Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni eläkeläinen on tiukilla koska asuu vuokralla.

Vierailija
28.02.2016 |

Ja vuokrat nousevat koko ajan. Tunnen monta 65v-85v jotka asuvat vuokralla. Tunnetko sinä vuokralla asuvia vanhuksia?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Moni muukin on tiukilla korkean vuokran takia.

Itsekin olen eläkkeellä, asumme vuokralla, tällä hetkellä vuokra 1237€

Vierailija
2/38 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen. Moni muukin on tiukilla korkean vuokran takia.

Itsekin olen eläkkeellä, asumme vuokralla, tällä hetkellä vuokra 1237€

Onko teillä iso asunto kun on noin korkea vuokra?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, esim. omat vanhempani ovat molemmat tällaisia, samoin isäni vaimo. Moni muukin sukulainen tulee olemaan tällaisia muutaman vuoden sisällä.

He ovat kaikki olleet vain lyhyitä jaksoja työttöminä, mutta silti aina niin pienituloisia, että asunnonostaminen olisi ollut mahdotonta tai vähintään liian iso riski.

Vierailija
4/38 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään vuokralla asuvaa eläkeläistä. Kaikilla on velattomat omakotitalot ja hyvin näyttävät pärjäilevän.

Vierailija
5/38 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pitää muuttaa halvempaan asuntoon.

Vierailija
6/38 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoalla tuntemallani eläkeläisellä on velaton omakotitalo, ja on tiukilla. Koko ajan huimasti nousevat sähkölaskut ja kaukolämpö, pakolliset remontit, kalliit kauppakäynnit kun ei sinne 2km päähän rollaattorilla pääsekään. Kyllä kannattaisi olla vuokralla. 

Vierailija
7/38 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset ovat tiukilla ihan oman hölmöilynsä vuoksi. Päivät pitkät ovat marketeissa pelaamassa KOLIKKOPELEJÄ ja se mitä tästä pelleilystä jää käteen laitetaan sitten lottoon ja ässäarpoihin ja muihin tyhmyysveroihin, ettei vaan NAAPURI VIE VOITTO KATOS! 

Katsokaa eläkeläiset peiliin ja lopettakaa se lompakkoloisiminen, heti paikallla kuulikko!1111

Vierailija
8/38 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jossain vaiheessa se huono taloudenhallinta lopulta kostautuu. Ei näitä eläkeläisiä auttaisi, vaikka yhteiskunta lahjoittaisi 2000e kuussa.

Vierailija
9/38 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoalla tuntemallani eläkeläisellä on velaton omakotitalo, ja on tiukilla. Koko ajan huimasti nousevat sähkölaskut ja kaukolämpö, pakolliset remontit, kalliit kauppakäynnit kun ei sinne 2km päähän rollaattorilla pääsekään. Kyllä kannattaisi olla vuokralla. 

Niin ja sitä velatonta omakotitaloa ei voi myydä, koska...(?)

Vierailija
10/38 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isäni maksaa onneksi vaan alle 200€ kuukaudessa vuokraa.t.ammattivalittaja

Vierailija
11/38 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne.

Vierailija
12/38 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Itselläni on vielä velkaakin, joten tiukkaa tekee. Luultavasti on pakko vuokralle lähteä kunnan kallisvuokraisiin asuntoihin, niin saisi asumistukea, tosin kyllä röttelöä maaseudulta ei kukaan osta.

Vierailija
13/38 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmatilasta maksattaminen on aivan sairasta. Kaikki rakennukset on jo maksettu  tuhansia kertoja materiaalikuluissa ajatellen. Asukkaan ei pitäis maksaa mistään muusta kuin vedestä ja energiankulutuksesa + jostain kiinteistön ylläpitokuluista ja talkkarin palkkioista. Tämä nykyaika ei ole mitään muuta kuin tienaamista ja kuluttamista tyhjän takia. Rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy.

Vierailija
14/38 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös moni omistusasunnossa asuva pienituloinen eläkeläinen on taloudellisesti tiukoilla, sillä etenkin vanhemmissa taloissa vastikkeet voivat korjauksia varten otettujen taloyhtiön velkojen takia olla varsin korkeita. 6 - 7 euroa/m2 ei ole mitenkään harvinaista. Omistusasuntoon on lisäksi vaikeahko saada asumistukea.

Vierailija
15/38 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä. Olisin voinut maksaa saman summan lainaa ja vastiketta, minkä maksan nyt vuokraa. En kuitenkaan saa/saanut tarpeeksi isoa lainaa osataakseni oman asunnon Helsingistä. Minulla oli säästettynä omavastuu ja luottotiedot kunnossa. En ole valmis muuttamaan kauaksi Helsingistä jossa koko elämäni muuten kuitenkin on. Katselin asuntoja ympäryskunnistakin, mutta olisi saanut muuttaa aika kauaksi ennen kuin olisin saanut asunnon ostettua.

Siksi olen vuokralla. En valita vaikka suurinosa rahoistani meneekin asuntoon. Kukaan ei voi minua haukkua leväperäisestä taloudenpidosta. Osaan kyllä euronvenyttämisen viimeisen päälle. 

Vierailija
16/38 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja sitä velatonta omakotitaloa ei voi myydä, koska...(?)

Miksi asumisen kulut ovat nousseet viimeisen 10 v aikana niin että kohta omakotitaloon ei ole varaa kuin suurituloisilla. Suurimmaksi osaksi nousu johtuu vielä poliittisista päätöksistä.

Vierailija
17/38 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja arvaan että kohta on tuntemattomia selittämässä kuinka olisin asunnon voinut ostaa. Olen kyllä selvittänyt kaikki eri mahdollisuudet. Rajannut ne kuitenkin omien vaatimusteni mukaan. Siksi tämä vuokralla asuminen on minun paras vaihtoehtoni. Teillä voi olla erilaiset vaihtoehdot tai teoriassa joku Kouvola tms. halpapaikka olisi vaihtoehto. Käytännössä kuitenkaan ei.

Vierailija
18/38 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, vaikka millä mitalla. Suurin osa asuu jossain vanhusten vuokratalossa, mutta osa myös tavallisissa taloissa. Talo on ollut aikanaan, se on myyty kun ei enää jaksa maalla asua. Anoppi, lapsuudennaapureita*2 ja muitakin tuttuja. En minä edes kaikista lapsuudenkodin naapureista tiedä, ovatko vuokralla vai omistavatko. Naapurissani, itse omakotitalosta, mutta toisella puolella tietä siellä on entinen vuokratalo, jokan on muutettu osaketaloksi ja siinä asuu paljon vanhuksia, joista moni on hyvän päivän tuttuja. En viitsi kysellä, ovatko asunnot omia vai jonkun muun. 

Vierailija
19/38 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin kaivataan perusteluja sille miksi on ok laittaa kaikki rahat kolikkopeleihin ja lottoon ja sitten itkeä kun ei ole rahaa. Nuorille tällaista perseilyä ei missään nimessä sallittaisi - miksi eläkeläisille? Alkakaahan selittää ja sassiin sittenkin!11

Vierailija
20/38 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin kaivataan perusteluja sille miksi on ok laittaa kaikki rahat kolikkopeleihin ja lottoon ja sitten itkeä kun ei ole rahaa. Nuorille tällaista perseilyä ei missään nimessä sallittaisi - miksi eläkeläisille? Alkakaahan selittää ja sassiin sittenkin!11

En tiedä mutta mun isäni pelasi oman talonpuolikkaansa ja nyt asuu vuokralla.t.ammattivalittaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä