ois pitäny alkaa kasvattaa muidenkin lapsia. On tarpeeksi tässä omankin arjen ja perheen pyörityksessä.

Onneksi sulla oli kuitenkin aikaa tulla palstailemaan, vaikka sitä ei valitettavasti riittänyt parin lauseen sanomiseen itse tilanteessa. Onneksi aikaa löytyy myös useisiin vastauksiin ja passiivis-aggressiivisiin loukkaantumisiin, vaikka taidan itsekin tajuta, että väärässä olet. Kivat sulle!

Vierailija
29/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää vastatko tälle. Sairas.

Aha.

Ap saa haukkua LASTA törpöksi. Ei zori, torpöksi, mitä se lieneekään.

Mutta häntä itseään ei tietenkään saa nimitellä, kun se on "sairasta"

;-)

Mä kyllä nyt noin moraalisesti väittäisin olevan ihan oikein, että ihmistä, joka haukkuu selän takana lasta, jolle ei viitsi tai osaa asettaa minkäänlaisia talon sääntöjä torpöksi, haukutaan takaisin.

Vierailija
30/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun eihän ap

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun eihän ap:lla ole aikaa kasvattaa muiden lapsia! Niinhän hän juuri itse sanoi. Sen sijaan aikaa riittää märyttää vauvalla ja niin, ettei tekijä koskaan saa selville, että teki väärin. "Vihamieliset" vastaukset ovat olleet juuri sitä, että asiaan olisi pitänyt puuttua ja sanoa jotain. Nyt vähän sitä sisälukutaitoa, kiitos.

Vierailija
31/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on ymmärtämisessä nyt jotain vikaa. Mielipaha ei ole kiitoksen puutteesta vaan siitä miten käyttäytyi toista lasta kohtaan. Miten itse käyttäydyt sosiaalisissa tilanteissa jos et nähnyt tässä mitään outoa?

Kiitosten kaipaamisestahan tuossa nimenomaan on kyse. Ap:n mielestä kaverin pitäisi "lunastaa" saamansa ruoka viettämällä joku tietty aika vielä ruuan jälkeen ap:n lapsen kanssa, lasten omista haluista viis. Jos ap haluaa tarjota, niin sitten tarjoaa muttei odota kaverilta kohteliasta kiitosta kummempaa kiitollisuutta, tai sitten lopettaa tarjoamisen ja lähettää kaverin kotiinsa kun oma perhe alkaa syödä.

Vierailija
32/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hienoa et täällä ollaan sitä mieltä et mä olen tässä jotenkin tehny väärin. Kiitos. Onpa taas niin mieltäylentävää.[/]

No koska olet typerä ja jankkaaja, siksi varmaan. Ja edelleenkin jankkaamassa vauvalla sen sijaan, että tekisit jotain. Ota tämä palautteena ja opi tästä jotain. (Tosin en usko, että kykenet siihen. Sunlaiset eivät yleensä kykene muuttamaan toimintamallejaan.)

Vierailija
33/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sulla oli kuitenkin aikaa tulla palstailemaan, vaikka sitä ei valitettavasti riittänyt parin lauseen sanomiseen itse tilanteessa. Onneksi aikaa löytyy myös useisiin vastauksiin ja passiivis-aggressiivisiin loukkaantumisiin, vaikka taidan itsekin tajuta, että väärässä olet. Kivat sulle!

Sori mut sulta on tainnu lääkkeet jäädä ottamatta. Mä en todellakaan ole tehny mitään väärää! Miks edes oisin? :D olet jo todella nolo.

Vierailija
34/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on näitä teinilissujen kasvattamia ADHD palleroita. Hyö on niin kiireisiä lähärinhommissaan, ettei ole aikaa kasvattaa tyttäriään hyville tavoille. Itse olen aina vain tyytyväinen kun on Jaminajessican aika lähteä kotiinsa.

Vierailija
35/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aika tyhmää kesken kyläilyn alkaa sopia seuraavia treffejä. Viestii kaverille, että hän on kakkosluokan kaveri, muut menee edelle.

Etkö ap puuttunut tilanteeseen? Miksi ihmeessä et? Pienistä lapsista kaiketi kumminkin kyse, se on sun vastuulla määrittää sinun kodin säännöt ja kasvattaa lapsia, myös kylässä olevia. Niin ne naapuritkin vuorollaan kasvattaa sinun Janica-Maricaa. Yhteistyöllä nää asiat taotaan lapsille kaaliin, ei valittamalla jälkikäteen av:lla.

Vierailija
36/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On torppöä, todella torppöä. Muttei puoliksikaan niin torppöä kuin kitistä jälkikäteen somessa sen sijaan että saisi suunsa auki IRL.

Vierailija
37/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mä olen aika montakin kertaa nähnyt tasan tuollaista käytöstä aikuisten naisten - tai noh, parikymppisten - taholta. Tullaan syömään illallista ja siinä jo ruokailun ollessa kesken viestitellään, missä nähdään kavereiden kanssa hetken kuluttua.

Mun ei kai vaan sovi olla asiasta loukkaantunut, kun olen viisikymppinen ja pitäisi olla "iloinen" siitä, että kummilapset käy edes syömässä ja juomassa viiniä joskus.

Vierailija
38/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks mut mitä? :D

Nyt mä olen lähäri teinilissu? Ainiin, unohtamatta että oon kokoajan niin kiireinen etten ees kasvata omia lapsiani.

Kiitos, kiitos. Sinä hullu jankkaaja olet kyl jo niin huvittavaa luettavaa. Päivän piristi kyl tää ketju. Thanks. Huomenna uusiks?

Vierailija
39/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mulle on käynyt vähän vastaava asia yläasteikäisenä (nyk. ikää 29 ja vieläkin kaivelee): Hengasin aina koulun jälkeen parhaan ystäväni luona (asui lähellä koulua, mun porukat myöhään töissä). Niillä oli aina ruoka ja mulle tarjottiin. No en kyllä heti ruuan jälkeen sit lähteny kenenkään muun seuraan, mut jonkin kerran kun tämä ruokailu toistu, niin kaverin äiti oli ottanu yhteyttä mun äitiin, että ei oo varaa ruokkia mua ihan joka päivä.

Ok, ymmärsin, menin edelleen niille koulun jälkeen, mutta en enää syöny siellä, en nyt muista, poistuinko kotiini kun alkoivat syödä (mun kotoakin siis sai ruokaa, niin ei ollu siitä mun syömiset kiinni) vai odotinko vaan niillä, että kaveri sai syötyä.

Ja kun tätä kaverilla syömättömyyttä oli jatkunu tarpeeksi pitkään, mulle sanottiin, että on loukkaavaa, että en ikinä syö siellä. Että eikö ruoka kelpaa. Ihmiset, päättäkää! Ehkä kohtuuden käsitys mulle ei teininä ollu niin selvä, että se oli joko tai, mutta teki miten teki, niin palautetta sai.

Vierailija
40/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

40, mutta kato kun pääasia on valittaa, niin ainahan se aihe jostakin revitään :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi