Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suunnitelette yhteiset lomat parisuhteessa

Vierailija
29.02.2016 |

Kun tuntuu, että koskaan ei ole tilaa yhteiselle ajalle jossain lomalla, keksin aina itse että olisi kiva lähteä jonnekin mutta sitten mies torppaa koko idean aina. Miten siis voi koskaan olla yhdessä kun aina toinen vastustaa jotain. Ihan vaikka perus valmismatka, niin on vaikeaa miettiä milloin menisi ja miten se tapahtuu, siis kun toinen ei sanoa juuta ei kä jaata tai sitten sanoo että mites me nyt sinne lähdettäs.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ostaa aina välillä lomia, yleensä pitkiä viikonloppuja. Jos minä haluan pidemmälle lomalle, on se suunniteltava melkein vuotta etukäteen, että mies saa työkuvionsa kuntoon... 

Yleensä mies kysyy minne haluaisin. Mies toivoo jotain urheilumahdollisuuksia, laskettelua/surffausta tms. ja minä rentoutumista yhdessä. Yritetään yhdistää ne.

Vierailija
2/8 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun perheessä on pieni koululainen, yhteisen loma-ajan löytäminen on vähän haasteellisempaa. Mies on kotihiiri, korkeintaan lähtee potkimatta sukulaisiinsa (700km). Eli minä ja ipana mietitään mihin me halutaan mennä ja kysytään tuleeko iskä mukaan vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulassa sovussa yhdessä. 

Vierailija
4/8 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulassa sovussa meilläkin. Mä suunnittelen lomat 4vkoa Eurooppaa kiertämässä kesällä ja n 2 vkoa talvella jossain lämpimässä. Mies on valmis mihin tahansa:D Lapsia on ollut reissussa mukana 1-4

Vierailija
5/8 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä muitakin aiheita, joista vaikea keskustella ja tehdä päätöksiä? Me ollaan miehen kanssa aina löydetty aikaa, rahaa ja kompromissi. Noita tarvii yleensä kaikissa tulevaisuuden suunnitelmissa. Ehkei sun mies tykkää matkustaa? Mut en mä silti pysty ymmärtämään, miten kaksi aikuista ei pysty omista toiveistaan kommunikoimaan. Kerrot miehelle, että asia on sinulle tärkeä ja haluat siitä puhuttavan kunnolla, kuten muistakim tulevaisuuden suunnitelmista. Jos ette puhu niistä, niin sitten on jotain isompaa pielessä.

Vierailija
6/8 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole lomia koska olemme yrittäjiä. Lapsi roikkuu tässä mukana.

Vierailija
7/8 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään pari "vakimatkaa vuodessa" ja niiden ajankohta ja tarkempi kohde päätetään noin 6kk etukäteen yleensä mun ehdotuksesta, molempien työtilanne huomioiden. Toinen on keväthangille Lappiin ja toinen alkusyksystä Kreikkaan.

Tämän lisäksi tehdään joka vuosi hääpäivämatka jonnekin, yleensä avataan keskustelu aiheella "mennäänkö tänä vuonna jonnekin kauemmas (pitkä vkl Euroopassa) vai 1-2 yön kotimaassa".

Varsinaista kesäloma-aikaa ei paljon suunnitella, mennään sään ja fiiliksen mukaan ja huomioiden miten saadaan vanhempieni mökki käyttöön yms. 

Joskus jompi kumpi vaan sanoo, että tekis mieli jonnekin matkalle ja sitten pähkitään asiaa ja varataan jos löytyy sopiva aika ja rahat. Mulla oli viimeiset 3v niin paljon työmatkoja, ettei matkustettu yhtään ylimääräistä reissua kun en vaan jaksanut.

Vierailija
8/8 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee niin, että mies olettaa minun toimivan matkanjohtajana, keksivat ohjelman, ruokapaikat ja hoitavan kaiken, kieltäytyy suunnittelemasta tai sopimasta mitään ja marisee kun sitten arvaan väärin hänen mielitekonsa . Tästä seuraa se, että mies makaa kotisohvalla ja minä matkustan yksin, jos mieleni tekee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä