Hengenvaarallisesti lihava juuri nyt
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Tässä se taas nähdään, muutoksen on lähdettävä aina omasta itsestä, oli kyse sitten laihdutuksesta tai jostain muusta.
Mahtoi lääkäriä turhauttaa... Itseänikin ärsytti nuo tekosyyt, mutta samalla kyllä kävi sääliksi tuo itsensä huijaaminen.
Ihminen joka ei pääse itse liikkumaan ei pääse myöskään kauppaan, mies pystyisi muuttamaan ruokavalion mutta ei muuta sitä. Vastenmielistä katsottavaa.
Eihän se syönyt oikeestaan missään vaiheessa oikeata ruokaa. Teollista vaaleeta jauhomättöö, jota minä en ainakaan ruoaksi kutsu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä sarja löytyy Youtubesta, sieltäkin voi katsoa.
Millä nimellä?
My 600 lb Life
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä se taas nähdään, muutoksen on lähdettävä aina omasta itsestä, oli kyse sitten laihdutuksesta tai jostain muusta.
Mahtoi lääkäriä turhauttaa... Itseänikin ärsytti nuo tekosyyt, mutta samalla kyllä kävi sääliksi tuo itsensä huijaaminen.
Ihminen joka ei pääse itse liikkumaan ei pääse myöskään kauppaan, mies pystyisi muuttamaan ruokavalion mutta ei muuta sitä. Vastenmielistä katsottavaa.
Olen katsonut sarjan aiemmin ja osa noista omaisista vaikuttaa siltä, kuin he haluaisivat pitää toisen lihavana eli jopa vihaisivat häntä. Sitten kun laihtuminen alkaa monella omaisella nousevat negat pintaan ja välillä laihdutusohjelmissa tapellaa rajustikin (muutkin sarjat kuten Extreme Weight Loss).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin ehkä vähän puolella silmällä, kun tiskasin samalla, mutta minulle jäi epäselväksi miksi Penny ei onnistunut laihtumaan, hänhän oli sairaalassakin kuukausikaupalla ja tiukalla dieetillä? Salakuljettiko hänen miehensä hänelle herkkuja vai mikä oikein oli ongelma?
Lääkäri kertoi kameralle, että jostakin Penny saa sairaalaan ruokaa. Ei syyttänyt aviomiestä, mutta kyllä sen miehen asenteesta näkyi, että ei hänkään ottanut ohjeita kovin tosissaan. Minua jäi askarruttamaan se, miten Penny pystyi syömään niin paljon, kun oli lihavuusleikkauksesta toipumassa.
Jos se söi energiarikasta ja piti alkuun kerta-annokset pieninä? Mut on lihavuusleikattu alle puoli vuotta sitten. Ruokavalio koostuu lähinnä proteiinipitoisista maito- ja kalaruuista sekä kasviksista. Maha vetää kerralla esim. yhden suippopaprikan tai kaksi fasun suklaapatukkaa. Jos vetäis suklaata vaan, tuskin laihtuis...
Mistä löytäisi esimerkkiruokavalion?
Ainakin Terveystalon sivuilla Ruokavalio lihavuusleikkauksen jälkeen-otsikon alta löytyy esimerkkipäivä ruokavaliosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten täysin muiden armoilla oleva ihminen voi kuitenkin olla niskan päällä. Vallasta tuossa tuntui kyse olevankin. Kaikkien pitää palvella ja totella "Kleopatraa", joka tietää kaiken paremmin kuin lääkärit, fysioterapeutti tai ravintoterapeutti.Tarvittaessa sitten esitetään uhria, että saadaan muut manipuloitua tottelemaan.
Tiesittekö muuten, että kaikista hyperlihavista suurin osa on kuollut rajun laihdutusyrityksen yhteydessä? Mielestäni se kertoo jotain. Perinteiset nopeat ja hiilaripitoiset dieetit perustuvat näivettämiseen ja jos proteiinin ja ravinneaineiden määrät eivät ole tarkkaan mietitttyjä, sydän pettää äkillisen rasituksen alla.
30/29 Mihin perustuu tieto, että suurin osa kuolisi?
Katoitteks tän päivän jakson? Mistä noi saa rahaa tohon sairaalaelämään ja noutoruokaan?
Eilinen jakso (Lupe) oli kauheinta mitä olen pitkään aikaan nähnyt, ja tuntui että kuvaajat oikein herkuttelivat naisen kärsimyksellä (esim. miten häntä väkisin kiskottiin pieneen autoon ja sieltä pois).
Ilmeisesti nainen oli jonkinlaisella työkyvyttömyyseläkkeellä ja mies hänen omaishoitajansa eli kai he jostain saivat säännöllisesti rahaa. Kyllä sitä tietysti meneekin jos 30 000 kcal päivässä syö.
Näissä jaksoissa pistää aina silmään, miten sairaalloisen lihavat alussa itkevät että tekisivät mitä tahansa laihtuakseen, mutta eivät sitten kuitenkaan esim. yritä kävellä tai lopeta donitsien syömistä.
Tuossa sarjassa puolisot on melkein aina feedereitä. Jossain ykköskaudella se mies haki tahalleen hampparia ja tuli syömään viereen. Vaimo pyysi salaattia, niin mies tokaisi, että "mee itse hakemaan kaupasta". Justiinsa. Vissiin tavoite on tappaa se puoliso?
Ylipäätään olen ihmetellyt, miksi läheiset auttaa. Äiti, puoliso, sisko jne. Kun ihminen makaa sängyssä, eikä pääse edes kauppaan, niin joku mahdollistaa sen mätön. Miksei nämä huolissaan olevat läheiset vaan lopeta sen liiallisen ruuan tuomista?
Kyseessä on ilmeisesti sarja, jota täällä Yhdysvalloissa näytetään nimellä My 600 Pound Life. Sarjassa esiintyneistä henkilöistä on tietääkseni tähän mennessä kuollut vain yksi, Henry Foots.
Joidenkin osalta laihtumistulokset ovat olleet vähän niin ja näin, ja osa on onnistunut hyvinkin.
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään olen ihmetellyt, miksi läheiset auttaa. Äiti, puoliso, sisko jne. Kun ihminen makaa sängyssä, eikä pääse edes kauppaan, niin joku mahdollistaa sen mätön. Miksei nämä huolissaan olevat läheiset vaan lopeta sen liiallisen ruuan tuomista?
Koska se lihava osaa manipuloida: itkeä, ruikuttaa, kerjätä, nalkuttaa, ilkeillä...mikä vain milloinkin tehoaa. Ymmärrän kyllä, että on helpompi hakea sitä pizzaa ja donitseja kuin kuunnella jatkuvaa valitusta.
Olikohan se rakkaus todellista vai ei. Vai mies ei oikeasti halunnut naisen laihtuvan koska nainen oli hänen työpaikka. Ja nainen ei halunnut laihtua ja kävellä koska itsenäisyys tarkoittaa sitä että mieheltä loppuu työt ja hän lähtee litomaan. En tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole ihan helppoa miehellekään varmaan kuunnella sitä taukoamatonta kitinää, jos nainen ei saa sitä sapuskaa mitä haluaa. Tuskin mies kuitenkaan väkisin syötti.
Eiköhän noi saa rahat sairaalaan ja leikkauksiin ohjelmaan osallistumalla? Ja muun hoidon. Edellyttää että annat kuvata itseäsi alasti.
Ainakin motivoi mua laihduttamaan D:
Mites kun ne kovat rasvat (eläinrasvat) ovat vaarallisia ja ihmisen rasva on kovaa rasvaa? Eikä silloin kannata olla laihduttamatta, sillä laihduttaessa käyttäisi kovia rasvoja :)
Vierailija kirjoitti:
Ainakin motivoi mua laihduttamaan D:
Sepä ohjelman tarkoitus onkin: pelotella ja saada ihmiset laihduttamaan. Sillä tekee moni hyvin rahaa.
Mistä löytäisi esimerkkiruokavalion?