Tekisitkö töitä jos ei tarvisi?
Jos saisit vapaasti valita, samat rahat tulisi tilille vaikka et menisi.
Kommentit (37)
Vau mikä kysymys, jännärahat vain ilmestyisivät jostain 😈
En todellakaan menisi töihin, jos rahaa tulisi muuta kautta.
Haluaisin puuhastella jotain. Opiskelu tuntuisi turhalta, mutta ehkä tekisin tutkimusta.
Vierailija kirjoitti:
Vau mikä kysymys, jännärahat vain ilmestyisivät jostain 😈
Epäoleellista. Kysymys onkin enemmän siitä, että motivoiko ihmisiä muukin työssään kun raha.
Ennen olisin vastannut aina "tekisin", mutta nyt yli viisikymppisenä ja työelämän muututtua paskahommiksi en enää tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Ennen olisin vastannut aina "tekisin", mutta nyt yli viisikymppisenä ja työelämän muututtua paskahommiksi en enää tekisi.
Sama!
Tekisin. En keksi rahoille muutenkaan pakollisten menojen lisäksi mitään käyttöä ja työttömänä mulla olisi tosi tylsää
Ihan varmasti tekisin. Olen yrittäjä ja työni on ihana rahaa tuova harrastus minulle. En ikinä voisi alkaa nelikymppisenä vain pyörittelemään peukaloitani kun ideoita ja innostusta riittää vaikka toisille jakaa. Olen elämäni aikana päässyt myös matkustelemaan ja asumaan ulkomailla niin paljon, että nykyinen elämäni perheeni kanssa on sitä mitä haluan.
Joo, mutta en nykyisessä paikassa. Eli lottovoitto kohdallani tarkoittaa välittömästi oman yrityksen aloittamista. Idea on jo, mutta riski aika iso, joten ilman riittävän suurta pääomaa en uskalla. Tai sitten toisena vaihtoehtona alkaisin opiskella avoimessa yliopistossa jotain kiinnostavaa; en vielä tiedä mitä, kun olen kiinnostunut niin monesta.
En todellakaan. Keksin kyllä vallan mainiosti tekemistä työpäivien tilalle.
sama täällä en menis. Niiku en mene nyttenkään :D taidan "lusmuilla" vielä vuoden päivät kotona lapsen kanssa.
En tekisi nykyistä työtäni. Varmasti jotain työtä kuitenkin tekisin, kyllästyisin vain olemalla kotona kaiket päivät. Tai keksisin jonkun aikaa vievän ja kiinnostavan harrastuksen.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta en nykyisessä paikassa. Eli lottovoitto kohdallani tarkoittaa välittömästi oman yrityksen aloittamista. Idea on jo, mutta riski aika iso, joten ilman riittävän suurta pääomaa en uskalla. Tai sitten toisena vaihtoehtona alkaisin opiskella avoimessa yliopistossa jotain kiinnostavaa; en vielä tiedä mitä, kun olen kiinnostunut niin monesta.
Kerro lisää, mistä kaikesta olet kiinnostunut?
En tee vaikka tarvitsisi. En pysty.
Tekisin, mutta tekisin vähemmän, ilman kiirettä, omaan tahtiin. Rakastan työtäni, mutta en siihen liittyvää kiirettä ja jatkuvaa riittämättömyyden tunnetta.
Mulla on niin tylsä elämä, että tekisin.
Eipä tässä olisi muutakaan tekemistä.
Tekisin kyllä. En nykyistä, mutta perustaisin yrityksen kun ei tarvitsisi yöuniaan menettää rahan takia.
En todellakaan.