Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako kerrostalossa laittaa pienen kuramaton oven eteen käytävän puolelle?

Vierailija
28.02.2016 |

Onko se yleisesti sallittua?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa.

Vierailija
2/65 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä nähty mutta harvinaista. Voi olla ongelma, jos joku liikkuu porraskäytävässä ja kaatuu ovimattosi vuoksi. Mieluummin kuramatot asunnon sisälle, sillä porraskäytävä on yhteistä tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa laittaa missään tapauksessa. Joku mummo voi kompastua siihen ja kuolla tai sitten se saattaa syttyä räjähdysmäisesti tuleen ja polttaa koko talon ihmisineen maan tasalle.

Vierailija
4/65 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. On vittumainen ja paloturvallisuusriski.

T rappusiivooja

Vierailija
5/65 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ainakaan saa. Haittaa siivoojan työtä ja on paloturvallisuusriski. Onko sulla niin pieni eteinen, ettei se mahdu siihen?

Vierailija
6/65 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko kiellettyä, mutta ne haittaavat porraskäytävässä työskenteleviä: siivoojia, postin- ja lehdenjakajia. Niihin voi kompastua.

Vierailija
7/65 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin ihan mielenkiinnosta, kun vastapäisellä naapurilla on matto, jokin todella kookas ja pelottava pääsiäisnoita-aiheinen kranssiviritelmä ja usein vielä roskapussi ovensa suussa. Näyttää karsealta ja mietin, onko noista mikään sallittua. AP

Vierailija
8/65 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Sillä hankaloitetaan käytäväsiivousta. Kaikki asukkaiden roinat kuuluvat asunnon sisäpuolelle.

Vierailija
9/65 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä rapun asukkaalla oli tuollainen ja kerran otin asiaksi mainita, kun näin miehen menevän kotiinsa. Poisti sen seuraavana päivänä.

Vierailija
10/65 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kuvastaa hyvin Suomea. Kaikki on kielletyä ihan ehdottomasti. Ja mitään poikkeuksia tai yksilöllisyyttä ei sallita. Piste. Rikollista suorastaan. Oikeasti, kuinka moni on kompastunut ovimattoon?? Jossa yleensä pitävä kumipohja! Tarviiko ihan kaiken olla joku virallinen lupa??? Roskista ei tietenkään saa säilyttää rappukäytävässä, mutta että ovikranssikin on vääränlainen?!? Mitä jos vaan laittaisit omaan oveen sellaisen, mistä itse pidät?

Vierailija
11/65 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullealkoi naapuri valittaa kun pidin rattaita ihan suht tilavassa rappukäytävässä ihan seinän vieressä. Ne ei todella häirinneet ketään joten jatkossakin pidän niitä siellä, mihin muuallekaan mä ne laittaisin. Eli just tommosta turhasta nillittämistä on suomi täynnä.

Vierailija
12/65 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ku laitat!

Vierailija
13/65 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampio -  lue tämä

http://www.spek.fi/Suomeksi/Turvatietoa/Kerrostaloasujalle

Vierailija kirjoitti:

Tää kuvastaa hyvin Suomea. Kaikki on kielletyä ihan ehdottomasti. Ja mitään poikkeuksia tai yksilöllisyyttä ei sallita. Piste. Rikollista suorastaan. Oikeasti, kuinka moni on kompastunut ovimattoon?? Jossa yleensä pitävä kumipohja! Tarviiko ihan kaiken olla joku virallinen lupa??? Roskista ei tietenkään saa säilyttää rappukäytävässä, mutta että ovikranssikin on vääränlainen?!? Mitä jos vaan laittaisit omaan oveen sellaisen, mistä itse pidät?

Vierailija
14/65 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se yleensä kiellettyä on. Toki laittaa voit, mutta varmasti jossain vaiheessa asiasta huomautetaan ja joudut maton ottamaan pois. Haittaa siivousta ja kuten sanottu, mitään tavaraa ei saisi käytävässä olla nimenomaan paloturvallisuussyistä. Ne lastenvaunutkin siinä tietysti saattaa mahtua olemaan, mutta siinä vaiheessa kun talossanne on tulipalo/joku idari sytyttää ne vaunut tuleen, ei ihan kamalasti naurata.  Rapussa palavat vaunut voivat oikeasti olla aika ikävä homma. 

Vierailija
15/65 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö muka ovikranssia saa olla? Hirveä holhousyhteiskunta!

Vierailija
16/65 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kompastunut. T. lehdenjakaja

Siksi tarvitaan kieltoja, koska suomalaisilta oma järjen käyttö puuttuu.

Vierailija
17/65 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää kuvastaa hyvin Suomea. Kaikki on kielletyä ihan ehdottomasti. Ja mitään poikkeuksia tai yksilöllisyyttä ei sallita. Piste. Rikollista suorastaan. Oikeasti, kuinka moni on kompastunut ovimattoon?? 

Minä, lukuisia kertoja, monesti vielä samaan, kun ei aina muista. Todellakin inhoan noita rappukäytävien puolella olevia ovimattoja. Muuten kranssitkin on monesti ripustettu niin, että niihin osuu naama, jos on työntämässä postiluukusta jotain. 

T: Postinjakaja

Vierailija
18/65 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovikranssia saa pitää ovessaan, vaikka se naapurin mielestä ei olisikaan nätti. Matot haittaavat siivoojan työtä, sen kai nyt ymmärtää jokainen. Vaunut ja rattaat ovat ehdoton no-no, koska tulipalon sattuessa (ja joku kahjohan voi tarkoituksella tuikata vaunut tuleen) niistä lähtee vaarallisia kaasuja.

Vierailija
19/65 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurien ovimatto pyörii milloin mitenkin päin rappukäytävässä ja välillä sen joutuu itse potkimaan paikalleen, etteivät muut siihen kompastuisi. Mahtaa kerrossiivoojiakin ärsyttää.

Vierailija
20/65 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullealkoi naapuri valittaa kun pidin rattaita ihan suht tilavassa rappukäytävässä ihan seinän vieressä. Ne ei todella häirinneet ketään joten jatkossakin pidän niitä siellä, mihin muuallekaan mä ne laittaisin. Eli just tommosta turhasta nillittämistä on suomi täynnä.

Just. Aivan turhaa valitusta. Sehän tekee vain hyvää keuhkoille hengitellä palokaasuja kun joku pyromaani sytyttää ne rattaat palamaan. Hyvässä lykyssä voi joku jopa kuolla.