Miten yleistä huuhteluaineen käyttö vielä on?
Tuli vain tästä IS:n jutusta mieleen, jossa taas kerran mainittiin, miten huuhteluaine on pahasta tekstiileille.
http://www.iltalehti.fi/asuminen/2016022721179533_an.shtml
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Tässä on kahta koulukuntaa.
Anoppini pyyhkeet on niin karheita, että kuivatessa tulee samalla kuorittua iho.
Ei olisi tippa huuhteluainetta pahitteeksi.
Mutta hän pitää niistä karheina.
Huuhteluaine vähentää pyyhkeen imukykyä.
Käytän huuhteluainetta petivaahteille, pyyhkeille sekä villavaatteille. Käytän vain vain tilkan, ja se tekee nimenomaan hyvää kyseisille tekstiileille ja joillekin huiveille, jotka ovat muusta materiaalista. Ero on aivan huomattava käytössä, ja tuoksu on miellyttävä. Muille vaatteille en käytä koskaan. Näin olen toiminut aina, näin tulen toimimaan aina eikä minua kiinnosta vähääkään mitä joku on siitäkin mieltä.
Froteepyyhkeisiin en laittaisi. Heikentää veden imutehoa.
Tuo kommentoija iltalehden sivuilla... Kokee pakottavaa tarvetta saastuttaa ympäristöä, jotta pyyhkeet olisivat pehmeämpiä. Hemmoteltu 1st world hedonisti. Joillain ei ole edes pyyhkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajustamatonta huuhteluainetta käytän ainoastaan villavaatteille. Villa tarvitsee huuhteluainetta mielestäni, mikään muu ei.
Apua!
Mikä tuli?? Minunkin mielestäni villavaatteet kaipaavat huuhteluainetta. Tekee ne ihanan pehmoisiksi. Fleese- ja muut keinokuidut myös kiittävät. Poistaa sähköisyyttä. Huuhteluainetta kannattaa laittaa ihan pikkasen vaan.
En mä kyllä laittaisi huuhteluainetta mistään hinnasta villavaatteisiin, vaan villanhoitoainetta. Villavaatteet on sen verran kalliita, että haluan pitää ne pitkään hyvänä.
Säännöllisin väliajoin täällä jankataan tästä asiasta.
Tää lähentelee melkein uskontoa joillain.
Huuhteluaineen käyttäjät tulisi kaikki polttaa tyyliin roviolla. 😃 Ja kukaan ei uskalla tunnustaa käyttävänsä sitä. (muutamaa rohkeaa lukuunottamatta )
Koska pyykin tulee olla hajutonta. Tämä on absoluuttinen totuus.
Joidenkin mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppini pyyhkeet on niin karheita, että kuivatessa tulee samalla kuorittua iho.
Mutta hän pitää niistä karheina.Huuhteluaine vähentää pyyhkeen imukykyä.
Jaa, aina olen itseni kuivaksi saanut, vaikka olen käyttänyt pyyhkeisiin huuhteluainetta :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, aina olen itseni kuivaksi saanut, vaikka olen käyttänyt pyyhkeisiin huuhteluainetta :DD
Anoppi käyttää huuhteluainetta pyyhkeissä, ja niiden pinta on semmoinen ikävän nihkeä.
Vierailija kirjoitti:
Huuhteluaineen käyttäjät tulisi kaikki polttaa tyyliin roviolla. 😃 Ja kukaan ei uskalla tunnustaa käyttävänsä sitä. (muutamaa rohkeaa lukuunottamatta )Koska pyykin tulee olla hajutonta. Tämä on absoluuttinen totuus.
Joidenkin mielestä.
Mä kysyin, miten yleistä huuhteluaineen käyttö on. Kai saa kysyä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän tuo väittää.
Uskallan kuitenkin olla eri mieltä. Omat pyyhkeet, joissa nää "frotee nyppylät " on ns. auki kuivaa sata kertaa paremmin, kuin karhea kivikova pyyhe.
Saa tulla testaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän tuo väittää.
Uskallan kuitenkin olla eri mieltä. Omat pyyhkeet, joissa nää "frotee nyppylät " on ns. auki kuivaa sata kertaa paremmin, kuin karhea kivikova pyyhe.
Saa tulla testaamaan.
Kyllä mä olen testannut! Meillä ei käytetä huuhteluainetta, eikä pyyhkeet ole kivikovia ja karkeita. Toki ne on hieman karkeita ennen kuin niitä ensimmäistä kertaa käytetään, mutta kyllä se karkeus siitä katoaa heti ensimmäisessä käytössä. Huuhteluaine tekee pyyhkeestä inhottavan nihkeän.
Kyllä käytän ja pyyhkeisiin eritoten.
(keinokuituisiin en )
Paljonko te sitä huuhteluainetta laitatte, jos tulee "nihkeitä "? Ei sitä tarvitse laittaa kuin pieni tilkka.
Vierailija kirjoitti:
Huuhteluaineen käyttäjät tulisi kaikki polttaa tyyliin roviolla. 😃 Ja kukaan ei uskalla tunnustaa käyttävänsä sitä. (muutamaa rohkeaa lukuunottamatta )Koska pyykin tulee olla hajutonta. Tämä on absoluuttinen totuus.
Joidenkin mielestä.
En ole hajusteyliherkkä, mutta onhan se kakofonia kammottava, kun ihmisellä on hajustetut vaatteet ja hajustettua deodoranttia, hiuslakkaa ja hajuvettä, noin esimerkiksi.
Lisäksi monet huuhteluaineiden "kukkaistuoksut" haisevat voimakkaan kemialliselle, kuten wc-raikastimet.
Täysin saatanasta ovat nämä uudet, 100% enemmän haisevat huuhteluaineet, joita TV:ssä mainostetaan. Ikään kuin nyt jo ei voisi tuoksua riittävästi 😞
Vierailija kirjoitti:
Tuo kommentoija iltalehden sivuilla... Kokee pakottavaa tarvetta saastuttaa ympäristöä, jotta pyyhkeet olisivat pehmeämpiä. Hemmoteltu 1st world hedonisti. Joillain ei ole edes pyyhkeitä.
Heitetään kaikki pyyhkeet kehään, sitten ei ole kenelläkään! Täällä pakkasvyöhykkeellä on ikävä lähteä aamulla töihin, jos ei suihkun jälkeen kuivaa itseään. No toisaalta eihän minun pitäisi edes mennä sinne suihkuun tuhlaamaan luonnonvaroja. KUN NIIN MONELLA EI OLE EDES SITÄ SUIHKUA! Että tämän päätelmän tein edellisestä kommentista.
Tajuavatkohan huuhteluaineen ja voimakkaan hajuisen pesuaineen käyttäjät, miltä se haju tuntuu toisten nenään. Joskus olen ostanut kirpparilta jonkun vaatteen, joka vielä useamman pesunkin jälkeen levitti sitä ällöhajua koko komeroon. Piti pistää kiertoon.
Mielipideasioita. Joista ei tule kiistellä.
Jokainen tehköön miten tykkää ja parhaaks näkee.
Toiset tykkää pehmoisista pyyhkeistä, toiset ei.
Käytän n. 1/3 suositellusta määrästä kun pesen petivaatteita. Vaatteille en käytä, mutta 100% puuvillaa olevat lakanat kaipaavat aavistuksen pehmikettä :)
Vierailija kirjoitti:
Tajuavatkohan huuhteluaineen ja voimakkaan hajuisen pesuaineen käyttäjät, miltä se haju tuntuu toisten nenään. Joskus olen ostanut kirpparilta jonkun vaatteen, joka vielä useamman pesunkin jälkeen levitti sitä ällöhajua koko komeroon. Piti pistää kiertoon.
No suoraan sanottuna en kyllä sinun nenääsi ajattele kun omia vaatteitani pesen.
Mikä tuli?? Minunkin mielestäni villavaatteet kaipaavat huuhteluainetta. Tekee ne ihanan pehmoisiksi. Fleese- ja muut keinokuidut myös kiittävät. Poistaa sähköisyyttä. Huuhteluainetta kannattaa laittaa ihan pikkasen vaan.