Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekisitkö töitä jos ei tarvisi?

Vierailija
28.02.2016 |

Jos saisit vapaasti valita, samat rahat tulisi tilille vaikka et menisi.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta en nykyisessä paikassa. Eli lottovoitto kohdallani tarkoittaa välittömästi oman yrityksen aloittamista. Idea on jo, mutta riski aika iso, joten ilman riittävän suurta pääomaa en uskalla. Tai sitten toisena vaihtoehtona alkaisin opiskella avoimessa yliopistossa jotain kiinnostavaa; en vielä tiedä mitä, kun olen kiinnostunut niin monesta. 

Kerro lisää, mistä kaikesta olet kiinnostunut?

Kielistä, matematiikasta, tähtitieteestä, maantiedosta, psykologiasta, taloushallinnosta, monesta tekniikan alasta...

Olen jo palstan vakiporukkaa iäkkäämpi, joten vain omaksi iloksi opiskelisin. Jos olisin alle 40, lähtisin opiskelemaan tosissaan jotain tutkintoa, paikkakunta ja mahdollisuus opiskella paljon itsenäisesti varmaan ratkaisisi lopullisen valinnan. 

Vierailija
22/37 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin koulun ja alan kunnolla, eli pidän työstäni. Kotona istuminen ja harrastaminen kävisi niiiiin tylsäksi, olen kunnianhimoinen ja tavoitteellinen ihminen.

Tekisin pätkätöitä ja osan vuodesta reissaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Hankkisin pientä lisää myimällä nurkista tavaroita, jotka menee nykymenolla roskiin ajan puutteen vuoksi.

Vierailija
24/37 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaahan vastaajat myös ikänne!

Vierailija
25/37 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin, mulla on mukava työ mielenkiintoisine haasteineen. Tosin tekisin mielelläni vähän vähemmän työtunteja kuin tällä hetkellä.

Vierailija
26/37 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin. En keksi rahoille muutenkaan pakollisten menojen lisäksi mitään käyttöä ja työttömänä mulla olisi tosi tylsää

Taidat olla lihava ja tosiaan tylsä. Miten olisi vaikka kuntosalikortti ja uusia vaatteita niiden 80 luvun collareiden tilalle?..

Vierailija
27/37 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja en. Tekisin siis mielelläni nykyisen alani töitä, mutta kehittäisin jotain uutta enkä näitä vanhoja juttuja. Keskittyisin tuotekehitykseen.

Vierailija
28/37 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni palkka, kiva työ, kallit vapaa -ajan harrastukset, jos rahaa ei tulisi nykyistä palkkaa enemmän, jatkaisin töissä, jos tulisi paljon enemmän, tekisin pari päivää viikossa.

Vierailija
29/37 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sama täällä en menis. Niiku en mene nyttenkään :D taidan "lusmuilla"  vielä vuoden päivät kotona lapsen kanssa.

Sun kannattaa hankkia useampi lapsi mahdollisimman tarkasti kolmen vuoden ikäerolla, niin voit helposti olla 10-12 vuotta putkeen kotona.

Ja yhteiskunta kiittää panoksestasi!!

Vierailija
30/37 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys onkin enemmän siitä, että motivoiko ihmisiä muukin työssään kun raha.

Minun palkkani on vähemmän kuin työttömänä saisin, ja tiedän hyvin, että kaltaisiani pidetään tyhminä. 

Minua ei siis motivoi raha. En kuitenkaan voi väittää, että työni olisi mielekästä tai kivaa tai että edes työkaverit pitävät minut siellä. Syyni käydä töissä on se, etten halua asioida työkkärin kanssa enkä raportoida rahankäyttöäni muille. Olen oikeasti itsenäinen.

Jos saisin rahaa ilman selvityksiä ja kyttäystä, lakkaisin käymästä töissä.

Vierailija
31/37 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisin. En keksi rahoille muutenkaan pakollisten menojen lisäksi mitään käyttöä ja työttömänä mulla olisi tosi tylsää

Taidat olla lihava ja tosiaan tylsä. Miten olisi vaikka kuntosalikortti ja uusia vaatteita niiden 80 luvun collareiden tilalle?..

Täh? XD En ole tuo kirjoittaja, mutta olisin voinut vastata samoin. Asun jo nyt isohkossa aika uudessa omakotitalossa ja tottakai pihalla voisi kökkiä ja sisällä vaikka sisustaa, mutta eipä siinä riittäisi ainakaan mulle haastetta tarpeeksi. Voisihan sitä matkustella ja shoppailla, mutta ei sitäkään koko aikaa jaksa. Vapaa-aikaa harrastuksille ja perheelle on ihan kivasti töiden jälkeen ja viikonloppunakin, niin tylsää tosiaan tulisi kun lapset ovat koulussa. Sitä paitsi työni on mukavaa!

Vierailija
32/37 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona istuminen ja harrastaminen kävisi niiiiin tylsäksi, olen kunnianhimoinen ja tavoitteellinen ihminen.

Etkö voi olla kunnianhimoinen ja tavoitteellinen harrastuksissasi?

Vierailija
33/37 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menis töihin. Harrastaisin, opiskelisin ja tekisin hyväntekeväisyyttä, laittaisin kunnon puutarhan :) kyllä sitä ajalle keksii paljonkin mielekästä tekemistä.

Vierailija
34/37 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti tekisin, mutta jotenkin osa-aikaisesti. Pidän työstäni, mutta vapaa-ajallekin olisi käyttöä. Voisin tehdä vaikka ma-to töitä ja sit pitää perjantait vapaina tai vaikka ti-to töissä. Eli kokoaikainen työ jäisi mullakin, jos taivaalta sataisi rahaa.

Vierailija
35/37 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys onkin enemmän siitä, että motivoiko ihmisiä muukin työssään kun raha.

Minun palkkani on vähemmän kuin työttömänä saisin, ja tiedän hyvin, että kaltaisiani pidetään tyhminä. 

Minua ei siis motivoi raha. En kuitenkaan voi väittää, että työni olisi mielekästä tai kivaa tai että edes työkaverit pitävät minut siellä. Syyni käydä töissä on se, etten halua asioida työkkärin kanssa enkä raportoida rahankäyttöäni muille. Olen oikeasti itsenäinen.

Jos saisin rahaa ilman selvityksiä ja kyttäystä, lakkaisin käymästä töissä.

Melkein sama. Palkka on kyllä isompi kuin korvaus, mutta nettona jää vähemmän, kun joudun pitämään toista asuntoa sekä autoa työn vuoksi ja ei se verottaja siitä ihmeitä korvaa, vasta omavastuukin nousi viime vuonna ainakin asunnon osalta. 

Minä lähtisin yrittäjäksi, vastasinkin jo, tai opiskelemaan. Mutta olen ollut työttömänä, eikä mulla ollut mitään vaikeuksia saada aikaa silloinkaan kulumaan. Tein käsitöitä, oli enemmän aikaa tehdä monimutkaisia ruokia, harrastin paljon ulkoilua, kansalaisopiston kursseilla kävin sillonkin. Lisäksi lapseni innostui lintuharrastuksessa ja siinä sivussa opin tuntemaan kaikki suomen linnut itsekin.  En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät saa aikaansa kulumaan, jos eivät ole töissä. En pysty olemaan ajattelematta, että tuskin noin köyhällä ajatusmaailmalla omatut ihmiset kykenevät kovin luovaa työtä tekemään. Miten he pärjäävät aikanaan eläkkeellä? Tunnen montakin eläkeläistä, jotka ihmettelevät, miten he ovat ehtineen ennen töissä käydä, kun tekemistä on niin paljon. Myös yhdistystoimintaa löytyy nykyään lähes jokaiselle. Kieliä voi opiskella ilmaiseksikin hakemalla kirjastosta kurssimateriaalit. Lukemiseen saa myös menemään aikaa mukavasti, eli maksuttomiakin harrastuksia on paljon. 

Vierailija
36/37 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja teenkin. Mun psyyke ei kestäis elämää ilman töitä eikä kotona olosta kerry eläke ollenkaan. Jos ihan olis valta valita niin tekisin ehkä tunnin tai kaksi lyhyempää päivää niin, että mun lapsen ei tarvitsisi olla joka päivä päiväkodissa 10h vaan pääsisin hakemaan hieman aiemmin.

Vierailija
37/37 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En!

Täällä siis kela-/sossupummi, jolle se kuukausittain tarjottu raha kyllä riittää, kun ei paremmasta tiedä. :D

Ja ei tarvitse alapeukuttaa; tämä on ihan älyvapaa valinta ja tiedän sen itsekin. On vaan niin ihanaa olla jouten.

T. mahdollisesti tuleva kotiäiti