Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sekä hurmosmammat että paatuneet velat ovat samaa mieltä eräästä asiasta

Vierailija
28.02.2016 |

Toisessa ketjussa kommentoitiin
[quote=Vierailija]Ei kukaan muu osaa kertoa,mitkä olisivat äitiyden huonot puolet,jos juuri minä päättäisin hankkia lapsia.[/quote]Tähän vastaisin: Miksi sitten sekä hurmosmammat että paatuneet velat (vapaaehtoisesti lapsettomat) ovat samaa mieltä niistä huonoista puolista? Ei niihin minusta liity mitään epäselvää. Sekä vanhemmat että lapsettomat kammoavat univelkaa, synnysvaurioita, sairastelukierteitä, lapsen yksinäisyyttä ja kiusatuksi tuloa, oman ajan ja vapauden menetystä, jatkuvaa huolehtimista...

Se, mistä ollaan eri mieltä, ovat itse asiassa lasten hankinnan hyvät puolet, jotka auttavat sietämään huonoja. Vapaaehtoisesti lapseton ei arvosta lasten hankinnan hyviä puolia tarpeeksi hankkiakseen lapsia, ja vastaavasti hän arvostaa usein erittäin paljon lapsettomuuden hyviä puolia.

Vai onko täällä joku, joka on eri mieltä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan oikeassa. Tästä tuskin kummoista keskustelua syntyy, kun asia on niin selvä.

Vierailija
2/11 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ihan oikeassa. Tästä tuskin kummoista keskustelua syntyy, kun asia on niin selvä.

Miten voisimme piristää keskustelua?

"Äidit ovat alapäästään repaleisia käytettyjä naisia, jotka eivät kelpaa kellekään, kun mies kyllästyy ja jättää."

"Lapsettomat naiset ovat katkeria mahoja ja haluaisivat salaa omia lapsia."

Auttaisiko tuo ? -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanan "hurmosmamma" ymmärrän kyllä, mutta miten vela voi olla "paatunut"?

Vierailija
4/11 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, ehkä :D Surullista kyllä, av:lla taitaa saada parhaiten vastauksia juuri tuontyylisiin kärjistyksiin.

Kiteytit asian niin hyvin ekassa viestissä, ettei siihen ole lisättävää.

Vierailija
5/11 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku valottaa niitä lapsensaannin hyviä puolia, kun ei satu tulemaan mieleen ainuttakaan?

Vierailija
6/11 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko joku valottaa niitä lapsensaannin hyviä puolia, kun ei satu tulemaan mieleen ainuttakaan?

Jotkut ihmiset haluavat perheeseensä uuden jäsenen, jonka kasvua ja kehitystä pääsee seuraamaan ja ohjailemaan. Joillekin on tärkeää, että se perheenjäsen on ihminen ja vieläpä oma biologinen jälkeläinen. Jotkut janoavat itselleen elämänmittaista projektia, joka tekee elämästä merkityksellisen tuntuista, tärkeää. Jotkut nauttivat siitä, minkälaista tyypillinen lapsiperhearki on, ja haluavat päästä elämään sitä itse. -ap

Vierailija
7/11 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki haittapuolet kyllä haittaa kaikkia vanhempia. Esimerkiksi tuo oman ajan menetys on juttu, joka ei häiritse välttämättä ollenkaan. Kaikki eivät omaa aikaa kaipaa.

Vierailija
8/11 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
9/11 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sen verta sanoo et mun pimppi ei ainaka revenny tms ja lääkäritki sanonu et iha kun ei olis ikinä synnyttäny. Eli ei voi yleistää noilla et ei kelpaa miehelle ku on sitä ja tätä. Ei kaikille jää mitään näkyvii jälkii.

Mut kaipa oon onnekas (:

Ja lapsista yks juttu: Odotan et saan viettää aikaa heidän kans. Nautin vapaastakin välillä, mutta aina ilo ja onni kun saa lapset kotiin. Emme miehen kanssa omaa aikaa juurikaan tarvitse. Meillä luonaa arki sen verta mukavasti 😊 Meillä lapset antaa enemmän kuin ottaa ❤ Paljon enemmän.

Vierailija
10/11 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko sen verta sanoo et mun pimppi ei ainaka revenny tms ja lääkäritki sanonu et iha kun ei olis ikinä synnyttäny. Eli ei voi yleistää noilla et ei kelpaa miehelle ku on sitä ja tätä. Ei kaikille jää mitään näkyvii jälkii.

Mut kaipa oon onnekas (:

Ja lapsista yks juttu: Odotan et saan viettää aikaa heidän kans. Nautin vapaastakin välillä, mutta aina ilo ja onni kun saa lapset kotiin. Emme miehen kanssa omaa aikaa juurikaan tarvitse. Meillä luonaa arki sen verta mukavasti 😊 Meillä lapset antaa enemmän kuin ottaa ❤ Paljon enemmän.

Taidat olla jotenkin yksinkertainen tapaus. Minulla on monta älykästä ja kunnianhimoista ystävää, osa vanhempia ja osa lapsettomia, eikä heistä kukaan kirjoittaisi tuollaista tuubaa.

Vierailija
11/11 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko tuo jokin "legenda", kun tuntuu, että kaikki alakautta synnyttäneet sanovat, että "Jälkitarkastuksessa lääkäri totesi, ettei edes huomaa, että olisin synnyttänyt". Sanovatko lääkärit todella noin lähes jokaiselle? Onko se totta vai halutaanko saada äidille hyvä mieli? Monet ystäväni ovat sanoneet, että heille on noin sanonuttu. 

En itse tiedä, koska lapseni syntyi sektiolla.