Olen 159/108kg, voiko kulutukseni olla 1200kcal
http://www.kaloritaulukko.fi/kalorikulutus/
Tuon mukaan laskin ja sain tulokseksi 1205kcal/vrk. Fyysistä aktiivisuutta jumpat 3-5 krt/vkossa ja koiran kanssa lenkit päivittäin.
Huh, huh. Eipä ihme kun en oo onnistunu ikinä laihduttamaan, olen luullut että tällä ruholla kulutan vähintään 2000kcal/vrk vaikka istusin päivät sohvalla.
Kommentit (9)
Voi hyvinkin olla. Kulutusta lisäämällä se paino yleensä putoaa. Oletko kokeillut anaerobista/anabolista treeniä. Lihasmassa lisää kultusta reilusti ja tekee painonpudotuksesta helppoa.
No jos sinulla on ikää n. 180v niin sittenhän se kulutus tosiaan on tuon kaavan mukaan se 1200kcal. Itse veikkaisin kyllä, että siinä vaiheessa aika tarkkaan 0, mutta tuollaiset yksinkertaistetut kaavat aina ääripäissä vähän heittää ;)
Laskitkohan nyt ihan oikein? Siis nuo suluissa olevat oikeassa järjestyksessä? Mä sain 157 cm ja 75 kg summaksi rapiat päälle 1400 kcal, mikä kaiketi on suurinpiirtein oikein.
1200kcal on aivan liian vähän kaloreita.
Tuon kaavan mukaan BMR olisi noilla mitoilla ~2000kcal - 4.7*ikä ja kerroin liikkumisen mukaan, eli jos olet vaikka kolmekymppinen niin noilla liikkumisilla kulutuksesi olisi varmaan luokkaa 2800kcal.
Ei mikään mahdottomuus, itse en melko samoilla mitoilla laihdu ollenkaan jos syön yli 1300kcal per päivä säännöllisesti.
18 vuotias nainen noilla mitoilla kuluttaa kevyesti liikkuen n. 2600 kcl. Eli ikä ja sukupuoli vaikuttaa myös. Googlaa kalorilaskuri. Sinne vaa mitat ja saat oikean tuloksen.
Oisko voinu tulla laskuvirhe? Itse mitoilla 162/75 sain huomattavasti isomman luvun.