Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

toimeentulotuesta

Vierailija
17.02.2006 |

Ilmeisesti opiskelija jolla pienet tulot tähän oikeutettu, kun opintotuki loppuu. Hakemuksessa pyydetään tiliote kahden kuukauden ajalta. Pitääkö sos. toimistoon tosiaankin toimittaa tilitietonsa jatkossakin joka kuukausi, vai kuuluuko vain tuen alkamiseen? Siis jos ei hae mitään lisätukia vaan ihan sitä perusosaa. mitä muuta voisitte kertoa toimeentulotuen saamisesta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/7 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laina tuloksi vaikkei sitä nostaiskaan, menoksi ei lasketa kun maksun aika tulee,tosi hullua. Riippuu ihan työntekijöistä miten vaativat niitä tiliotteita, mä en ole vienyt moneen kuukauteen. Näkevät tuloni koneelta kun Kelasta kaikki tulee. Ei toimeentulotuessa ole mitään lisäosia. Yhden ihmisen perusosa n. 370e. Mitä vielä haluat tietää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kaveri joutui tekemään selvityksen, miten aikoo hoitaa opinnot loppuun. Muistaakseni piti olla joku gradunohjaajan lausunto liitteenä tms.

Vierailija
4/7 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Tilanne on siis se, että opintotuki ja laina käytetty, mutta opintoja (yo) jäljellä ainakin kaksi vuotta. En ole vielä varsinaisesti edes graduvaiheessa. Syitä opintojen pitkittymiseen löytyy: äitiysloma, lähiomaisen ja oma sairaus (ei kuitenkaan mitään sairaslomamahdolisuutta). Lapsi nyt 2v. ja elämä alkaa normalisoitua ja opintoja voisi jatkaa päätoimisesti, jos vain toimeen tulisi. Palkkatuloni (viikonlopputystä) noin 500/kk netto, lisäksi lapsilisä, elatustuki ja asumislisä, olen yh. Perusosalla tarkoitin, ettei olisi tarkoitus hakea mitään harkinnainvaraista tukea erikseen johonkin tiettyyn menoon, vaan tukes yleiseen toimeentuloon. Mikä tuo summa 370e on tai 320? Käteen jäävä raha vuokran jälkeen? Lapsesta tulee kai korotus, mulla on tiedossa summat Espoosta n. 382 ja lapsesta n. 241 eli yhteensä n. 623. Kertokaa pliis lisää. Miten vuokra ympätään tähän yhtälöön? Jääkö asumislisästä yli jäävä osa itse maksettavaksi ja lasketaan menoiksi vai miten? Kiitos edelleen.

Vierailija
5/7 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintotukea saatu 70kk kahteen tutkintoon... ap myös edellinen

Vierailija
6/7 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinäisellä enemmän.

Vierailija
7/7 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomioon menoina tai siis melkein koko onhan siinä joku omavastuu siinäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan