Mitä puet lapselle 12 tunnin automatkalle (yöksi)?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Takki? Pipo? Mitä päälle?
Onko kyseessä avoauto?
Siis meinaatko että istutte autossa koko 12H putkeen? Puen pidemmille automatkoille lapselle (1H tai pidempi aika) ihan vaan sisävaatteet. Autossa saattaa olla joku pieni viltti minkä voi laittaa päälle tarvittaessa. Jos kyseessä on pidempi matka jolloin pysähdymme kahville välillä niin pysähdyttäessä laitan kylmillä ilmoilla vaikka hatun päähän ja takin päälle kun siirrymme sisätiloihin. Hassu kysymys.
Omalla autolla ajaa 200e kun taas juna ja lennot maksavat n. 850e. Niin kyllä ajetaan itse.
En tajua? Kai autossa lämmitys on?
Miksi ihmeessä takki ja pipo? Kun noustaan vessaan jne, niin sitten puetaan tietysti tarpeen mukaan. Muuten sisävaatteet.
Kidutusta tuollainen automatka kyllä lapselle, jos tehdään yhdessä erässä. Ja kidutusta itse asiassa kaikille.
Lapset nukkuvat. Jos ajettais päivällä sit ois kidutusta ainakin mulle kuunnella lasten tappelua ja vinkumista. Yöllä ne nukkuu ja on hiljaa.
Joku mukava oloasu, villasukat ja jonkinlainen peitto tai viltti. Mahdollisia pysähdyksiä varten jotkut helposti puettavat kengät. Mukavaa ajomatkaa!
Kyllä pipo kannattaa laittaa ja vaikka joku peitto/viltti mukaan. Ikkunat hohkaa kylmää niin ei siellä takapenkillä mikään kuuma pääse tulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pipo kannattaa laittaa ja vaikka joku peitto/viltti mukaan. Ikkunat hohkaa kylmää niin ei siellä takapenkillä mikään kuuma pääse tulemaan.
Emmä tiedä millä te ajatte mutta kyllä meidän auton saa ihan niin lämpimäksi kun haluaa. Eikä ikkunoistakaan kylmä hohkaa.
Yöjunalla. Nythän ne on halpoja kun ennakkoon ostaa. Mutta ei jumalauta missään nimessä kukaan jaksa olla 12 tuntia autossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emmä tiedä millä te ajatte mutta kyllä meidän auton saa ihan niin lämpimäksi kun haluaa. Eikä ikkunoistakaan kylmä hohkaa.
Kyllähän siitä saa lämmitettyä vaikka kuinka kuumaksi mutta en itse kuskina tykkää jos autossa on liian lämmin, eli silloin matkustajat saa "kärsiä" ja pukea lämpimämpää vaatetta päälle.. Etenkin yöllä ajaessa alkaa herkästi nukuttaa jos liian lämmintä.
Laitan pojilleni aina kauluspaidan ja villatakin, jalkaan vuorelliset housut ja lämpösukat sekä ohut pipo päähän ja fleeceviltti syliin. Turvavyöistuimet hiostaa tavan t-paidat selästä ihan märäksi kun taas paitapusero pysyy kuivana ja villatakki lämmittää. Talvisaikaan voisin myös testata merinovillapaitaa kauluspaidan tilalle, kesällä paitapusero on ihan paras.
Kuka helvetti lähtee 12 tunnin automatkalle. Lentämällä jos mahdollista.