Uskovat, miten suhtaudutte rahan sijoittamiseen?
Mielestäni Raamatussa annetaan ymmärtää, että ei pitäisi keskittyä rahan haalimiseen. Muistaakseni sananlaskuissa tai psalmeissa. Myös varoitetaan rahan himosta, joka on kaiken pahan alku ja juuri. Toisaalta hyvä taloudenpito ja vähin erin kerääminen on tärkeää jne..
Mulla ei ole oikeen selkeää käsitystä asiasta. Käyttötilit ovat melkein nollakorkoisia ja muunlainen sijoittaminen kiinnostaisi, mutta miten löytää tasapaino asiassa niin, ettei se sido liikaa ajatuksia? Millaisia ajatuksia teillä on?
ap
Kommentit (4)
Itse en näe eroa sijoittamisen ja muun rahan keräämisen välillä. Eli pitää pitää se terveenä eikä antaa sen muuttua liian tärkeäksi. Uhkapelit ja lotot ovat minulle poissuljettuja ja sama koskee sellaista liian kikkailevaa sijoittamista (ostetaan vaikka senttiosakkeita isolla summalla sillä odotuksella, että kurssi heilahtaa ylös).
Voikohan Raamatun mukaan työskennellä rahoitus- ja sijoitusalalla? kysymys kuulostaa vähän tyhmältä, mutta tällainenkin tuli mieleen.
ap
Mietipä millaista sijoitusvarallisuutta kirkko pyörittää veroparatiisien kautta....
Minä ajattelen, että Raamattuun sidottu omatunto on hyvä ohjenuora tässä asiassa. Jokainen tehköön niin kuin omatunto sanoo.